مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی:

آتش نشانی خوی گامهای مؤثری در پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری برداشته است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی گفت:آتش نشانی خوی گامهای مهم و مؤثری برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری برداشته است.

عباس پورحاجی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت : در راستای پیشگیری و به حداقل رساندن حوادث و تلفات ناشی از انفجار و سوختگی بوسیله مواد محترقه به شهروندان ، با فعالیت های آموزشی و توصیه و هشدار های ایمنی مستمر و هدفمند به اقشار مختلف بالاخص دانش آموزان عزیز ، گام های مهم و مؤثری برداشته ایم .

وی با اشاره به حضور پرسنل سازمان آتش نشانی با تجهیزات آموزشی لازم در مدارس و بین دانش آموزان عزیز و استقبال بسیار خوب مدیران ، معلمان و دانش آموزان از آموزشهای پیشگیری و اطفاء حریق ، گفت : طبق برنامه ریزی های بعمل آمده توانستیم طی حدود یک ماه مانده به شب چهارشنبه سوری در اکثر مدارس این شهرستان حضور یافته و با ارائه آموزش ها و هشدارهای ایمنی لازم و همچنین نصب بنرهای هشدار دهنده در نقاط مختلف شهر سهم بسزایی را در فرهنگ استقبال از چهارشنبه سوری و پیشگیری از حوادث این روز باستانی داشته باشیم .

پور حاجی از برنامه ریزی به استقرار اکیپ های آتش نشانی توسط خودروهای سنگین این سازمان در میادین اصلی و استراتژیک شهر پرده برداشت و اضافه کرد : جهت تأمین ایمنی شب چهارشنبه سوری غیر از استقرار خودروهای سنگین ، خودروهای سبک شامل AFT ، موتورسواران ، سایر خودروهای سبک آتش نشانی و حتی خودروی فرماندهی نسبت به گشت زنی در سطح شهر و نقاط پرازدهام جهت راهنمایی مردم و جلوگیری از حوادث و اطمینان از ایمنی بیشتر انجام وظیفه خواهند کرد .

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی با تقدیر و تشکر از همکاری همیشگی نیروهای انتظامی در بحث پیشگیری و ایمنی خطرات احتمالی شب چهارشنبه سوری گفت : مقرر شد تعداد 20 کپسول آتش نشانی به صورت امانی در اختیار نیروی انتظامی شهرستان خوی قرار داده شود تا در راستای کمک رسانی به اطفاء حریق های جزئی و جلوگیری از گسترش آتش اقدامات تامینی را بعمل آورند .

مسئولین واحدهای آموزشی و والدین گرامی ، هشدارها را به جوانان و نوجوانان انتقال دهند

پورحاجی در بخش دیگر سخنان خود با توصیه و هشدارهای ایمنی در خصوص چهارشنبه سوری و ترقه بازی از مسئولین واحد های آموزشی و شهروندان گرامی درخواست کرد : در این زمان باقیمانده با انتقال هشدارها به جوانان و نوجوانان ، آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد محترقه و مواد منفجره آگاه و مطلع نمایند. و ی افزود : از تمام همشهریان عزیز خواهشمندیم در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و سریعا با شماره تلفن 125 آتش نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه با ستاد فرماندهی آتش نشانی خوی اطلاع دهند .

پور حاجی در پایان به آماده باش کامل کلیه پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوی در ایام نوروز 97 اشاره کرد و ادامه داد : در راستای آرامش و تأمین ایمنی همشهریان ، میهمانان و نیز مسافران عزیز ، مرخصی های پرسنل این سازمان از تاریخ 20 اسفند ماه 96 لغایت 15 فروردین ماه 97 لغو گردیده و آتش نشانان فداکار و خستگی ناپذیرشهرستان خوی در این ایام به صورت تمام وقت انجام وظیفه خواهند کرد .

انتهای پیام/م

برچسب ها: حوادث ، امدادونجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.