آمادگی 12 دستگاه اجرایی اردبیل در تولید انرژی پاک

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: ۱۲ دستگاه اجرایی این استان در تولید انرژی پاک اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن محمدی ،مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل صبح امروز در بررسی آخرین وضعیت طرح مشارکت ادارات در تأمین برق از محل انرژی خورشیدی تصریح کرد: این طرح در دو سال اخیر مطرح شده و تاکنون ۱۲ اداره در استان اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: تمامی ادارات موظف هستند از سال آینده ۲۰ درصد انرژی مصرفی خود را از محل انرژی خورشیدی تأمین کنند و این مهم با خریداری و نصب پنل های خورشیدی عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق استان گفت: در صورت بی‌توجهی ادارات به این مهم از سال آینده ۲۰ درصد از انرژی مصرفی با بالاترین نرخ محاسبه می‌شود.

محمدی با تأکید به اینکه این طرح با هدف ترویج انرژی پاک انجام می‌شود، افزود: در واقع دولت در ابتدا خود را ملزم به رعایت مصرف بهینه و استفاده از انرژی‌های پاک کرده است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح بر عهده دستگاه اجرایی است و با این وجود مشاوره‌های لازم در اختیار ادارات قرار گرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان مجری نیز معرفی می‌شوند.

مدیرعامل توزیع برق استان افزود: اغلب ادارات کل در مرکز استان متمرکز هستند و اردبیل مستعدترین منطقه برای تولید برق از انرژی خورشیدی است که انتظار می‌رود در تحقق این طرح ادارات همکاری کنند.

انتهای پیام/ع

تأمین برق از محل انرژی خورشیدی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.