گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی در «منچستر ایران»

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی با حضور 67 مشارکت کننده در «منچستر ایران» ، اصفهان گشایش یافت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این نمایشگاه که از امروز تا 29 بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برپا است، مشارکت‌کنندگان توانمندی‌های خود را در 2100 مترمربع فضای نمایشگاهی به نمایش گذاشته‌اند.

در نمایشگاه نساجی امسال، 67 مشارکت کننده از استان‌های اصفهان، تهران، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، البرز، قم و فارس آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای صنعت نساجی در بخش‌های خدمات نساجی، ماشین‌آلات و قطعات نساجی، تولیدات مواد اولیه، واردات و صادرات مواد اولیه و ماشین آلات و مراکز علمی و تحقیقاتی را در معرض دید متخصصان، کارشناسان، صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه، فعالان صنعت و عموم مردم قرار داده‌اند.

همچنین در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان نمایندگانی از کشورهای ترکیه، هند، آلمان و انگلیس حضور دارند.

 مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان امروز در آیین افتتاح رسمی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان در حالی برپا شده که صنعت نساجی ایران در سال‌های نه چندان دور، در تمام کشورهای جهان شناخته شده بود.

علی یارمحمدیان افزود: در تمام این سال‌ها، اصفهان، مهد نساجی کشور محسوب می‌شد و به «منچستر ایران» معروف بود.

وی اذعان داشت: درست است که صنعت نساجی ایران در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان بوده اما سابقه کشور ما در نساجی، دانش کافی و نوسازی ماشین‌آلات، این امکان را به ما می‌دهد که با رقبای قدرتمند و شناخته شده در این عرصه از جمله ترکیه وارد رقابت شویم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به شرایط رو به رشد صنعت نساجی ایران خاطر نشان کرد: رشد 86 درصدی این صنعت و صادرات 850 میلیون دلاری در سال، آینده روشنی را برای این صنعت مادر و مولد ترسیم می‌کند.

یارمحمدیان یادآور شد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز با علم به این موضوع، دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعت نساجی (Sitex) را برگزار کرد تا با استفاده از بازوی قدرتمند نمایشگاه، گامی در راستای توسعه این صنعت مادر برداشته باشد.

وی تأکید کرد: رونق‌بخشی به این نمایشگاه، اصلی‌ترین اولویتی بود که شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در نظر داشت و تلاش کرد تمامی فعالان این عرصه را به عنوان مشارکت کننده و بازدیدکننده در نمایشگاه گردهم جمع کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: چه بستری بهتر و ارزشمندتر از بستر نمایشگاه که می‌تواند خاستگاهی برای ارائه مباحث علمی از سوی بخش دانشگاهی، ارائه دستاوردهای بخش صنعتی و محل بروز نیازمندی‌های بخش بازار باشد؟ این‌گونه است که تلاش می‌کنیم نمایشگاه اصفهان به محل ظهور و بروز روش ها وراهبرد‌های توسعه اقتصادی در تمامی بخش‌ها تبدیل شود.

یارمحمدیان ابراز داشت: جا دارد همین‌جا و از همین فرصت استفاده کنم و تمامی فعالان و علاقه‌مندان صنعت نساجی را به حضور در تور تجاری-تخصصی بازدید از بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات صنعت نساجی و تجهیزات وابسته آسیا که از 4 تا 8 آبان‌ماه سال آینده در شانگهای چین برگزار می‌شود، دعوت کنم.

وی متذکر شد: اعزام این هیأت تجاری ـ تخصصی توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان انجام می‌شود. بی‌شک حضور در این تور تخصصی ـ تجاری فرصت بسیار مطلوبی برای ارزیابی و مقایسه محصولات در یک مکان ایجاد می‌کند و ملاقات با تصمیم‌گیرندگان و مدیران مطرح شرکت‌های تراز اول جهان، از ویژگی‌های برگزاری آن خواهد بود.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان همزمان با هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت و کفپوش در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تا 29بهمن از ساعت 15 تا 22 برای بازدید عموم دایر است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان 

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.