رحمانی فضلی مطرح کرد؛

افراطیون به دنبال کشته سازی از میان خود بودند/ آن‌ها قصد تحریک تمام اقلیت‌ها در کشور را داشتند

وزیر کشور با بیان اینکه افراطیون در پاسداران به دنبال کشته سازی بودند، گفت: انگیزه آن‌ها تحریک اقلیت‌‎ها در جای جای کشور بود.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور و جانشین فرماندهى معظم کل قوا در نیروى انتظامى دقایقى پیش با حضور در محل فرماندهى انتظامى تهران بزرگ در مراسم تشییع پیکر ٣ تن از شهداى ناجا در حوادث اخیر حضور یافت.

رحمانی فضلی اظهار کرد: حادثه اخیر که با آن مواجه شدیم‌ تنها توطئه دشمنان نبوده است و در مسیر این انقلاب با اقسام‌ توطئه‌ها و فریب‌ها از سوی دشمنان مواجه بودیم‌ اما کشور همیشه در مسیر استقلال و آزادی هویت خود را حفظ کرده است. همیشه جنگ باطل علیه حق و شیطان علیه‌ حق بوده است.

وی افزود: مجموعه اقدامات و فشارهایی در حوزه‌های مختلف‌ بر ما رفت که همه این موارد ناشی از کینه‌توزی و دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی‌ بوده است.

رحمانی فضلی‌ عنوان کرد: 6 سال دشمنان در کشورهای لبنان، عراق و یمن جنگیدند اما با مشورت و کمک‌های ایران، آمریکا به اهداف خود نرسید و به همین منظور به دنبال انتقام‌جویی از ایران هستند.

وزیر کشور اظهار کرد: با وجود اینکه دولت‌ها و دشمنان ایران با سرمایه‌گذاری‌ها به دنبال توطئه بودند اما این توطئه‌ها نتیجه نداد و تمام آنها از بین رفت و با اعتقادات دینی توانستیم تمام توطئه‌ها را از بین ببریم. البته دشمنان به دنبال حوادث دیگری در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی بود.

وی تاکید کرد: آنها در پی آن بودند که یک تجمع اندک با اعتراض‌ واهی را به عنوان جرقه و تنش اجتماعی و امنیتی ایجاد کنند. به دنبال آن بودند تا ایران را در شرایط بی ثباتی جلوه دهند.

رحمانی فضلی اذعان کرد: افتخار ما در منطقه این است که نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه، خود را مسئول امنیت می‌دانیم و سعی کرده‌ایم امنیت کشور را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی همواره مظهر اقتدار است  و این اقتدار را مدیون نیروهایی هستیم که از لب مرز در خشکی و دریا تا مرکز کشور وظیفه برقراری امنیت را بر عهده دارند. همچنین در حوزه‌های دیگر به خوبی  و با درایت و هوشمندی اقتدار خود را به اثبات رساندیم. ما مکلف هستیم که از حریم اسلام دفاع کنیم.

وزیر کشور عنوان کرد: کسانی که لباس مقدس پلیس به تن می‌کنند منتظران شهادت هستند. همه ما به ویژه خانواده‌های عزیز شهدا داغدار هستیم.

وی بیان کرد: این اخلال‌گران حادثه پاسداران، موضوع را از یک کانون کوچک با تهدید و ایجاد اغتشاش‌ آغاز کردند تا دامنه آن را گسترش دهند. هدف این اغتشاشگران این بوده که از نقطه‌ای شروع کرده و با ایجاد‌ عواطف و جریان‌های خود در سراسر کشور در حمایت از خشونت، مردم اقلیت را جذب کنند.

وزیر کشور اذعان کرد: افراطیون جریان اخیر به دنبال کشته‌سازی بودند تا با دادن کشته از میان خودشان انگیزه‌ تحریک ایجاد کنند اما پلیس با مذاکرات و همه اقدامات تلاش کرد که این اتفاق رخ ندهد. ما از همه برنامه‌های دشمنان آگاه و مطلع هستیم و اجازه نمی‌دهیم به حقوق عمومی مردم تجاوز شود تا امنیت را به خطر اندازند.

رحمانی فضلی گفت: برخورد قاطع‌ کار ساده‌ای است اما ما می‌دانیم که دنبال چه هستند این فرقه‌ به دنبال آن بودند که از خودشان یکی را بکشند اما با کار اطلاعاتی صورت گرفته تمام سرشاخه‌های‌ این گروه و فرقه شناسایی شدند و پلیس با تمام این افراد اتمام حجت کرد و نهایتاً ظرف 10 دقیقه پلیس به غائله پایان داد. این اغتشاش‌گران با شهادت رساندن مظلومانه نیروهای پلیس فکر می‌کنند که کار مهمی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: یک بی عقل پشت ماشین می‌نشیند و ماشین را حرکت می‌دهد و جان انسان‌هایی را به خطر میندازد البته نمونه‌هایی از این اقدام را از سوی داعش دیده‌ایم.

وزیر کشور بیان کرد: این گروه به ظاهر از عرفان و آزادی صحبت می‌کنند اما با دشنه و خنجر وارد عمل می‌شوند. دشمنان بدانند با سیل عظیم جوانان ولایی مواجه هستند که علاقه و هدفشان وصال درگاه احدیت‌ است.

انتهای پیام/

صحبت‌های وزیر کشور در مراسم تشییع پیکر شهدای ناجا حمله دراویش داعشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
اگاه سازی برای مردم باید انجام شود
Canada
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
در هر صورت استعمار میخواهد کشور را وارد جنگ یا ناامنی کنند تا به اهدافشون برسند .این قوم را برصد قوم دیگه بشورانند .باید خیلی هوشیار باشیم .این مشکل نشان داد که این گروه بی دین و بی اخلاق از کجا درس میگیرند و وظیفه شون چیه .باید صورت واقعی این فرقه را مردم بیشتر بشناسند تا گول اونها را نخورند
آخرین اخبار