کدام سیاستمداران آمریکایی از ترویج مالکیت سلاح گرم سود می‌برند؟ +تصاویر

پایگاه اینترنتی مترو در مطلبی به بررسی لیست سیاستمداران آمریکایی که از ترویج مالکیت سلاح‌های گرم بهره می‌برند، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی مترو در پی جدیدترین حادثه خونین تیراندازی در آمریکا در مطلبی به بررسی لیست سیاستمداران آمریکایی که از ترویج مالکیت سلاح‌های گرم و آموزش نحوه استفاده از آن در این کشور بهره می‌برند، پرداخت.

در پی حادثه خونین تیراندازی در دبیرستان شهر پارکلند در ایالت فلوریدا که موجب کشته شدن ۱۷ دانش آموز شد، بسیاری از سیاستمداران آمریکایی در اقدامی عجولانه با انتشار بیانیه و پیام تسلیت به بازماندگان قربانیان، مراتب همدردی خود را ابراز کردند. اما برخی از آن‌ها همچون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  که میلیون‌ها دلار از کمک‌های مالی انجمن ملی سلاح آمریکا را دریافت می‌کنند، با ارسال پیام تسلیت بیش از پیش مورد انتقاد قرار گرفتند.

بسیاری از مردم آمریکا بر این باورند که کنترل اسلحه در آمریکا به درستی اجرا می‌شود و انجمن ملی سلاح نظارت دقیقی بر ترویج مالکیت سلاح‌های گرم و آموزش نحوه استفاده از آن دارد. با این حال، تیراندازی در دبیرستان پارکلند فلوریدا که هجدهمین حادثه تیراندازی در مدارس آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی است، نشان می‌دهد انجمن ملی سلاح آمریکا نه تنها وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهد بلکه برای پیشبرد سیاست‌های مالی خود با پرداخت مبالغ هنگفت به سیاستمداران آمریکایی، سعی در جلب حمایت آن‌ها دارد.

انجمن ملی سلاح بیش از ۲۱ میلیون دلار به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ پرداخت و از نامزدی او حمایت کرد. برخی منابع خبری نیز کمک مالی انجمن سلاح آمریکا به کمپین ترامپ را نزدیک به ۳۰ میلیون دلار اعلام کرده‌اند. در ازای این کمک مالی بزرگ، ترامپ نیز وفاداری خود به انجمن ملی سلاح را به درستی به جا آورده است.

ترامپ پس از اینکه در جریان تیراندازی دبیرستان داگلاس در پارکلند فلوریدا قرار گرفت، در حساب توئیتر خود نوشت: «به خانواده‌های قربانیان تیراندازی وحشتناک فلوریدا تسلیت می‌گویم و برای آن‌ها دعا می‌کنم. نه کودکان، نه معلمان و نه هیچ کس دیگری نباید در مدارس آمریکا احساس ناامنی کنند.»

پس از ارسال این توئیت جمعی از کاربران در واکنش به اظهارات پوچ ترامپ نوشتند: اگر به خدا و نام او اعتقاد داشتی فروش سلاح را ممنوع می‌کردی. در مسیحیت جایگاهی برای سلاح وجود ندارد، دونالد!

با وجود این، رئیس جمهور آمریکا در این مسیر تنها نیست. تعدادی از سناتور‌ها و نمایندگان دولت آمریکا برای ارسال پیام تسلیت مورد انتقاد قرار گرفتند. آن‌ها به رغم همدردی با خانواده قربانیان هیچ واکنشی در خصوص کنترل اسلحه نشان ندادند.

«مارکو روبیو»، سناتور جمهوری خواه و نامزد انصرافی این حزب در انتخابات سال ۲۰۱۶ در حالی به تیراندازی در دبیرستان فلوریدا واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است که تاکنون به دلیل حمایت از انجمن ملی سلاح و قانون آزادی سلاح ۳ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۵۵ دلار از این انجمن دریافت کرده است.

کدام سیاستمداران آمریکایی از ترویج مالکیت سلاح گرم سود می برند؟+تصاویر

«جونی ارنست»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیووا در توئیت خود از هوادارنش خواست با او برای بازماندگان حادثه فلوریدا دعا کنند. هر چند گزارش‌ها حاکی از آن است که او از انجمن ملی سلاح مبلغ ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۷۳ دلار دریافت کرده است تا در سنا به سود انجمن رای دهد.

کدام سیاستمداران آمریکایی از ترویج مالکیت سلاح گرم سود می برند؟+تصاویر

«راب پورتمن»، سناتور جمهوری‌خواه اوهایو در حالی با بازماندگان حادثه فلوریدا همدردی کرده است که بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ مبلغ ۶۴ هزار و ۸۷۷ دلار از گروه‌های حامی آزادی حمل اسلحه دریافت کرده است. انجمن ملی سلاح نیز او را با ۳ میلیون و ۶۱ هزار و ۹۴۷ دلار تطمیع کرده است.

کدام سیاستمداران آمریکایی از ترویج مالکیت سلاح گرم سود می برند؟+تصاویر

«کوری گاردنر»، سناتور جمهوری‌خواه کلرادو از دیگر سیاستمداران آمریکایی است که ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان فلوریدا، از اکتبر ۲۰۱۷ تاکنون ۳ میلیون ۸۷۹ هزار و ۶۴ دلار از انجمن ملی سلاح دریافت کرده است.

کدام سیاستمداران آمریکایی از ترویج مالکیت سلاح گرم سود می برند؟+تصاویر

«بیل کاسیدی»، سناتور جمهوری‌خواه لوئیزیانا در حالی برای دانش آموزان فلوریدا آمرزش طلب می‌کند که خود با مخالفت علیه اصلاح قانون حمل اسلحه، موجب مرگ هزاران آمریکایی شده است. او نیز ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۴۷ دلار از انجمن ملی سلاح دریافت کرده است.

کدام سیاستمداران آمریکایی از ترویج مالکیت سلاح گرم سود می برند؟+تصاویر

در اکتبر ۲۰۱۷ و پس از حمله خونین در لاس وگاس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز  فهرست سیاستمدارانی را که از کمک‌های مالی انجمن ملی سلاح بهره می‌برند، منتشر کرد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این سیاستمداران با دریافت مبالغ هنگفتی از انجمن ملی سلاح، آن‌ها را در پیشبرد سیاست‌هایشان یاری می‌کنند. در راس این فهرست، جان مک کین، سناتور جمهوری‌خواه آریزونا قرار دارد که تاکنون ۷ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۵۲۱ دلار از انجمن ملی سلاح دریافت کرده است. ریچارد بورن، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی نیز از همراهان مک کین است که به رغم دریافت ۶ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۶۲۰ دلار از انجمن ملی سلاح، با بازماندگان حملات خونین در آمریکا همدردی می‌کند.

حزب جمهوری خواه همواره حامی قانون آزادی مالکیت و حمل سلاح بوده و ترامپ نیز به عنوان منتخب این حزب پیش از این اعلام کرده بود که هرگز درصدد نقض قانون حمل اسلحه نیست و از آزادی حمل سلاح  حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
اردوگاه اسلام هم آماده است هر چقدر که اینا خیانت به ما کنند مکر خدا بالا تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
نوش جونشون. خداییش پراید چقدر تلفات میده. خدا وکیلی چرا کسی با تولید ارابه های مرگ مخالفت نمیکنه. خودتان قضاوت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
آفرین احسنت خدا جای حق نشسته توی ویتنام کم آدم کشتند عراق افغانستان حمام خون راه انداختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
انشالله هر نقشه ای برای مسلمانان میکشن سر خوشان بیاد با هم درگیر شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
همواره یک سیاست کلی درآمریکا هست
1- ایجاد جنگ هر سال در یک نقطه دنیا و فروش سلاح های آمریکاییو خالی شدن انبارهای شان
2- رونق فروش سلاح در داخل آمریکا با جمعیت حدود 300 میلیونی با اتفاقی که افتاد مردم هجوم می برند به مغازه های اسلحه فروشی و سلا های جدید با قابلیت های بهتر می خرند و در واقع هر آمریکایی یک کلکسیونی ازسلاح ها در منزل خود دارد. که همه اینها در جهت تامین منافع اسلحه سازان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
همشون از دم
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۹:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
امريكاييها فقط ژست متمدن بودن را بازي ميكنن چيزيكه در عمل ميبينيم جز خشونت وآدمكشي نيست واين فرهنگ را به كشورهاي ديگر هم به ارمغان ميبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
بذارین همدیگرو بکشند آنقدر جوونای مارو کشتن این به اون در
آخرین اخبار