بی توجهی به نکات ایمنی در چهارشنبه سوری زیان بار است

فرمانده انتظامی دیلم گفت: بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی آیین چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های مالی و جانی سنگین و غیرقابل جبرانی دربرداشته باشد.

بی توجهی به نکات ایمنی در چهارشنبه سوری زیان باراستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ دوم رضا اسماعیلی روز سه شنبه گفت: چهارشنبه سوری یکی از جشن‌ها و رسم‌های دیرینه ایرانیان است و نباید این آیین به حوادث تلخ و ناگوار تبدیل شود.

وی اظهارکرد: چندسالی است که افرادی سودجو با اغفال و تشویق نوجوانان به اعمال و رفتار‌های ناهنجار در چهارشنبه آخرسال باعث بوجود آوردن حوادث خطرناک که به ازبین رفتن جان و مال شهروندان را در کشور بدنبال داشته شده اند.

فرمانده انتظامی دیلم گفت: ایمنی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری در بدو امر برای گروه سنی نوجوان ممکن است زیاد جالب نباشد، اما با کار‌های فرهنگی و آموزشی می‌توان آنان را از اعمال خطرآفرین نظیر استفاده از موادمحترقه خطرناک برحذر کرد.

وی اظهارکرد: نقش خانواده‌ها در آگاهی بخشی و ترغیب فرزندان خود به کار‌های شایسته در چهارشنبه سوری اثر گذار است.

اسماعیلی افزود: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از آسیب‌های موادمحترقه آگاه کنند تا چهارشنبه آخرسال را بدون حادثه سپری و سال نو خود را با شادکامی آغاز کنند.

وی گفت: از مردم این شهرستان که قصد شرکت در آیین چهارشنبه سوری دارند انتظار می‌رود مراقب رفتار‌های نابهنجار و خطرناک اطرافیان خود باشند و درصورت لزوم با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/م

چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های مالی و جانی داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.