پنجمین یادواره ۳۰۰ شهید  شهرستان فامنین

پنجمین یادواره ۳۰۰ شهید شهرستان فامنین با حضور حجت‌‌الاسلام ماندگاری، عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا برگزار می‌شود.

پنجمین یادواره ۳۰۰ شهید  شهرستان فامنینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پنجمین یادواره ۳۰۰ شهید شهرستان فامنین با حضور خانواده معظم شهدا، رزمندگان دوران دفاع مقدس و مردم متدین فامنین، روز پنجشنبه سوم اسفند ماه پس از برگزاری نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری، عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در این آیین به سخنرانی پرداخته و حاج صادق آهنگران نیز با نوای دلنشین خود، یاد و خاطره روزهای حماسه و مقاومت را برای مردم زنده می‌سازد.

مردم فامنین در دوران دفاع مقدس 300 شهید و 510 ایثارگر را تقدیم انقلاب کرده‌اند که از شهدای شاخص این شهرستان می‌توان به جهادگر شهید سردار «سید جعفر امامی خواستان» و شهید «رسول خلیلی» که در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم(س) به شهادت رسیده، اشاره کرد.

سردار شهید «سید جعفر امامی خواستان»، فرمانده گردان مهندسی رزمی ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی استان همدان بود که برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمات بسیاری متحمل شده و پیش از انقلاب، پیام‌ها و نوارهای سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) را از قم به همدان منتقل می‌کرد.

این شهید بزرگوار که خود اهل روستای «قره دای» فامنین بود با پیروزی انقلاب اسلامی برای خدمت به محرومان به جهاد سازندگی پیوست و سال 1363 وارد بخش پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی همدان شد.

سید جعفر امامی خواستان، هنگامی که ستاد به سرپل ذهاب انتقال یافت به مناطق جنگی رفته و به دلیل عملکرد بسیار بالا در آن جا پس از مدتی به‌عنوان فرمانده گردان انتخاب شد.

شهید امامی خواستان، آبان 1366 هنگام انجام مأموریت در بانه به همراه جمعی از رزمندگان اسلام به دست نیروهای ضدانقلاب به شهادت رسید.

انتهای پیام/ د.ا

برگزاری یادواره شهدا در فامنین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار