تيلرسون با رئيس جمهور و وزير خارجه لبنان دیدار کرد

وزیر امور خارجه آمریکا با میشل عون و جبران باسیل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با میشل عون رئیس جمهور لبنان و جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار در پی ورود تیلرسون به بیروت پایتخت لبنان انجام شد. تیلرسون بلندپایه‌ترین مقام دولت ترامپ محسوب می‌شود که به لبنان سفر می‌کند.  

المیادین گزارش داد، میشل عون رئیس جمهور لبنان در دیدار با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به تجاوزاتش علیه لبنان ادامه می‌دهد و ما در این زمینه خواستار ایفای نقش پررنگ‌تر سازمان ملل متحد و محافل بین‌المللی هستیم.

میشل عون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در دیدار امروزش با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به او گفته است لبنان به حفظ آرامش در مرز جنوبی خود متعهد است و خواهان جنگ با هیچ کس نیست.

میشل عون در دیدار با تیلرسون همچنین از آمریکا خواست «برای جلوگیری از استمرار تجاوزات زمینی و دریایی اسرائیل به حق حاکمیت لبنان» تلاش کند.

او تاکید کرد بیروت به مرز‌های به رسمیت شناخته شده بین المللی خود پایبند است و ادعا‌های اسرائیل را در خصوص یک منطقه دریایی مورد مناقشه رد می‌کند.

انتهای پیام/

دیدار وزیر خارجه آمریکا با میشل عون و جبران باسیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار