سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نیازمند تغییر نگرش جامعه درحوزه علوم انسانی هستیم

رئیس دانشگاه علامه گفت:در جامعه به تغییر نگرش در حوزه علوم انسانی نیازمند هستیم تا در تخصیص امکانات این حوزه گشایشی حاصل شود.

نیازمندتغییر نگرش جامعه درحوزه علوم انسانی هستیماحمد سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خوشبختانه رشد علمی در کشور به طرز مطلوبی در حال رشد و توسعه است و در دانشگاه راهی را شروع کرده‌ایم که امکان بازگشت از آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه ادامه داد: گام‌های بزرگی رو به جلو‌یی در دانشگاه علامه طباطبایی برداشته شده است اما چون محل آغاز، نقطه پایینی بوده  است انتظار خیلی بیشتری از این دانشگاه وجود دارد. 

رئیس دانشگاه علامه افزود: امروز پذيرش بيشتر دانشجو در دوره‌های كارشناسی‌ارشد و دكتری می‌تواند در جهت بهبود اين شاخص و بالا بردن سهم پژوهشگران بسيار مؤثر باشد.

علوم انسانی می تواند حلال مشکلات جامعه باشد

سلیمی اظهار کرد: خوشبختانه امروز جایگاه علوم انسانی در کشور تا حدی بالا رفته به طوری که در سطح کلان کشورعلوم انسانی جایگاه تبلیغ یا کشمکش‌های روزمره فکری نیست، بلکه علوم انسانی و علوم اجتماعی علومی هستند که می توانند حلال مشکلات بنیادین کشور باشند.

وی اضافه کرد: ما در جامعه به تغییر نگرش در حوزه علوم انسانی نیازمند هستیم و اگر به رتبه بندی‌های صورت گرفته در سیاست گذاری علم و آموزش عالی نگاه کنیم، عمده این شاخص‌ها بر اساس ملاک‌های فنی مهندسی و علوم پایه در نظر گرفته می شود در حالی‌که شاخص‌های ارزیابی که منجر به تخصیص امکانات می‌شود در حوزه های علوم انسانی کاملا متفاوت است و به همین جهت می‌توان گفت ما به تغییر نگرش در حوزه سیاست گذاری نسبت به علوم انسانی نیاز داریم.

تعمیم آموزش‌های مهارتی در برنامه های آتی دانشگاه  

 سلیمی در خصوص برنامه‌های دانشگاه علامه درسال 97 گفت: طرح گسترش و تعمیم آموزش‌های مهارتی از جمله برنامه دانشگاه در سال جاری خواهد بود.

وی یادآورشد: بازار کار با نوعی با تورم نیروی انسانی در حوزه علوم انسانی مواجه شده‌است و اگر دانشگاه‌های ما محدود به دانشگاه‌های دولتی بود میزان فارغ التحصیلان با میزان نیروی کار لازم کاملا منطبق بود ولی ورود دانشگاه‌های نیمه حضوری و آزاد و بخش خصوصی سبب بالارفتن حجم دانشجویان فارغ التحصیل و عدم مطابقت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.