در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عرصه صنایع دستی از لحاظ اقتصادی رو به فناست

یک هنرمند صنایع دستی گفت: صنایع دستی از لحاظ اقتصادی رو به فناست و امروز هنرمند ذوق چندانی برای فروش آثارش ندارد.

عرصه صنایع دستی از لحاظ اقتصادی رو به فناستلوئیز دلجو که ۲۳ سال سابقه کار هنری دارد و هم‌اکنون در حوزه زیورآلات و ظروف کار می‌کند، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: خوشبختانه سال ۱۳۹۶ برای من سال خوبی بود، زیرا در نمایشگاه‌های داخلی نیاوران، سعدآباد، ملی و زیورآلات شرکت کردم و در دو نمایشگاه خارجی میلان و پاریس نیز حضور داشتم و فکر می‌کنم فعالیتم در این سال زیاد بود.

وی افزود: هنرمندان صنایع دستی جایگاهی را می‌خواهند که فروشگاه یا نمایشگاه دائمی باشد و کار‌های آن‌ها را به طور دائم در معرض دید عموم قرار دهد؛ نه اینکه نمایشگاه مقطعی باشد که کار‌ها را در مدت ۱۰ یا ۱۵ روز با هزینه گزاف به نمایش بگذارد، زیرا حضور در این نمایشگاه‌ها به صرف هنرمند نیست و وی را متضرر می‌کند. امروز اگر بخش مدیریتی عرصه صنایع دستی بتواند فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به نمایش کار هنرمندان صنایع دستی اختصاص دهد و وام‌های با درصد پایین را به این هنرمندان بدهد، گام بزرگی را در بهبود وضعیت اقتصادی این هنرمندان برمی‌دارد.

این هنرمند صنایع دستی اظهار داشت: اگر مسئولان بتوانند کارگاه‌هایی با اجاره‌ پایین را در اختیار هنرمندان بگذارند، هنرمندان بیشتری را برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی دعوت کند و بخشی از هزینه غرفه‌ها و اسکان آن‌ها را برعهده بگیرند؛ خون تازه‌ای در کالبد هنرمند دمیده خواهد شد. امروز هنرمند لذت به نمایش گذاشتن آثارش را دارد و ذوق چندانی برای فروش آن‌ها ندارد.

دلجو ادامه داد: عرصه صنایع دستی از لحاظ اقتصادی رو به فنا است؛ البته سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بهبود این وضعیت اقداماتی انجام داده است که شروع خوبی به نظر می‌رسد، اما راه زیادی در پیش است.

 

انتهای پیام/

 

 نیاز هنرمندان صنایع دستی به نمایشگاه دائمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.