شاهرخی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

مناطق ویژه اقتصادی، بسترساز تقویت تولید ملی است/ مانع اصلی پیشرفت ،نبود زیرساخت هاست

مدیر منطقه ویژه پارسیان گفت: هدف اصلی مناطق ویژه اقتصادی، ایجاد بستر‌های مناسب برای تسهیل تولید داخلی است.

هدف اصلی مناطق ویژه، بسترسازی برای تقویت تولید استحسن شاهرخی مدیر منطقه ویژه پارسیان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به مزایای تولید در مناطق ویژه اقتصادی، اظهار کرد: با توجه به معافیت‌های مالیاتی و عوارض گمرکی در مناطق ویژه اقتصادی،تولید کنندگان می‌توانند صنایع خود را با قیمت تمام شده پایین‌تری به بازار عرضه کنند.

 وی افزود:از طرف دیگر مزیت های صادراتی ویژه ای در این مناطق پیش بینی شده  است که موجب افزایش سهولت در صادرات می شود.

 شاهرخی تصریح کرد:هدف اصلی ما در مناطق ویژه اقتصادی، ایجاد بسترهای مناسب برای تسهیل تولید داخلی است. در هیچ جای دنیا به اندازه ایران در کنار منابع ارزان انرژی،آبهای آزاد وجود ندارد،این موضوع موجب اشتیاق سرمایه گذاران و صادرکنندگان برای فعالیت در مناطق ویژه ای همچون پارسیان می شود.

 مدیر منطقه ویژه پارسیان تاکید کرد:بزرگترین مانع فعلی برای  جذب سرمایه،تامین خدمات زیربنایی است. باید توجه داشت که سرمایه گذار بسیار محتاط است و نمی توانیم تا زیرساخت های لازم را در یک منطقه به وجود نیاورده ایم توقع داشته باشیم که سرمایه گذاران به ما اعتماد کنند.

 وی اضافه کرد: وظیفه تامین این زیرساخت ها به عهده دولت است که در مرحله بعد خود دولت می تواند از منافع رونق این نوع مناطق ،کسب درآمد کند.

 شاهرخی  در پایان گفت:زمانیکه شرکت‌های بزرگ خارجی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند، شرکت‌های کوچکتر هم به دنبال آنها برای بستن قرارداد و شکستن تحریم ها جرأت بیشتری پیدا می‌کنند.این موضوع می تواند نقطه عطفی برای از سرگیری روابط اقتصادی با کل دنیا باشد.

 انتهای پیام/

نقش مناطق ویژه اقتصادی در تقویت تولید داخلی

برچسب ها: صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار