امینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم بررسی پرداخت عوارض خودروهای پلاک شهرستان در شورای شهر

عضو شورای شهر تهران گفت: عوارض‌ خودروهای پلاک شهرستان که در تهران تردد می کنند باید به حساب شهرداری تهران واریز شود.

لزوم بررسی پرداخت عوارض خودروهای پلاک شهرستان در شورای شهرسید ابراهیم امینی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به واریز‌ عوارض‌ سالانه خودروها به حساب شهرداری شهرستانی که پلاکشان‌ به آنجا تعلق‌ دارد، گفت: بسیاری از خودروهای پلاک شهرستان که در تهران تردد می‌کنند به جای اینکه عوارض‌ خودروی خود را به حساب شهرداری تهران واریز کنند به حساب شهرداری شهرستانی واریز می‌کنند که پلاکشان برای آنجاست‌ و میزان عوارض‌ آنها نسبت به تهران خیلی کمتر است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در صورت تردد آنها در تهران، این عوارض‌ دیگر‌ حق شهرستان آنها نیست‌، تأکید کرد: باید چاره‌ای اندیشیده‌ شود که این مشکل برطرف‌ شود و باید‌ همان هزینه‌ای را که شهروندان تهرانی‌ به شهرداری تهران پرداخت می‌کنند آنها هم بپردازند‌.

وی تصریح کرد: این مسئله به قدری اهمیت دارد که می‌تواند در صحن‌ شورا هم طرح‌ شود، چون فقط‌ بحث‌ کسانی که هر روز‌ از شهرستان‌ به تهران می‌آیند نیست‌، بلکه‌ درصد قابل توجهی از خودروهایی که توسط ساکنان‌ تهران هم استفاده می‌شود پلاک شهرستان است.

امینی خاطرنشان‌ کرد: باید با معاونت حمل و نقل صحبت‌ شود که آیا برای این وضعیت‌ راهکار عملی اندیشیده‌اند که این مشکل ایجاد نشود یا خیر؟ چرا که اگر راهکار اجرایی نداشته‌ باشند‌ این مشکل همچنان ادامه می‌یابد.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به طرح‌ جدید ترافیک گفت: اگر این طرح بخواهد اجرایی شود باید برای خودروهایی‌ که پلاک تهران ندارند هم یک برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد‌.

انتهای پیام/

تردد خودروهای پلاک شهرستان در تهران به شرط پرداخت عوارض به شهرداری تهران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
جریمه های رانندگی تهران را زیاد کنید تا کسی جرئت نکنه از شهرستان بیاد تهران و خود تهرانی ها هم فرهنگسازی بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
شما که همه جوره دارید از خودروها درآمدزایی میکنید چه پلاک تهران چه شهرستان دارن عوارض تردد در محدوده ی طرح ترافیک را میدن. چرا برای درآمدزایی برای شهرداری به سراغ بحث مسکن نمیرید؟ بالاخره این طرح اخذ مالیات از منازل خالی پایتخت چی شد؟
آخرین اخبار