پلیس فتای استان مرکزی عنوان کرد؛

راه‌های جلوگیری از فیشینگ در آستانه روز مادر

پلیس فتا استان مرکزی از مردم خواست گول تبلیغات رنگارنگ و جذاب در فضای مجازی را نخورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرگرد احسان آنقی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به سرقت اطلاعات بانکی با تبلیغات اغواکننده در روز مادر گفت: از آنجایی که هیچ ارزانی بدون دلیل نیست لذا هم استان‌های عزیز در استان مرکزی باید کمی مراقب بوده و گول تبلیغات رنگارنگ و جذاب در فضای مجازی را نخورند.

سرگرد آنقی افزود: با توجه به محدودیت‌های زمانی، مکانی و شغلی، بسیاری از کاربران تلاش می‌کنند با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی همراه با ارسال محموله راحت‌تر، کادو را به مادر و یا همسر خود تقدیم کنند و بر همین اساس و با دیدن تبلیغات مختلف و متنوع کالای مورد نظر خود را خریداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در همین رابطه یکی از شگرد‌های مجرمان شبیه‌سازی صفحات مهم بانکی یا فیشینگ است و بر همین اساس باید کاربران در خرید اینترنتی مراقب دام فیشر‌ها وسرقت اطلاعات بانکی توسط آنها باشند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت اصالت و اعتبار سایت فروشگاه‌های اینترنتی ادامه داد: مرکز توسعه و تجارت الکترونیک با اعطای نماد اعتماد الکترونیک (enamad) به سایت‌های فروشگاهی دارای فعالیت مجاز، درصدد ساماندهی فروشگاه‌های مجازی است و خرید کردن ازاین‌گونه سایت‌ها این اطمینان را به کاربران خواهد داد که خریدی امن داشته باشند.

وی بین کرد: رعایت نکات ساده امنیت اطلاعات از جمله جستجو نکردن سایت‌ها و درگاه‌های بانکی در موتور‌های جستجو، تایپ کردن آدرس سایت و توجه به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و خودداری از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف ارائه‌شده راه‌های جلوگیری از سرقت اطلاعات توسط فیشرهاست.

سرگرد آنقی از مردم خواست موارد مشکوک رابا سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، درمیان بگذارند.

انتهای پیام / ج

 راه هایی که می توان از فیشینگ جلوگیری کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.