کمالی خبر داد:

تشییع ۲ تن از شهدای گمنام در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی از شهدای گمنام یک افتخار برای دانشگاه است.

تشییع ۲ تن از شهدای گمنام در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد کمالی رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مراسم تشییع و تدفین 2 تن از شهدای گمنام در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: این موضوع که فضای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عطر شهدا آمیخته شده است و ما امروز این توفیق نصیبمان شده که در این تدفین میزبان باشیم و وظیفه داریم به رشادت های شهدا ارج دهیم؛ باید افتخار کنیم که وابسته به شهدا هستیم.

وی افزود: وجود پرچم و امنیت کشور ما مدیون خون شهداست و شهدا در مسیر دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و حفظ امنیت کشور از جان خود گذشتند که باید این فرهنگ ایثار در دانشگاه ها نهادینه شود.

کمالی اظهار کرد: میزبانی از شهدای گمنام فرصتی است که بار دیگر بتوانیم با آرمان های شهدا تجدید بیعت کنیم و گمنامی و گمنام بودن در روش و منش اسلامی از فضیلت و ارزشی خاص برخوردار است و روایات متعددی در این زمینه نقل شده است؛ در وصیت نامه های شهدا بارها به این درخواست آنان برای سیر و سلوک در گمنامی و از آن مهم‌تر شهادت گمنامی بر می خوریم.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: وظیفه ما در دانشگاه ها نیز این است که یاد شهدا را گرامی بداریم، زیرا جامعه ای که به شهیدان خود احترام بگذارد در حقیقت مردم خود را بزرگ انگاشته اند و دانشگاهیان باید بدانند که ارزش و اهداف شهدا نباید با پیکرشان دفن شود زیرا امروز کشور ما در شرایطی قرار دارد که مشکلات آن جز با به کارگیری علم و تدبیر رفع نمی شود.

کار علمی دقیق جز با فداکاری و ایثار محقق نمی شود

وی ضمن خرسندی از میزبانی دانشگاه از دو شهید گمنام افزود: جهاد امروز جهاد علمی و فرهنگی است و کار علمی دقیق جز با فداکاری و ایثار محقق نمی شود و اینجاست که عرصه های علمی و عرصه های اخلاق، ایثار و فداکاری با هم در می آمیزند و ترویج اخلاق شهدا در جامعه باید یکی از اهداف اصلی دانشگاه ها باشد.

کمالی در پایان از دانشگاهیان خواست تا با ترویج فرهنگ ایثار، اخلاص و فداکاری و سخت کوشی در عرصه های علمی و فرهنگی درصدد رشد و پیشرفت کشور در عرصه های گوناگون باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.