رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس:

قرار بود وزارت ارتباطات را منحل کنند اما اکنون 141 امین سالگرد آنرا جشن می گیریم

رمضانعلی سبحانی فر گفت: کار وزارت ارتباطات تا جایی رسیده بود که در سال 1392 می خواستند آنرا منحل کنند که با دو فوریتی که در مجلس تصویب شد در نهایت با 191 رای موضوع لغو شد تا امروز 141 امین سالروز تاسیس این وزارتخانه را جشن بگیریم.

قرار بود وزارت ارتباطات را منحل کنند اما اکنون 141 امین سالگرد آنرا جشن می گیریمبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رمضانعلی سبحانی فر رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس با بیان اینکه قرار بود در سال ۹۲، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت راه، مسکن و‌ شهرسازی ادغام شود، گفت: حتی در آن زمان چند روزی وزیر راه سکانداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر عهده داشت و‌از آنجاکه مطابق قانون‌پنجم توسعه این اجازه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داده شده بود تا تعداد وزارتخانه ها را به ۱۷ برساند لذا در مقابل آن کاری نمی شد انجام داد.وی با اشاره به طرح دو فوریتی که مجلس برای لغو این ادغام ارایه کرد، افزود: کار سختی را در پیش داشتیم چراکه لازم بود دو‌سوم آرا را داشته باشیم که در نهایت با ۱۹۱ رای که بی سابقه بود، ادغام لغو شد تا امروز شاهد جشن ۱۴۱ امین سالگرد وزارت ارتباطات و‌فناوری اطلاعات باشیم.

عضو‌کمیسیون صنایع مجلس ICT را پیشران و‌ زیرساخت توسعه کشور دانست و اظهار کرد: باید بگوییم که از عصر رسانه عبور کردیم و‌ وارد عصر اطلاعات شدیم و امروز هر جا و تاسیساتی برای احداث نیاز با زیرساخت های ارتباطی دارد.

سبحانی فر با اشاره به اینکه مردم باتوجه به مشکلات اجتماعی موجود خیلی از مشکلات خود را با ارسال اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها رفع می کنند، خاطرنشان کرد: با گذشت زمان و اجرای برنامه ها امروز نگاه مجلسیان نسبت به روز رای گیری به آذری جهرمی بسیار متفاوت شده و بهبود یافته است.

نماینده مردم سبزوار و جغتای و جوین با تاکید بر افزایش پهنای باند در کشور، تصریح کرد: باید در این حوزه رقابت ایجاد کنیم و کارها را به بخش خصوصی واگذار کنیم ضمن اینکه باید کیفیت را بالا ببریم تا اعتماد ایجاد شود.

رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس در اهمیت اعتماد عمومی گفت: اگر مردم اعتماد نکنند چه از بخش دولتی و چه خصوصی سرویس نمی گیرند و در مدتی که تلگرام بسته شده بود شاهدیم که تعداد اندکی روی پیام رسان های دیگر رفتند که بخاطر مبحث اعتماد بود.

سبحانی فر با بیان اینکه نباید به کار کاربران سرک بکشیم، اظهار کرد: امسال شاهد بودیم که در نمایشگاه جیتکس از میان 400 شرکت، 40 شرکت به عنوان برگزیده انتخاب شدند که از میان آنها 12 شرکت ایرانی بودند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: باید بسته های مشوقی برای بخش خصوصی بگذاریم که با رقابت پذیری، ایجاد زیرساخت و تامین امنیت اعتماد مورد نظر ایجاد شود تا دیگر پیام رسان خارجی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار