رئیس پلیس فتا استان یزد:

فضای مجازی مکان مناسبی برای تلافی نیست

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی متهمی که عامل تهديد و مزاحمت در فضای حقیقی و نیز همچنین انتشار عکسهای خصوصی همسر دوست خود بود خبر داد.

فضای مجازی مکان مناسبی برای تلافی نیستبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر انتشار عکسهای خصوصی در شبکه های اجتماعی، موضوع به صورت ويژه در دستورکار پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات و شاهدان عینی شاکیه مبنی بر اینکه به دوست شوهرم به دلیل مزاحمت‌های پی در پی در فضای حقیقی شک دارم و از سویی، وی در مراحل مزاحمت‌های متوالی اقدام به گرفتن گوشی همراهم نموده، با هماهنگی و دستور قاضی پرونده، شاهدان و دوست همسر وی جهت بررسی پرونده و اخذ اظهارات به پلیس فتا احضار گردیدند‌.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در ابتدا دوست همسر شاکیه به اختلافش با خانواده وی اعتراف نمود ولی منکر مزاحمت‌های فضای حقیقی و انتشار عکس‌های شاکیه در فضای مجازی گردید که با توجه به دستور قاضی و با اقدامات فنی گوشی وی مورد بررسی قرار گرفت، پس از اخذ جواب کارشناسان فنی پلیس فتا تمامی ادعای شاکیه در مورد دوست همسرش تحقق یافت و وی پس از رویت مستندات کشف شده با توجه به اینکه از روی گوشی پاک نموده بود به انتشار عکس‌های خصوصی وی اعتراف نمود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی جای خوبی برای تسویه حساب و تلافی نیست، گفت: کاربرانی که فضای مجازی را مکانی برای تسویه حساب و تلافی در نظر می‌گیرند نه تنها در برابر قانون باید پاسخگو باشند، بلکه احتمال این اتفاق بر علیه خود آنها وجود دارد که باعث گردد به راحتی حیثیت آنها بر باد رود.

رئيس پليس فتا استان یزد متذکر گردید: در ماده 17 این قانون آمده است، هر فردی به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. بنابراین اگر فردی دچار چنین مشکلی شد باید به دادسرا مراجعه و از فرد مورد نظر شکایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار