افزایش ۵۲ درصدی ترانشیپ غیر نفتی در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۵۲ درصدی ترانشیپ غیر نفتی در بنادر هرمزگان در ۱۱ ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،عفیفی پورمدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:در طی ۱۱ ماه اسمال بیش از سه میلیون و ۹۷ هزار و ۷۰۶ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که  ۵۲درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی حجم صادرات کالا‌های غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان طی سال ۹۶ را ۳۷ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۳ تن با رشد ۹ درصدی اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از واردات ۹ میلیون و ۳۴۶ هزار ۲۶۸ تن و کابوتاژ هفت میلیون ۹۸۲ هزار ۴۲۵ تن از اینگونه کالا‌ها خبر داد.

عفیفی پور گفت:طی این مدت، پنج میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۳۶ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شدکه 23 درصد افزایش یافته است.

وی حجم صادرات فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال  تاکنون را ۱۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۲۱۳ تن و کابوتاژ این گونه محموله‌ها را ۱۷ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۸۱ تن با افزایش ۱۰.۵ درصدی اعلام کرد و گفت: طی این مدت، ۴۳ هزار و ۱۳۵ تن از اینگونه کالا‌ها ترانزیت و دو میلیون و ۶۳۲ هزار و ۴۶۷ تن از فرآورده‌های نفتی وارد شد.

وی با اشاره به فعالیت پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، گفت: در این مدت، بیش از دو میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۹۰ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد ۱۶درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناور‌های ورودی به بنادر تجاری این استان  را در این مدت ۳۸ هزار و ۵۰۷ فروند با افزایش ۱۷ درصدی اعلام کرد و افزود: از این میزان، چهار هزار و ۹۲۶ فروند کشتی بالای هزار تن و ۳۳ هزار و ۵۸۱ فروند از شناور‌های پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته اند.

انتهای پیام/ف

افزایش صادارت کالا از بنادر هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.