آخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم توجه مدیران شهری به توسعه حمل و نقل پاک

فعال محیط زیست و گیاه شناس گفت: تمام شهرهای توسعه یافته جهان به سوی حمل و نقل پاک و استفاده از دوچرخه هدایت می‌شوند، اما مدیران شهر تهران چنین حقی را از مردم گرفته‌اند.

حسین آخانی فعال محیط زیست و گیاه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به لزوم گسترش حمل و نقل عمومی و فرهنگ دوچرخه سواری اظهار کرد: رفتار مردم در بسیاری از زمان ها توسط گردانندگان کلان اقتصادی مدیریت می‌شود، به عنوان مثال اگر در حال حاضر مردم ما خودرو محور شد‌ه‌اند به این علت است که مدیریت شهری ما کاملا وقت خود را بر گسترش اتوبان، زیرگذر و پل گذاشته است، اما متاسفانه در رابطه با حمل و نقل عمومی هیچ سرمایه‌گذاری نشده است.

وی افزود: مدیران دولتی برای حمایت از دو کارخانه تولید خودرو، سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما تمام کارخانه‌های تولید اتوبوس و مینی‌بوس تعطیل می‌شوند و همچنین موضوع دوچرخه که یکی از سالم ترین ابزار و وسایل حمل و نقل است، مورد حمایت مدیران شهری قرار نمی‌گیرد.

آخانی گفت: تمام شهرهای توسعه یافته جهان به سوی حمل و نقل پاک و استفاده از دوچرخه هدایت می‌شوند، اما مدیران شهر تهران چنین حقی را از مردم گرفته‌اند.

فعال محیط زیست و گیاه شناس تصریح کرد: عامل اصلی حمایت نشدن حمل و نقل عمومی و دوچرخه وجود مدیران ناکارآمد است که شهر را مدیریت می‌کنند.

انتهای پیام/

مدیران شهری حق هوای پاک را از شهروندان گرفته‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار