اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز بنادر صیادی کنارک

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال سال آینده برای توسعه و تجهیز بنادر صیادی شهرستان کنارک اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شاپور کاکولکی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در دیدار با فرماندار کنارک اظهار داشت:۱۵۰ میلیارد ریال سال آینده برای توسعه و تجهیز بنادر صیادی شهرستان کنارک اختصاص خواهد یافت.

کاکولکی افزود: بیمه تکمیلی صیادان همزمان با آغاز سال جدید به منظور حمایت از این قشر زحمت کش با حداقل قیمت اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از رفع مشکل برق و جایگاه سوخت اسکله صیادی پزم در سال آینده خبر داد.

فرماندار کنارک نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه این شهرستان در حوزه شیلاتی و پرورش میگو گفت: از آنجایی که ماهیت شیلات به وجود صیاد معنا دارد؛ شیلات موظف است با فراهم آوردن تسهیلات صید با رعایت قانون و مقررات اقدام کند.

بیژن بختیار بر همراهی صیادان با شیلات در اجرای سیاست‌های این سازمان برای صید نوین به ویژه صید لانگ لاین و پرورش ماهی در قفس تاکید کرد.

وی همچنین راه اندازی سیستم‌های اطفای حریق در بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور را خواستار شد.

۳۱ درصد صید ماهی و میگو کشور در ۱۱ بندر ماهیگیری چابهار و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان توسط ۲۴ هزار صیاد فصلی و دائمی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار