کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «پارکینسون » را اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک متخصص مغز و اعصاب پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.


بیشتر بخوانید: سوالات در زمینه «پارکینسون» را اینجا بخوانید


پاسخ سوالات شما را محمدعلی اکبریان متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه پارکینسون پاسخ داد.

درمان پارکینسون چیست؟

سوال: پدر من چند سالی است به بیماری پارکینسون مبتلا است و بنده چند سوال دارم
1.پارکینسون درمان دارد ؟
2.پارکینسون کشنده است؟
3.آیا حقیقت دارد که در ایران بیماران پارکینسون را عمل جراحی میکنند
4.اگر بیماران پارکینسون را عمل جراحی میکنند آیا این عمل عوارضی دارد؟

جواب: پارکینسون بیماری کشنده نیست، و درمان قطعی ندارد بلکه با درمان دارویی علائم بیماری کنترل می شود، در این بیماری ماده شیمیایی در مغز کم می شود که داروها این کمبود را جایگزین می کنند تا زمانی که دارو به میزان مناسب مصرف می شود بیمار دچار علائم نمی شود.
 
در موارد شدید پارکینسون جراحی انجام می شود و دستگاهی در مغز قرار می دهند که مشکلات حرکاتی بدن بیماران کنترل می شود، عوارض جراحی بسیار ناچیز است و نسبت به سود آن درصد عوارض یک به 100 است،
 
سوال: سلام آیا برای پارکینسون درمان قطعی وجود دارد یا فقط روند پیشرفت کند می شود؟
 
جواب: پارکینسون درمانی دارویی دارد و با دارو علائم بیماری کنترل می شود، در این بیماری ماده شیمیایی در مغز کم می شود که داروها این کمبود را جایگزین می کنند تا زمانی که دارو به میزان مناسب مصرف می شود بیمار دچار علائم نمی شود.

علائم پارکینسون

سوال: سلام مدتی است موقع خواب یا موقع بیدار شدن از خواب در حالی که خیلی هوشیار نیستم ، متوجه تکان هایی در بدنم می شوم  و دستم یا کل بدنم تکان می خورد، تقریبا یه سالی هست که هر روز و هر شب این حالت اتفاق می افتد. این می تواند نشانه وجود پارکینسون باشد؟ لطفا برخی از علائم بیماری پارکینسون را بفرمایید؟
 
جواب: کسانی که موقع خواب یا بیدار شدن دچار تکان می شوند به دلیل تحریک مغزی است که در برخی موارد نیاز به درمان دارد اما این موضوع ربطی به پارکینسون ندارد.
 
علائم پارکینسون به سه صورت بروز می کند، سفتی عضلات و حرکت سخت، لرزش خاص و ریتمیک در سر و اندام ها و کند شدن کارها از علائم پارکینسون محسوب می شود.
 
سوال: پدرم پارکینسون دارد در هنگام راه رفتن تلو تلو راه می رود راه درمان چیست؟
 
جواب: پارکینسون با دارو درمان می شود و علائم بیماری برطرف می شود.

مادوپار و عوارض آن

سوال: آیا مصرف مادوپار عوارض خاصی دارد؟
 
جواب: مادوپار عوارض بسیار کمی دارد به خصوص اگر فقط برای پارکینسون مصرف شود اما در دوزهای بالا حرکات غیرارادی، اختلال خواب، حالت عصبی، بی قراری بروز می کند اما اگر دوز دارو به اندازه باشد این علائم بروز نمی کند همچنین دارو باید از دوز کم شروع و به دوز مناسب برسد تا بیمار دچار عارضه نشود.
 
سوال:  آقا 44 ساله هستم، حدود 7 ساله که به پارکینسون جوانان دچار شدم . در حال حاظر مادوپار 125 روزی سه تا ، آمانتادین روزی 2 تا و بی پریدن نصف روز نصف شب قبلا سیفرول نیز مصرف می کردم ولی گاهی اوقات نایاب می شد و موقع مصرف نیز توهم و افسردگی شدید می گرفتم. که ترک کردم، زمان مصرف داروها دست ها و پاها دچار حرکات غیر ارادی می شوند ولی به مدت تقریبا 6 ساعت میتونم کارهای روزمره رو انجام بدم، اگر نصف روز مصرف داروها به تعویق بیفتد مفاصلم سفت و حرکاتم کند و پشتم خمیده میشود، از همه بدتر حافظه ام خراب خراب و حس بویایی و شنوایی کم می شود، لطفا در خصوص درمان راهنمایی بفرمایید
 
جواب: حرکات غیر ارادی به دلیل افزایش میزان داروی مصرفی است اگر دارو از میزان کم شروع و به میزان مناسب برسد بیاران کمتر دچار علائم این چنینی می شوند هر چند برخی داروها به خصوص خانواده سیفرول موجب توهم و بی خوابی می شوند، به طور کلی سیفرول در موارد استثنا تجویز می شود.
 
سوال: همسر من مدت هفت سال است که پارکینسون دارد، الان مادوپار 250 هرسه ساعت مصرف می کند کپسول آمورل100 .روزی2عدد وقرص سیتالوپرام20 روزی یکی ولی باز توان بلند شدن وراه رفتن ندارد، قرص مادوپار بعد از سی دقیقه اثر می کند وحدود یک ساعت ونیم شارژ می کند ولی در حدی نیست که راحت باشد، هم اکنون پاها ورم شدید دارد وخواب هم در روز جمعا پنج ساعت است چکار کنم
 
جواب:  برخی افراد با وجود مصرف دارو دچار حالت خاموش و روشن می شوند یعین با مصرف دارو فرد به حالت طبیعی است اما پس از یک تا 2 ساعت علائم بر می گردد در این بیماران نوع دارو باید تغییر کند یا دارو خرد و هر ساعت مقداری مصرف شود در مواردی که ببا همه اینها فرد بهبود پیدا نکند از جراحی کمک می گیریم.
 
سوال: مادرمن دوسالی است که داروی مادوپارجهت درمان مصرف می کند ولی روزانه دچارحالت اضطراب شدید و بیقراری می شود به طوری که باکلونازپام آرام می شود آیا این حالت به علت پارکینسون یا داروی مادوپارهست؟ چطور می شود درمان کرد، چون ازترس اصلا نمیتونه ازخونه بیرون برود، لطفا راهنمایی کنید.
 
جواب: بعید می رسد این عوارض به مادوپار مرتبط باشد بیشتر بیماران پارکینسونی اضطراب دارند و 30 درصد از افسردگی رنج می برند که این حالت ها باید با هم درمان شوند.

لرزش و پارکینسون

سوال: من دستهایم لرزش دارد طوری که سینی چای دستم می گیرم مثل اینکه که زلزله آمده و این لرزش نوسان دارد در ضمن برادر من پارکینسون دارند ولی نگرانم من داروی ضد افسردگی هم می خورم. دو سال پیش که به پزشک مراجعه کردم گفت پارکینسون نیست لطفا اهنمایی کنید
 
جواب: پارکینسون لرزش خاص و ریتمیک دارد و با لرزش های عادی متفاوت است بسیاری از لرزش ها نای از مشکلات عصبی، ناراحتی مخچه ای و اضطرابی رخ می دهد، در پارکینسون 90 درصد لرزش ها در حال استراحت است و در حالت فعالیت این لرزش ها از بین می رود.
 
سوال: من بدن و مخصوصا دستهایم لرزش دارد این لرزش در زمان فعالیت بیشتر می شود به طوری که غذا خوردن و نوشیدن با دست را برایم مشکل کرده برای جلوگیری از لرزش قرص پرو پنانول 20 مصرف می کنم که تاثیر چندانی ندارد آیا به پارکینسون مبتلا هستم چکونه باید تشخیص داده شود؟
 
جواب: پارکینسون لرزش خاص و ریتمیک دارد و با لرزش های عادی متفاوت است بسیاری از لرزش ها نای از مشکلات عصبی، ناراحتی مخچه ای و اضطرابی رخ می دهد، در پارکینسون 90 درصد لرزش ها در حال استراحت است و در حالت فعالیت این لرزش ها از بین می رود.
 
سوال: دست من یه لرزش خفیفی دارد که فقط خودم متوجه می شوم، هنگام صاف نگه داشتن دستم یا وقتی ساعد دستم را تکیه گاه می کنم یا هنگام عصبانیت این لرزش به مرور بیشتر می شود می گویند که ارثی است، از کجا بدانم که از علائم پارکینسون است یا نه و باید چه کارهایی بکنم؟
 
جواب: پارکینسون لرزش خاص و ریتمیک دارد و با لرزش های عادی متفاوت است بسیاری از لرزش ها نای از مشکلات عصبی، ناراحتی مخچه ای و اضطرابی رخ می دهد، در پارکینسون 90 درصد لرزش ها در حال استراحت است و در حالت فعالیت این لرزش ها از بین می رود.
 
سوال: مادرشوهرمن پنجاه ودوسالشه الان نزدیک به هشت ساله پارکینسون از نوع خشک دارد ولی هرچی دارو هم میخورد می گوید دارم روزبروز بدتر میشوم، یک طرف بدنم سنگین است وحرکت نمیتوانم بکنم وهمبشه از دردهای خاص توی گردن وسرش شکایت می کند سوالم این است که آیا داروی که میخورد نباید روی بدنش اثر مثبت داشته باشد.
 
جواب: این ها مجموعه ای از علائم است و می تواند مربوط به کندی حرکت، مشکلات گردنی و سکته مغزی باشد این بیمار باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند تا بررسی دقیق انجام شود.

معجزه ورزش برای بیماران پارکینسونی

سوال: پدر من چند سالی هست که پارکینسون دارد، شنیده ام حرکات ورزشی خاصی برای بهبود پارکینسون هست لطفا در این باره راهنمایی کنید
 
جواب: ورزش برای پارکینسون بهترین درمان است این بیماران باید نرمش و ورزش انجام دهند تا علائم بروز نکند بیمارانی که در خانه بیتحرک می مانند گرفتار منجمد شدن می شوند.
 
سوال: آیا حرکات غیرارادی زبان از عوارض داروهای پارکینسون است
 
جواب: حرکات غیر ارادی زبان مربوط به پارکینسون نیست و به بیماری های دیگری مربوط است همچنین می تواند ناشی از استفاده طولانی مدت داروی آرام بخش باشد.
 
سوال: پدر من نزدیک به ۱۰ سال است که گرفتار بیماری پارکینسون است و روزانه چندین قرص مصرف می کند و اخیرا بسیار حرکاتشان کند و لرزش اندامی شدیدی گرفته اند، آیا امکان عمل جراحی برای ایشان وجود ندارد یا درمان قطعی تری برای این بیماری وجود دارد؟

جواب: ممکن است دوز دارو مناسب نباشد بیماران باید تحت نظر باشند و هرچند وقت یکبار دارو تغییر کند و جراحی در موارد بسیار شدید استفاده می شود.
 
سوال: مادر من چند سالی است که پارکینسون دارد و قرص لوودپا سی 110 را 5 عدد در روز مصرف می کند ولی مدتی است که دستانش به شدت می لرزد آیا امکان این است که لرزش دستانش کنترل و یا کمتر شود (با تغییر دوز دارو یا تغییر قرص ها)
 
جواب: ممکن است دوز دارو مناسب نباشد بیماران باید تحت نظر باشند و هرچند وقت یکبار دارو تغییر کند.

دستگاهی برای کنترل پارکینسون

سوال: سلام چندی پیش شنیدم که دستگاهی در ایران اختراع شده که ارتعاشات دست افراد پارکینسونی را کنترل می کند، آیا این موضوع صحت دارد و اگر بلی کجا و چگونه انجام می گردد؟
 
جواب: این دستگاه اختراع ایرانی ها نیست و سالهاست در کشور وجود دارد که حرکات بیماران را کنترل می کند.

قلنج و پارکینسون

سوال: شکستن قولنج انگشت باعث پارکینسون می شود؟
 
جواب: شکستن قلنج ممنوع است ولی باعث پارکینسون نمی شود، در مواردی مشاهده کردیم که با شکستن قلنج فرد برای همه عمر فلج شده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۷ دی ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید ،پدرم ۸سالی هست پارکینسون دارن تحت نظر بودن الان نمیتونن راه برن ،گردن پایین افتاده ،داروی پرامیکسول ،نورستور،مصرف میکنن ،راهنمایی میفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید من لزش سر دارم ایا قرص نواستور بخورم بهتره ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
باسلام مادرم پارکینسون دارد چندماهی است که دارو مصرف می کند،ولی این دو ماه اخرمخصوصااین هفته همش استفراغ می کند،معده اش هم درد می کند.خیلی عذاب میکشد،چیکاربایدبکنیم حالش خوب شود،آیا قرصهایش روقعط کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۱۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
با سلام
از مسولین موسسه رویان خواهشمندیم در تسریع و توسعه فاز انسانی استفاده از سلولهای بنیادین در درمان پارکینسون همچون برخی کشورها خمت بگمارند.
ما همه روزه در زجر و جنگ با این بیماری مهلکیم.
Iran (Islamic Republic of)
پروین
۱۲:۱۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
سلام بعداز مراجعه به پزشک متوجه شدم مادر م که ۸۵ سالشه پارکینسون داره وداروی مدوپاربداش نوشتن مدوپار ۱۲۵ تا ۳ روز نصف قرص وبعداز ۳زوز روزی ۲ بار هر ۱۲ ساعت نصف قرص ولی ورم ناحیه سینه پا دارد به شکلی که اصلا نمی تواند راه برود شما بگویید چه کار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی .کمیلی
۱۶:۰۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
حدود هفت سال است قرص پکسولا .7میخورم برای پای بی قرار پاهایم که خوب نشده همه عوارض قرص را پیدا کردم چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
من لرزش دست چپ دارم . همیشگی نیست گاهی لرزش دارد . ضعیف هم هست آیا ورزش سنگین مثل دمبل برای دست خطرناک است ؟ دکتر مغز و اعضاب مراجعه کردم داروی لپارسید داده است ولی زیاد تاثیر نکرده است و یک داروی اس سیترول هم داده است که کلا اضطراب و ترسم از بین رفته است ؟ ترخدا جواب بدید لرزش دستم خوب می شه و آیا دمبل ضرر دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی ظهرابی
۰۶:۴۱ ۱۱ تير ۱۴۰۰
سلام خدمت بیماران پارکینسونی.لازم هست بدونید بیماری پارکینسون با عمل جراحی درمان میشه. من پدرم عمل کرد جواب گرفت. دستگاه DBSبراش گذاشتن که خیلی خوب جواب داده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
با سلام همسر م پارکینسون دار بمدت ده سال داروسیفرول ومادوپار مصرف میکنه داروخانه به جای مادو پار نوراستور۲۵۰ داد وقتی مصرف میکنه توام میزنه چه کار کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
نجفی
۲۳:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
کاش اقای دکترجواب میدادین که متوجه بشیم چکارکنیم برای پدرومادرامون
United States of America
حسبن فراهانی
۲۲:۰۷ ۱۹ دی ۱۳۹۹
پدر م ۷۵سال دارد ۱۲ساله که پارکینسون دارد حرکاتش خیلی کند کند شده قرص ها اثرش کم کم شده
ایا میشود عمل کرد چقدر تاثیر دارد
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۲۲:۵۴ ۱۳ دی ۱۳۹۹
سلام من 43 سالمه پنج ساله قرص نوراستور میخورم ولی اثری نداره چرا
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۱۶:۵۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
سلام مادر من به دلیل مشکل اضطراب به پزشک مراجعه کرد،ایشون دیابت دارند و همچنین مشکل قلبی دارند،دکتر تشخیص پانیک دادند.الان بین حرفهای مادرم متوجه شدم که یک سال پیش به مدت دوماه بویایی نداشتن وبعد بویایی برگشته.ایشون صبح ها که از خواب بیدار میشن به طرز شدید دستاشون میلرزه جوریکه تا آرنجشون تکون میخوره.قرص های آرامبخش زیادی دارن مصرف میکنن.ممکنه پارکینسون باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسامی
۰۱:۳۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید. پدرمن نزدیک15ساله که بیماری پارکینسون داره .الان چندوقته که آب دهانش میریزه ولباساش همیشه خیسه. دکترگوارش هم بردن گفته ازعوارض قرصها هست. میخواستم شمامنوراهنمایی کنیدوبگین بایدچیکارکنم. پدرمازاین موضوع خیلی رنج میبره وناراحته. ممنونم
Turkey
سعید
۲۲:۵۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
سلام ۵۴سالمه حدود یک ماه پیش بخاطر انگشت دست چپم که میلرزید بهدکتر رفتم الان بعد یک ماه تمام بدنم میلرزه گفته پارکینسون دارم من وقتی دکتر نرفته بودم هیچ مشکلی نداشتم حالا سخت راه میرم ولرزش دارم
Iran (Islamic Republic of)
علی. س
۰۰:۰۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام. مادرم 74 سال سن دارد. مدت 10 سال است پارکنسون داره . الان به مرحله حاد رسیده. تا جایی که قادر به راه رفتن نیس. و غذا را باید بهش بدیم. قرصهاشو چند بار عوض کردیم . اعم از مادوپار ، تری هگزی فنیدل ، لودوپاسی و رستین. در حال حاضر لودوپاسی و رستین مصرف میکنه. لطفا " با توجه به شدت مریضیش ، دوز مصرفی و نوع قرص مصرفیشو برام بگید
و نظرتون رو در مورد عمل ایشون بفرمایید ..
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۹:۱۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
با سلامم پدر من ۵۰سالشه و ۸ماهه بیماری پارکینسون دارد هر قرص مادوپار ۲۵۰را در چهار وعده هر وعده یک چهارم مصرف میکند مدتی است دچار حرکات غیراداری زبان چرخاندن زبان در دهن شده است لطفا برای درمان راهنمایی کنید‌؟
Canada
کاظم
۱۱:۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
بادرود واترام،
من مدت دوسال است مبتلا به پارکینسون شده ام
دکتر ب ای من قرص لودوپا روزی سه عدد که نام ایرانی ان : Isocom 100 , 25 mg
ولیسکانتین 250mg.روزی یک عدد و امانتادین 100 ،
روزی یک عدد نصف صبح نصف شب.تجویز کرده اند
ولی هنوز بهبود نیافته ام ،
بطوری که شبها زبانم بزرگ میشود وعمل بلع به درستی انجام نمیشود وهمراه درد است وهمچنان چانه لرزان دارم و اغلب شبها پای بیقراردارم ،
خوابم کمشده بیشتر از ۴ ساعت نمیخوابم،
لطفا برای درد زیر زبانم و لرزش چانه وتکلمم که دارم ان را از دست میدهم راهنمایی فرمایید. باسپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
سیدسعید سرائی
۰۱:۰۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
با عرض سلام و ارزوی سلامتی .
پدرم سکته مغزی خفیف ذاشتند الان پارکینسون دارند هر 8 ساعت لودوپا 250 میخورند 7روزه حرکات دست و پا شدید شده . تکلم هم بد شده چه باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
سید طالب
۲۳:۰۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام ایا مصرف نور استور ۲۵۰ با شیر خطرناک و کشنده است؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
تفاوت اثر مادوپار وپارکین سی فوت چیست
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۱:۰۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
با عرض سلام و خسته نباشید
می خواستم بدونم ترک کردن قرض های پارکینسون مثل نوراستور چه عوارضی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
زهره کیان پرور
۲۳:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام من دنبال این دارو برای مادرم هستم گیرم نیومده ایرانیشو گرفتم تاثیر که نذاشته هیچ .بدترم شدهچیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
کسانی ازاین بیماری خوب شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اگه داروی مادوپار رو تغییر بدیم لوودوپار ایرانی چه عوارضی داره .ایا خطرناک؟ لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید مادرم که اسپاسم داشت ودارد با تشخیص پزشک پاکینسون روزانه 4عدد به مدت 3سال مصرف نموده الان درحال ترک است که عوارض ازجمله لرزش بدن ودست ولی روزانه 1عدد مصرف می کند با عوارض چه کنم ضمنا بدلیل تشخیص صحیح پزشک روزانه 3عدد متو کاربامول مصرف می کند
Iran (Islamic Republic of)
کبری اسدی
۱۴:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
من بیست ساله هستم ومچ دستم بیشتر وقتها درد میگیرد واز ناحیه گردن سمت راست نیز احساس درد دارم
Iran (Islamic Republic of)
ف قربانی
۱۱:۰۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
برای رفع خشکی شدید دهان در اثر مصرف مادوپار۱۲۵ چه باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمدتقی سعادتی
۱۳:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام من 39 ساله ام وحدود 10 ساله دارو مصرف میکنم ودر حال حاضر مادوپار هر 2:30 دقیقه یکی ونصفی مصرف میکنم ولی به محض اینکه سر ساعت رد میشود روز از نو روزی از نو لطفا راهنمایی کنید پارکینسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۳۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
مادرم یک ساله لرزش فک داره به حدی که خوب نمی تونه اب بخوره.جواب ام ای ار نشان داده به علت اینه که از قبل قرص هالوپریدول ای مشکل به وجود اومده.تعییر دارویی ارپیپرازول والپروزلام وکلونازم دکتر روان پزشک نوشته.وبرا لرزش فک دو سریع دارو گرفته نتیجه ای نگرفتیم.الان در حال حاضر داروی لودوپا و امانتادین صب وشب یکی می خوره.اصلا تا ثیری نداره.ببخشید ما رو راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
پدرم 84 سالشه پنج ماه سنک کلیه داره چون درد زیاد داشت عذاشم کم شد 15 کیلو وزن کم کرده 6 سال پیش سکته خفیفی کرد از اون موقع موقع نشتن به عقب خم میشد بهش قرص پارکینسی دادن روزی یدونه الان چون فشارش هم 10 یا 11 میشه قرص نمیدیم نمی تونه راه بره ایا به خاطر قرص اگه نخوره عوارض میده
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۲:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام پدرمن حدود ۷ سال است که پارکینسون داره دارو هم مصرف میکنه ولی تاثیری نداشته علائم بیماری الان داره شدید تر میشه خواستم بدونم عمل جراحی پارکینسون شرایط خاصی داره ؟؟چه شرایطی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۲۲:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام
پدر من 75 سالشه و حدود 10 ساله پارکینسون دارند و زیر نظر دکتر دوز داروها بارها تغییر داده شده اما متاسفانه الان به شدیدترین حالت خودش رسیده(تکرر ادررا، عدم کنترل ادرار، منقبض شدن کل بدن شدید، هزیان گویی و...) تا جایی که نیاز ب مزاقبت شبانه روزی دارند
سوال من با این شرایط مخصوصا سن و سال عمل جراحی امکان داره؟ اگر بله حدود هزینه؟ و اگرم نه دارویی واسه کنترل ادرار وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
دو کپسول مادوپار 100تایی بفروش میرسد
Iran (Islamic Republic of)
مرادرازیانی
۱۱:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
مدت ۵سال است که به پارکینسون مبتلا شدم الان مادوپارجوابگونییت ایاقرصی جایگزین مادوپارجوابگ دارد برای کردن لرزش بدن
Iran (Islamic Republic of)
علی شعبانی
۰۷:۵۷ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سلام من تو ورزش رزمی دستم از ناحیه ساعد ضربه شدید خورد بعد انگشتان دستم میلرزید چند سالی گذشت خوب نشد رفتم پیش دکتر حبیبی میگن که پارکینسون دارم الان یکسال قرص نوراستور۲۵۰مصرف میکنم تمام بدنم زمان یکسری از حرکات شکم میلرزه ولی در حالت استراحت نمیلرزه نمیدونم این چیه اصلا دستمم نمیلرزه فقط احساس سستی کندی دست راستم اذیتم میکن اصلا خوب نمیش من۳۴سالم لطفا راهنماییم کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
معصومه هاشمی
۰۷:۱۲ ۱۳ دی ۱۳۹۸
آیا عمل جراحی روی فرد۸۰ساله که کل بدنش خشک شده بلعش هم خیلی به سختی انجام میده. تاثیر داره آیا بیماری پارکینسونش رودرمان میکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام مادرم 85سال داره دو سال پارکینسون داره پیوند سلولی چه طوری می تونیم برایش انجام بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
من حدود 40سالمه دست راستم خیلی لرزش داره البته وقتی عصبی میشم یا خبر بدی بهم برسه وموقعی که فشار کارم زیاد باشه میتونه پارکینسون باشه مادرم هم پارکینسون داره خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس
۲۰:۱۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام من 14 سالمه از بچگی دستام میلرزید الانم چندروزی هست احساس میکنم سرم داره میلرزه درحالی که دیگران بهم میگن نه چیکار باید بکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام .پدرمن دچار این مریضی هست .کدام یک ازداروها را باید کم کرد که این حرکات را موقع خواب انجام ندهد ...خیلی بدنش داخل جنب وجوش هست
Iran (Islamic Republic of)
ترانه
۲۰:۲۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
ببخشید پدر من یک اختلال روانی داشت بعد قرصهایی که بهش دادن دچار سفتی عضلات شد که دکترا میگن یک نوع پارکینسون دارویی هست بعد وقتی قرصای پارکینسون میخورد بیماری اختلالش بیشتر میشد و توهم داشت ایا درمانی داره که این عوارضا رو نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد خانوادگی حسنی
۱۱:۴۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
سوال دارم ازشما اگر جواب بیدد ممنم ازشما دوای پارکینسون چست وچجر مسرف مشه
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۸:۰۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام پدر من به بیماری پارکینسون مبتلاست خواستم سوالا کنم دارو استالوو چطور باید مصرف کنه و فرق این دارو با قرص نور استور در چیه ؟ و قرص استارپارکین چطور مصرف میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۴:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
من از سال 85 مبتلا به بیماری پارکینسون شدم واقعا دیگه از دارو خوردن خسته شدم میخوام بدونم تا یه سال دیگه تزریق سلولهای بنیادی تو کشور ما امکان پذیر هست یا نه؟ لطفا جواب منو هر چه زودتر بدید تت به زندگی امیدوار بشم.....
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۰۹:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
من مدت 13ساله که از پارکینسون لعنتی رنج مبرم وآیا صخت داره که با پیوند سلولهای بنیادی بیماری کاملا بهبود مییابد وآیا در در کشور ما هم انجام میدهند یا حیر؟وشما رو به خدا به فکر ما پارکینسونیها باشید وراه درمانشو پیدا کنید بخدا من هیچ از جوانیم استفاده نکردم وهر میروم جا مروم با ترس وهراس هستم
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۱:۲۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
سلام مادر من 65سالشه الان دوسال نمیتونه راه بره کل رو پا هاش نمیتونه وایسته این بیماری پارکینسون درمانی داره ک دوبار مادرم بتونه راه بره
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۱:۲۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۸

سلام. لطفا سوالتان را اینجا مطرح کنید تا در اسرع وقت بررسی شود.

Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۱:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام همسرم هشت سال است پارکینسون شدید دارد و پدر مرحومش نیز پارکینسون داشت و مادرش هم بدلیل سکته مغزی درگذشت حل مساعدی ندارد چه باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ف میر شفی
۱۷:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
باسلام پدر من نزدیک ۹سالی هست که پارکینسون دارند وقرص مادوپار وآمانتادین ودنپزیل مصرف میکنند ولی در حال حاضر مثل تکه ای چوب بدون هیچگونه حرکتی روی تخت قرار دارند ایا زیاد خوردن قرصها پدرم را دچار این حالت کرده یا از بیماری دیگریست به حدی بی حرکت هستند که دچار زخم بستر در ۷ قسمت بدنشان شده است ممنون لطفا مرا راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
معصومی
۰۰:۰۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام .حدود شش ماه پیش لب های مادرم لرزش کمی گرفت ما زیاد توجه نکردیم اصلا بیماری بلدش نبودیم فکر میکردیم بر اثر استرس هست.ولی الان که تو ماه ششم هست لرزش و پرش شدید زبان گرفته که زبانش فقط در دهانش به بیرون پرش داره و فک پاییش لرزش شدید.این چه بیماری هست.دوسه تا دکتر متخصص مغز و اعصاب رفتیم دارو دادن ولی تاثیری نداشت.میخوام ام اسم این بیماری رو بدونم و باید به چه پزشکی مراجعه کنم
Singapore
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام من پدرم پارکینگسون داره قرصی که مصرف میکرد کتر گفته بود روزی یکی اما نتیجه ای نداشت بهد از چند ماه خودش روزی ۳ تا میخوره بهتر شده ایا مشکلی ایجاد نمیشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهین
۱۶:۳۶ ۳۰ تير ۱۳۹۸
باسلام
خواهروبرادرم پارکینسون دارند
مدتی است دست چپم میلرزدوتیک عصبی هم دارم
احتمال دارد مبتلا به پارکینسون شده باشم؟
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی بختیاری
۱۹:۲۶ ۲۳ تير ۱۳۹۸
سلام
مامانم 10سال مریضی پارکیسون دارد و مادوپا250مصرف میکند
ولی دچار لرزش هایی میشوم علت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
سلامم مادر من یو ساله که پارکینسون داره صورتش باد کرده آیا عوارض داروهای یا نه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۴:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
ایا بیماران ملتلا به پارکینسون میتوانند ازدواج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ایسان
۰۱:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام.من ۲۹ سالمه و علائمی شبیه پارکینسون دوره جوانی دارم و حدود ۳ ماه است داروی مادوپار ۱۲۵ و آمورل ۱۰۰ مصرف میکنم و یک نوزاد ۵ ماهه دارم ایا این داروها بر کم شدن شیر مادر تاثیردارد؟
ب تازگی دوباره دکتر رفتم و دوز دارو رو بیشتر کرده
منتظر جوابتون هستم.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۲:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام خدمت دوستان و کسانی که در رابطه با بحث دستگاه های توانبخشی بیماران پارکینسونی سوالی دارند که آیا دستگاهی در ایران وجود دارد که بتواند ورزش را به صورت مداوم و هر روزه برای بیماران پارکینسونی تکرار کند؟(زیرا پیاده روی و قدم برداشتن هر روزه برای بیمار پارکینسونی بسیار مفید است).

پاسخ:
آری. به تازگی در تیم تحقیقاتمان در مشهد دستگاهی را اختراع کرده ایم که مناسب بیماران پارکینسونی می باشد و بیماران پارکینسونی به راحتی می توانند هر روزه در جلوی دستگاه قرار گیرند و با قدم برداشتن خود از پیشرفت بیماری پارکینسون جلوگیری کنند.

این دستگاه دارای موتور می باشد و وجود سنسور هایی که قدم برداشتن فرد را احساس می کنند.
طرز کار این دستگاه بدین ترتیب است که بیمار پارکینسونی هنگامی که اقدام به قدم برداشتن می کند دستگاه نیز حرکت می کند و بیمار رو به جلو حرکت می کند و هنگامی که بیمار هیچگونه حرکتی ندارد، دستگاه نیز هیچگونه حرکتی نداشته و کاملا ثابت است.

این دستگاه بر روی بیمار پارکینسونی رنک 4 تست شده است و به راحتی بیمار توانسته با این دستگاه هر روزه راه برود و بدین ترتیب خانه نشین نشود.

مزایای این دستگاه:
1. عدم وجود انحنا در کمر.
2. عدم آرتروز در مچگان دست.
3. کمک به راه رفتن بیماران پارکینسونی و عدم خانه نشین شدن انها.
4. مزیت بسیار زیاد نسبت به ویلچرهای برقی زیرا ویلچرهای برقی تا اخر عمر بیمار را بر روی صندلی حمل و نقل می کنند. ولی این دستگاه به بیمار کمک می کند که هرچه سریع تر شروع به راه رفتن کند و هر روزه راه رفتن را همانند یک فرد عادی تکرار کند.
5. وجود پشتی طبی و صندلی طبی جهت استراحت فرد بعد از کمی راه رفتن.
6. قیمت بسیار مناسب نسبت به ویلچر های برقی.
7. مزایای بسایر زیاد نسبت به واکر های معمولی که به هیچ عنوان مناسب بیماران پارکینسونی نمی باشد.
8. و بیسیاری امکانات دیگر ... .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام
پدرم 75 ساله است. همیشه از بی حسی بدنش شکایت داشت. اما الان بسیار دچار کندی حرکت شده که گاها هم برای بلند کردن ایشان از رختوخاب باید کمکش کنیم. تاز متوجه شدم که دچار پارکینسون شدن. داروی مادوپار مصرف بکنه ممکنه به حالت عادی برگده بگونه ای که کارهای شخیش رو خودش انجام بده؟
ممنون از راهنمایتان
Iran (Islamic Republic of)
نگين
۲۳:۰۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام پدرم ٥٥ساله مدت سه سال هست كه داروهاي مختلفي مصرف ميكرده از جمله ، بي پيريدن ،سرترالين، بي پيريدين،اولانزاپين ، بعد ازينها شروع به پرفنازين كرد و علائم پاركينسون شروع شد دكتر رفت ليسكانتين گرفت و پرفنازين هم قطع شد و علائم ماسكه و لرزش هم قطع شد ولي داروههاي اعصابش باز عوض شدند و در نهايت اريپيپرازول١٠ و سرترالين ١٠٠و بيپيريدن شروع شد و باز دوباره در حالت رست لرزش شروع شد و دست چپ هم حالت ريجيديته پيدا كرده ،الان دكتر گفتن پاركينسون هست و داروهاي امانتادين و ليسكانتين و كوئيتاپين و ايزيكام شروع شده . ميخواستم بدرنم ايا پاركينسون پدرم به دليل مصرف اين داروها بوده فقط ؟؟و ايا هنوز كه داروهاي اعصابش قطع شده امكان داره برمردع به حالت طبيعي؟ و اينكه حالت rigitidy دستش قابل برگشت هست؟ باسپاس فراوان از شما
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۱۴:۲۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام.در بیماران مبتلا به پارکینسون در صورتی که دیابت هم داشته باشند عمل جراحی صورت میگیرد؟ بیماری در چه مرحله ای باشید نیاز به عمل جراحی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام.خسته نباشید راهنمایی فرمایید نقش پیاده روی در درمان پارکینسون چقدر میباشد.
United States of America
عبدالرحمن
۱۱:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
اگر به جای مادوپار (نصف قرض صبح و بعد هر چهار ساعت یک چهارم مادوپار 125 ( یک قرض و بع هر جهار صاعت نصف قرض مصرف کنیم چای 250 را میگیره؟چون250پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
سلام . لطفا در مورد درمان این بیماری در خارج از کشور و همچنین دستاوردهای تازه پزشکی در این زمینه صحبت کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
لطفا در خصوص حافظه و یا کاهش حس بویایی و شنوایی بیشتر اطلاعات دهید
آخرین اخبار