همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید جعفر افشاریان

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید جعفر افشاریان از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید جعفر افشاریان یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید جعفر افشاریان سال1334 در روستای محمودآباد در خانواده ای از نظر مالی متوسط و كشاورز به دنیا آمد و تحت نظر پدر راهی مدرسه شد. تا دوم راهنمائی ادامه تحصیل داد اما وضع حاضر خانوادگی باعث شد كه او تحصیل را رها كند و برای امرار معاش به كار و تلاش روی آورد.

شهید فردی مؤمن به اسلام و انقلاب بود. قبل از انقلاب همواره در راهپیمائیها شركت می نمود و نقش عمده ای را در پخش نوارهای سخنرانی امام راحل داشت.

شهید منظور بعد از انقلاب عضو پایگاه هسته مقاومت منبع آب میاندوآب بود و سرانجام در تاریخ (1359/9/20) در مسیر جاده میاندوآب - شاهین دژ در اثر مین گذار ضد انقلاب به شهادت رسید.

در مورد خصوصیات اخلاقی همسرشهید می گوید:«او واقعاً انسانی مخلص و خداجو بود و با تقوا. و با جان و دل از حاكمیت ولایت فقیه و جمهوری اسلامی پاسداری می كرد.

دوستانش همیشه از حسن نیت و صداقت شهید افشاریان می گفتند.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید جعفر افشاریان

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار