مدیرکل مرکز مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

قایق ربات در بندر امیرآباد راه‌اندازی شد

مرادی از راه‌اندازی قایق ربات در بندر امیرآباد خبر داد و گفت: این قایق به صورت خودران و هیدروگرافی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

راه‌اندازی قایق ربات در بندر امیرآبادبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مرادی مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی امروز در نشست خبری با بیان اینکه هدف ما بهینه‌سازی روند امور دریایی و بندری است، اظهار کرد: تلاش می‌شود رویکردهای نوین در بنادر به صورت تحقیقاتی وارد شود.

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به هدف اصلی خود، تمامی پروژه‌های مطالعاتی تعریف و از طریق حضور مشاوران توانمند؛ این پروژه‌ها را عملیاتی می‌کنیم.

مرادی تاکید کرد: برای اجرایی شدن پروژه‌های بندری از استادان دانشگاه‌ و شرکت‌های توانمند و متخصص در حوزه‌های مدیریتی و فنی بنادر استفاده می‌کنیم.

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در مباحث تخصصی سازمان بنادر پروژه‌هایی به طور کامل تعریف شده و مطالعات آن در حال انجام است.

اشاعه فرهنگ دریانوردی در کشور

مرادی درباره اشاعه فرهنگ دریایی نیز گفت: فعالیت‌های گسترده ای برای اشاعه فرهنگ دریانوردی انجام شده و در این راستا کتب مختلفی به چاپ رسیده است.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ دریانوردی همکاری گسترده‌ای با وزارت آموزش و پرورش انجام شده و در تمامی کتب درسی مباحث دریانوردی از سطح ابتدایی تا دبیرستان تعریف شده است.

مرادی تصریح کرد: با همکاری دانشگاه تهران و اساتید سرشناس کل کشور، اطلس دریانوردی به صورت کتابی برجسته تهیه و در جشنواره بین‌المللی فارابی به عنوان کتاب برتر سال انتخاب شد.

وی تاکید کرد: کتاب اطلس بنادر به تاریخ تمدن 5 هزار ساله دریایی می‌پردازد و می‌تواند به عنوان منبع کامل در پایان‌نامه‌های دانشجویی استفاده شود.

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: تمامی اقدامات این مرکز در چارچوب شفافیت است و هیچ موضوعی در این حوزه پنهان نمی‌ماند.

مرادی با بیان اینکه تمامی پروژه‌ها در سه تیپ مختلف تعریف می‌شود، گفت: مدیران ارشد سازمان بنادر بعد از بررسی موضوع، در نهایت قرارداد پروژه را منعقد می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی بنادر کوچک کشور از موضوعات مهمی بود که در این مرکز مطالعاتی بررسی شد، افزود: در گذشته بنادر تجاری کوچک ما از نظر کاربردی مشخص نبوده و کنترل آنها با مشکل مواجه شده بود، به همین منظور طرح مطالعاتی در این خصوص تهیه و سپس قرارداد این طرح را منعقد کردیم.

مرادی درباره اقدامات لجستیک بندری گفت: تمامی مطالعات طرح لجستیک بنادر به ویژه اقدامات ریل پایه در حال انجام است.

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی قایق ربات در بندر امیرآباد کشور خبر داد و گفت: راه‌اندازی این قایق یک نوآوری است  که به صورت خودران و هیدروگرافی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

به گفته وی؛ از ایده تا راه‌اندازی قایق ربات به صورت کامل مورد حمایت قرار گرفته است.

مرادی  با بیان اینکه بودجه این مرکز مطالعاتی بر اساس پروژه‌ها پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: برای سال 97، 30 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: 55 کتاب در خصوص مباحث دریا و فیلم‌های آموزشی تهیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۳:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
ایول خیلی عالیه
آخرین اخبار