همتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عرضه کالای کم کیفیت راه را برای کالای قاچاق باز می‌کند

استاندار هرمزگان گفت: عرضه کالای کم کیفیت با قیمت مناسب، راه را برای ورود کالای قاچاق هموار می‌کند.

///فریدون همتی استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه استان متبوعش به منظور مقابله با قاچاق کالا، اظهار کرد: باید در کشور تنوع تولید، کیفیت محصولات و قیمت به عنوان مولفه‌های مهم برای مصرف کننده مورد توجه قرار گیرد تا از میزان قاچاق کالا در کشور کاسته شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه معمولا مصرف کننده به قدرت خرید و مصرف کالا توجه دارد، اضافه کرد: عرضه کالای کم کیفیت با قیمت نامناسب به مصرف‌کننده، مطمئنا راه را برای وجود کالای رقیب باز می‌کند و فرصتی برای قاچاقچیان فراهم می‌آید تا از این طریق نیازهای بازار را تأمین کنند.

وی یادآور شد: گاهی ناچاریم برای حمایت از تولید، برخی تعرفه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنیم که کالای کمتری وارد شود اما در این شرایط، انگیزه قیمتی و سوددهی برای قاچاقچیان فراهم می‌شود تا خارج از قانون و ضابطه کالاها را به بازار عرضه کنند؛ در صورتی که اگر تحولی در حوزه تولید از نظر کمی و کیفی رخ دهد، دولت نیازی ندارد تا تعرفه کالا را بررسی کند.

همتی تأکید کرد: کالای با کیفیت داخلی با قیمت مناسب در بازار وجود دارد و مردم علاوه بر کیفیت و قیمت، ترجیح می‌دهند از کالای داخلی استفاده کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای اینکه مبارزه موثر و کم هزینه‌ای برای مبارزه با قاچاق در کشور وجود داشته باشد، تولیدکننده‌ها باید این تحولات را در حوزه کمی، کیفی و قیمت به وجود بیاورند تا به این شکل به دولت و نهادهای برنامه‌ریز در تنظیم تعرفه‌ها کمک شود و زمینه‌ای برای قاچاق ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه برآوردهایی که از روش‌های تجربی و علمی در مرزها وجود دارد نشان می‌دهد آمار قاچاق به نصف رسیده است، بیان کرد: این روند ما را امیدوار می‌کند که اقدامات دولت، نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق تا اندازه‌ای موثر بوده است و باید بخش تولید که در دست تولیدکننده اداره می‌شود، کالاهایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید کند،چرا که در این صورت بزرگترین روش مبارزه با قاچاق شکل می‌گیرد و قاچاقچیان هم کالاهایشان روی دستشان انباشته می‌شود.

همتی گفت: دولت در همه استان‌ها خصوصا استان هرمزگان که زمینه قاچاق از طریق دریا و آب وجود دارد برنامه‌های جدی را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: استانداری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من برا اينكه مردم هم ضرر نكنن و هم توليد كننده ها نسوزند ملت نصف پولاشونو جنس خارجي بخرن نصفشو داخلي تا هم چرخ صنعت بچرخه هم مردم زياد ضرر نكنن
آخرین اخبار