دوره یک ساله ریاست ایران بر گروه ۷۷ پایان یافت

در مراسمی که به مناسبت اتمام دوره یک ساله ریاست ایران بر گروه ۷۷ در محل سازمان ملل برگزار شد، نماینده کشورمان دستاورد‌های گروه در یک سال گذشته را تشریح کرد.

دوره یک ساله ریاست ایران بر گروه ۷۷ و چین در وین پایان یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دوره یک ساله ریاست رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین بر گروه ۷۷ پایان یافت و ریاست گروه در مراسمی رسمی با حضور روسای سازمان‌های بین المللی مستقر در وین و تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو گروه ۷۷ به سفیر و نماینده دائم جدید اکوادور منتقل شد.

در مراسمی که به همین مناسبت در محل سازمان ملل برگزار شد رضا نجفی نماینده دائم کشورمان در سخنانی ضمن تشریح تحولات و دستاورد‌های گروه در یک سال گذشته گفت: گروه ۷۷ در طول یک سال گذشته بیش از ۱۳۰ نشست مشورتی برگزار کرده و بیش از ۸۰ سخنرانی در موضوعات مختلف ارائه کرد.

وی همچنین اهم فعالیت‌های گروه در حوزه آژانس و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، موضوعات مربوط به مقابله با جرائم سازمان یافته و مواد مخدر، موضوعات مربوط به توسعه صنعتی ملل متحد، مسائل حوزه فضای ماورای جو سازمان ملل و نیز موضوعات مربوط به منع جامع آزمایشات هسته‌ای را تشریح کرد.

در این نشست که با حضور یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، معاون مدیرکل دفتر سازمان ملل در وین، و معاونین سی تی بی تی و یونیدو در محل دفتر سازمان ملل در وین برگزار گردید یوکیا آمانو مدیرکل آژانس و مدیران سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین طی سخنانی از فعالیت‌های کشورمان و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست گروه ۷۷ قدردانی کردند.

در ادامه این نشست، سفرا و نمایندگان تعداد زیادی از کشور‌های عضو و از جمله سفیر مصر به نمایندگی از گروه آفریقا، چین، بنگلادش، عراق، شیلی، الجزایر، افغانستان، آفریقای جنوبی، کوبا، ونزوئلا، الجزایر، مالزی، گواتمالا، پرو، پاکستان، نپال، نامیبیا، کنیا و نیجریه از تلاش‌های مجدانه نجفی نماینده دائم کشورمان در دوره ریاست گروه ۷۷ و چین و دستاور‌های حاصله تقدیر و تشکر کردند.

قابل ذکر است که در پایان این مراسم ریاست گروه ۷۷ و چین در یک سال آینده به سفیر و نماینده دائم اکوادر از گروه آمریکای لاتین منتقل شد.

انتهای پیام/

انتقال ریاست یکساله گروه ۷۷ از ایران به اکوادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار