بازسازی سه بنای تاریخی در فارس

سه بنای تاریخی استان فارس با اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال باز سازی و احیا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس از اتمام فصل سوم بازسازی، مرمت و احیا سه بنای امامزاده شهدا در خرم بید، خانه صدرجهرمی در جهرم و بقعه کاکافخرالدین در خنج خبر داد.

وی افزود: عملیات مرمت این سه بنا با صرف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار از تیرماه سال جاری شروع و در بهمن ماه پایان گرفته است.

امیری در تشریح عملیات مرمت بنا‌های مذکور افزود: بنای امامزاده شهدای خرمبید با هزینه ۸۵۰ میلیون ریال در قسمت دیوار‌ها و پوشش فضا‌های همجوار بقعه اصلی بازسازی شده و نمای سنگی بخش‌های داخل و خارج بنا و تزیینات وابسته به معماری در قسمت گنبدخانه مرمت احیا و تثبیت شده اند.

وی ادامه داد: عملیات خانه صدر جهرمی در کف سازی، تعمیرات استحکام بخشی و اندود گچ و سنگ اتاق‌های ضلع غربی همچنین مرمت و بازسازی آجرکاری نما و ازاره‌های سنگی ضلع غربی و احیای طاق نما‌های آجری دیوارجان پناه پشت بام ضلع غربی با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال به انجام رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: تعمیرات بقعه کاکا فخرالدین در خنج نیز با هزینه ۳۵۰ میلیون ریال در سفت کاری و اندود، انجام کف سازی و سنگ فرش، بازسازی مشبک‌های سنگی پنجره‌های بقعه و احیا و بازپیرایی تزیینات بخش داخلی بنا به پایان رسیده است.
انتهای پیام/ر

مرمت بناهای تاریخی در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.