عثمانی در موافت با استیضاح ربیعی:

آقای ربیعی؛ شما وزیر تامین اجتماعی نیستید، شما عامل تبعیض اجتماعی هستید/ باید به قدرت لابی‌گری ربیعی تحسین گفت!

نماینده مردم بوکان گفت: ربیعی یکی از نمونه‌های بارز مبارزه با استیضاح است، باید به قدرت لابی گری ایشان را تحسین گفت.

ربیعی یکی از نمونه‌های بارز مبارزه با استیضاح است/ باید به قدرت لابی‎گری او را تحسین گفتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 22 اسفندماه) در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: بنده دوره آتی برای نمایندگی مجلس کاندیدا نمی‌شوم تا مبادا کسی تصور نکند تنها به خاطر رأی امروز حرف مردم را می‌زنم.

وی با بیان اینکه استیضاح مهمترین ابزار نمایندگان است و برای دولت و وزرا هم نه تهدید، بلکه فرصتی برای تبیین عملکرد است، گفت: وزیری که عملکرد مثبت و قابل دفاعی نداشته باشد، قطعا استیضاح را تهدیدی جدی برای خود می‌داند و از هر ابزاری برای جلوگیری از آن استفاده می‌کند.

نماینده مردم بوکان تصریح کرد: آقای ربیعی! اگر آنقدر که در رفع استیضاح مهارت دارید، در انجام وظایف ذاتی خود مهارت داشتید، هرگز طرح استیضاح شما مطرح نمی‌شد.

عثمانی افزود: آقای ربیعی باید به قدرت لابی‌گری شما تحسین گفت و آنقدر در این کار مهارت دارید که می‌توانید مدیریت استیضاح سایر وزرا را هم برعهده گیرید.

نماینده مردم بوکان با اشاره به اینکه قدرت شایعه‌پراکنی در تیم مهار استیضاح ربیعی هم قابل تحسین است، اظهار کرد: همدستان شما ادعا می‌کنند که چون شما به عده‌ای از نمایندگان باج نداده‌اید امروز به دنبال استیضاح‌تان هستند که اگر اینگونه است مرد باشید و بگویید کدام نماینده ملت از شما باج‌خواهی و سهم‌خواهی کرده است؟

وی ادامه داد: شما باید بگویید که کدامیک از نمایندگان تنها به نفع منافع فردی خود در این استیضاح هستید؟ اگر راست می‌گویید بگویید تا از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان عذر چنین نمایندگانی را بخواهیم و از سوی دیگر با ذکر نام حوزه انتخابیه این نمایندگان را معرفی کنید تا مردم هم تکلیف‌شان را با نماینده خود بدانند.

عثمانی گفت: جای تأسف دارد آقای ربیعی که شما این روزها به هرکدام از ما استیضاح‌کنندگان که رسیدید گفتید که از شما انتظار نداشتم!

نماینده مردم بوکان با تأکید بر اینکه آقای ربیعی وزارتخانه شما وزارت تعاون نیست بلکه وزارت حذف تعاون است، تصریح کرد: در دوره وزارت شما 28.6 درصد تعاونی‌ها به حالت تعطیلی درآمده است و استمرار وزارت شما باعث می‌شود که تعاونی‌ها از عرصه اقتصاد کشور پاک شوند.

عثمانی با بیان اینکه آقای ربیعی شما وزیر کار نیستید بلکه وزیر کارفرمایان هستید، اظهار کرد: وزارت کار، تبدیل به وزارت کارفرمایان شده است نه کارگران و متأسفانه بر واقعیت تلخ زیر پا نهادن حقوق کارگران و کارمندان چشم خود را بسته‌اید و کارگران از حداقل حقوق و مزایای خود محروم مانده‌اند.

وی افزود: شما افزایش عرضه نیروی کار را می‌بینید اما به جای همراهی با آنان و جلوگیری از استثمار کارگران، با کارفرمایان برای استثمار کارگران همراهی کردید.

این نماینده مجلس متذکر شد: متأسفانه لیسانسه‌ها و فوق‌لیسانسه‌های ما ماهانه تنها 400 تا 500 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند و اگر کوچکترین اعتراضی هم کنند بیکار می‌شوند و به همین دلیل زبان اعتراض دیگران هم قفل می‌شود.

عثمانی گفت: آقای ربیعی روبه‌روی وزارتخانه شما دفتر پیشخوان دولتی است که بسیاری از لیسانسه‌ها و فوق‌لیسانسه‌های خانم 10 ساعت کار می‌کنند اما تنها 500 هزار تومان دریافت می‌کنند.

نماینده مردم بوکان با بیان اینکه شما وزیر رفاه اجتماعی نیستید، بلکه وزیر تبعیض اجتماعی هستید، اظهار کرد: الحق که شما استاد هستید؛ شما استادتمام گماردن افراد متخصص در تخصص‌های غیرمرتبط هستید، به طوری که آقای نوربخش را که جراح ارتوپد است به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گذاشته‌اید.

وی ادامه داد: وقتی شما یک ناخدای قابل را به عنوان خلبان هواپیما انتخاب می‌کنید، طبیعی است که سوانح هوایی اتفاق بیفتد و هواپیما به کوه دنا بخورد.

عثمانی در پایان خاطرنشان کرد: فضا را احساسی نکنید و به این سمت نبرید که چون شب عید است استیضاح صورت نگیرد، چرا که برای بازنشستگان و شاغلان هم شب عید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
اشتغال جوانان برای سال آینده قطعی؟
آخرین اخبار