گفتگو عیدانه با احسان حدادی معروف به بچه پولدار ورزشی ها

به مناسبت سال جدید نوروزی گپ و گفتی را با احسان حدادی نایب قهرمان المپیک ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، قهرمان المپیکی کشورمان در روز های پایانی سال 96 به آمریکا سفر کرد تا ادامه تمرینات خود را برای حضور پر قدرت در بازی های آسیایی جاکارتا زیر نظر مربی آمریکایی انجام دهد.
احسان حدادی به واسطه مدل خاص تمریناتش که بیشتر در خارج از کشور است به بچه پولدار معروف شده اما نظر خودش در این باره شنیدنی است.

حدادی دوومیدانی و پرتاب دیسک را از سنین نوجوانی تحت نظر «ویکتور گوتور ایوانوویچ»،‌ مربی برجستة اوکراین آغاز کرد. حتی با او به مراکز تمرین اوکراین رفت و زبان اسلاوی را به عشق مربی‌اش یاد گرفت.

احسان سال 96 را دوست نداشت و دلیلش را در مصاحبه با خبرنگار ما شفاف اعلام کرد.

گفتگو عیدانه با احسان حدادی معروف به بچه پولدار ورزشی ها


حدادی بچه میرداماد تهران هنوز فرصت های زیادی برای قهرمانی در آسیا، جهان و المپیک دارد، این مصاحبه هر چند کوتاه اما قبل از سفر به آمریکا هدیه نوروزی احسان به خبرنگار ما بود:

* احسان جان از سال 96 بگو.....

بدون تعارف سال 96 برای من سال خیلی بدی بود، در ابتدای سال به دلیل مصدومیت نتوانستم در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نتیجه خوبی را بدست بیاورم ولی رفته رفته آسیب دیدگی ام بهتر شد و خوشبختانه در رقابت های آسیایی اودیشا توانستم با پرتابی نزدیک به 65 متر صاحب مدال طلای دیگر شوم.با وجودی که امید زیادی داشتم تا در جهان لندن جزء نفرات راه یافته به فینال باشم اما به خاطر سهل انگاری فدراسیون 24 ساعت قبل از شروع مسابقات به انگلستان رسیدیم و نتوانستم استراحت چندانی داشته باشم در نهایت با خستگی زیاد به مصاف دیگر پرتابگران رفتم و از صعود به فینال باز ماندم.

* احسان از بچه پولدارهای تهرانی؟

نه، خانواده‌ام پولدار نیستند، ولی خدا را شکر وضع‌مان بد نیست، یک زندگی معمولی و خیلی آبرومندانه داریم مثل خیلی از ایرانی‌هایی که دارند، زندگی می‌کنند و از این زندگی راضی ام.

* الان وقتی به عقب برمی‌گردی پشیمان و یا ناراحت نیستی که نسبت به زحمت و تلاشی که کشیده‌ای دریافتی خوبی نداری؟

شاید ناراحت شوم و پیش خودم بگویم که ارزش مدالی که گرفته‌ام بیشتر از اینها بوده، وقتی یک هدفی دارید و به دنبال آن می‌روید شاید خیلی از موارد دیده نشود اما از نظر مادی دوومیدانی برای من بد نبوده و هرچه که دارم و مردم دوستم دارند از ورزشم بوده و همیشه تشکر می‌کنم که به من کمک کردند. همیشه گفته‌ام من مدیون ورزش دو و میدانی هستم و سعی می کنم تا روزی دینم را به این رشته مدال آور المپیکی در کشورم ادا کنم.

* دوستداشتی در گذشته بازیکن تیم پرسپولیس شوی؟

من دروازه‌بان فوتبال بودم. در زمان مدیریت رویانیان او گفت بروم سر تمرین پرسپولیس تا تست بدهم که پس از این موضوع برخی دوستان ناراحت شدند و  حتی یکسری عنوان کردند اگر خروس داخل اتاق بیندازیم او نمی‌تواند بگیرد! این را باید بگویم کسی که مدال المپیک می‌گیرد مگر می شود که موفق نشود؟

* یعنی احسان حدادی امروز برود کشتی یا رشته های رزمی می‌تواند موفق باشد؟

بحث من مربوط به امروز یا دیروز نیست، اما اگر می‌رفتم در رشته ورزشی دیگر مطمئنا می توانستم مانند دوومیدانی موفق شوم.

* به حضور در سیاست فکر می کنی؟

خیر. چنین تصمیمی ندارم. در عرصه ورزشی خودم به مردم خدمت می‌کنم. سربازم و چند سال دیگر از سربازی‌ام مانده است.همین که به مردم کشورم خدمت می کنم برایم خوشایند است.

* اهل حاشیه‌ هستی یا نه؟

اهل  حاشیه‌ نیستم، من راحت صحبت می‌کنم طوری که مردم خوش‌شان بیاید. با کسی تعارف ندارم هر چه که هست می‌گویم و دروغ هم ندارم که بگویم و فکر می‌کنم اگر آدم راحت صحبت کند مردم بیشتر می پسندند.

گفتگو عیدانه با احسان حدادی معروف به بچه پولدار ورزشی ها

* تاکنون پیش آمده یک روز تمرین را کنار بگذاری؟

پشتکار برای من خیلی مهم است. تا به حال یادم نمی‌آید روزی تمرین را به خاطر مسئله دیگری کنار گذاشته باشم. 

* در این چند سال که از دوران ورزشی شما می‌گذرد چند سال کنار خانواده بودی؟

16 سال پیش.زیرا همه اش یا در خارج از ایران و یا در شهر دیگری در اردو بودم، ولی با این اوصاف هر طوری بوده در عید پدر و مادرم را دیده‌ام. مثلاً پارسال من سال تحویل کیش بودم و روز دوم یا سوم با ماشین به رشت رفتم ، خانواده‌ام رفته بودند شمال و یک روز پیش آنها بودم و دوباره برای پیگیری تمریناتم به اردوی تیم ملی بازگشتم. امسال هم که از بدشانسی در اردوی تمرینی آمریکا حضور دارم و فرصت ندارم سال نو را کنار خانواده ام سپری کنم.

* به عملکردت در سال ۹۶ چه نمره‌ای می‌دهی؟

17

 * در فوتبال ایران طرفدار کدام تیم هستی؟

من یک پرسپولیسی 2 آتیشه هستم.

*با تیم دوومیدانی پرسپولیس هم قرارداد بستی و آیا مبلغ قراردادت را گرفتی یا نه؟

یک قراردادی چند سال پیش با رویانیان بستم. من برای باشگاه پرسپولیس در چند مسابقه در لیگ الماس شرکت کردم و خیلی هم برای باشگاه پرسپولیس خوب بود و یک مقداری پول گرفتم و مقداری از قراردادم ماند و با اینکه مقدارش کم بود اما خوشبختانه رضایت بخش بود ولی با این وجود امیدوارم که حامیان مالی بیایند و از ورزشکاران حمایت کنند.

گفتگو عیدانه با احسان حدادی معروف به بچه پولدار ورزشی ها

 *در زندگی ات به دنبال چه هدفی هستی؟

بزرگ ترین هدف من در ورزش مدال گرفتن نبوده، هدف من هیچوقت المپیک نبوده چون می دانم آدم اگر به هدفش برسد دیگر تمام می شود و انگیزه ای برای ادامه زندگی ندارد. چون همه آدم ها یک هدفی دارند که به خاطر آن شب می خوابند و صبح بیدار می شوند ولی ورزش هدف من نیست هدف من خیلی بالاتر از این است، و به دنبال ماندگاری نامم هستم.

* تا حالا شده از تجمع کردن مردم در کنارت برای گرفتن عکس خسته شوی؟

عصبی که نمی شوم ولی بعضی وقت ها کسانی هستند که حرف هایی می زنند و سوال هایی می کنند که آدم نمی داند چه بگوید، مثلا می گویند بیا عکس بگیریم من هم بدون هیچ مشکلی با پیشنهاد آنها موافقت می کنم.البته در عین حال بعضی وقت ها هم شده که من عجله دارم و در حال عکس گرفتن با یک نفر هستم برخی ها به سمت من می آیند و از من درخواست عکس سلفی می کنند.

*پیام نوروزیت برای هموطنان چیست؟

ضمن تبریک سال نو در این باره باید گفت که نوروز چند روزی بیشتر مهمان ما نیست. باید کینه ها را در زمستان جا بگذاریم و با دلی صاف به بهار وارد شویم و شادی هایمان را با هم تقسیم کنیم.

*نقشه شما برای المپیک بعد چیست؟

قول مدال نمی دهم. در المپیک قبل هم قول ندادم.اما من تمام تلاش خود را می کنم تا در المپیک توکیو با تمریناتی که زیر نظر مک ویلکینز پیگیری می کنم به مدال خوشرنگی برسم.

*اولین عیدی که گرفتی از چه کسی بود؟

یادم است زمانی که کودک بودم از خانواده ام عیدی دریافت کردم اما مقدارش را یادم نمی آید.

* به بازیگر شدن علاقه داری؟

من هیچ علاقه‌ای به بازیگری ندارم. فقط در رشته‌ای کار می‌کنم که باید بهتر از بازیگرها بلد باشم بازی کنم.

*امسال قصد داری به چه کسی عیدی بدهی؟

با توجه به اینکه در ایران حضور ندارم نمی توانم به کسی عیدی بدهم.

*و آرزوی شما در سال نو؟

آرزوی سلامتی برای خانواده ام و مردم عزیز کشورم دارم و امیدوارم سال خوبی را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار