آقایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

مدیریت کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‎ها و مداحان/ آزادبرها مسئولیت حادثه برای زائر را برعهده نمی‌گیرند

اغلب آزادبرهای عتبات مداح یا خانم جلسه ای هستندمدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: اغلب کاروان‌های آزادبر و غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‌ها و مداحان مدیریت می‌شوند.

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اغلب کاروان‌های آزادبر و غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‌ها و مداحان مدیریت می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای زائران کاروان‌های مجاز تمام خسارات وارد شده را به آن‌ها پرداخت می‌کند، تصریح کرد: کاروان‌های آزادبر به موارد امنیتی مورد نیاز زائران عتبات عالیات توجهی نمی‌کنند و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای هیچ مسئولیتی را هم بر عهده نمی‌گیرند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در برخی از موارد زائران در قالب کاروان‌های آزادبری که توسط شرکت‌هایی که از اخذ مجوز و فعالیت تحت نظارت سازمان حج و زیارت طفره می‌روند، به عتبات اعزام می‌شوند.

آقایی یادآور شد:اگر شرکت‌های غیرمجاز بخواهند تحت نظارت سازمان حج و زیارت نسبت به اعزام زائران به عتبات اقدام کنند، باید مجوزهای لازم را با پرداخت هزینه ناچیز دریافت کنند.

وی اضافه کرد:صدور مجوز برای افراد متقاضی مجوزهای لازم برای اعزام زائر به عتبات، به طور معمول 5 تا 6 ماه به طول می‌انجامد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اغلب مدیران کاروان‌های آزادبر عتبات برای اینکه استانداردهای مورد نیاز برای این سفر را رعایت نکنند، برای دریافت مجوز هیچ اقدامی نمی‌کنند.

آقایی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت پس از ثبت نام قطعی هر یک از زائران و پرداخت پول توسط آن‌ها، هیچ گونه وجه اضافه‌ای از این افراد دریافت نمی‌کند، تصریح کرد: این در حالی است که کاروان‌های آزادبر، به بهانه‌های مختلف هزینه‌های سفر زائران به عتبات را افزایش می‌دهند.

وی افزود: مشتاقان زیارت حرم اهل بیت(ع) از سفر با کاروان‌های غیرمجاز که مجوزهای لازم را از سازمان حج و زیارت اخذ نکرده‌اند، خودداری کنند و در هنگام ثبت نام و واریز وجه، مجوز کاروان‌ها را حتما رویت کنند.

انتهای پیام/

مدیریت کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم‌جلسه‌ای‌ها و مداحان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۴:۰۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
باید با کاروان های غیر مجاز برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهی مهدی
۱۶:۵۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
چرا جلوی آنها را نمی گیرد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
مردمیکه فقط میخواهند ارزانتر ویا بیشتر بمانند گول آزاد بر ها را می خورند لذا شایسته است مسئولین در مورد انتقال زائر با کاروان آزاد حساس شوند واز مدیران این کاروان ها تضمین وتعهد لازم در گذرگاه مرزی اخذ نمایند و سازمان حج زیارت هم تنوع لازم از لحاظ قیمت ومدت اقامت را ایجاد نماید تا مردم بطرف کاروان آزاد نروند
آخرین اخبار