روایتی از خیابان نیروی هوایی؛

چهارشنبه‌سوری پارسال؛ از دست قطع شده از ساعد تا پای ترمیم شده با پوست جنین مرده

احسان گفت: در این سانحه دست‌ حمید از ساعد قطع شد و محمد هم از آن زمان به بعد دچار افسردگی شده و از خانه خارج نمی‌شود.

چهارشنبه‌سوری پارسال؛ از دست قطع شده  از ساعد تا پای ترمیم شده با پوست جنین مرده به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "نجات جوانان و نوجوانان از غول مرحله آخر" این ماموریت ناممکن والدین، اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس و غیره در چهارشنبه آخر سال است.

چهارشنبه سوری که این روزها تبدیل به یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها در روزهای آخر سال شده یکی از مراسم‌های ایرانیان است که از زمان قدیم برگزار می‌شده است اما این سنت به مرور زمان از بین رفته و از آتش روشن کردن به ترقه بازی و انفجارهای مهیب کشیده شد.

این انفجارهای مهیب البته بدون حادثه هم نیست و هر ساله با  مواردی زیادی از فوت، قطع عضو یا سوختگی همراه است؛ احسان یکی از افرادی است که در چهارشنبه سوری سال گذشته در خیابان نیروی هوایی آسیب دیده است این پسر 23 ساله‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: ساعت 5 بعدازظهر است همراه با 4 نفر از دوستان در پشت‌بام خانه برای ساخت نارنجک جمع شده بودیم و 40 کیلو نارنجک دستی ساخته بودیم که تصمیم گرفتم چندتا از آنها را امتحان کنیم و برای همین چندتا از ترقه‌ها را به خیابان روبرو انداختیم که مورد اعتراض یکی از عابران سالمند خیابان قرار گرفت و ما پاسخ او را دادیم.

وی با بیان اینکه من، محمد و حمید تا حدود ساعت 7 مشغول انجام کارهای خودمان بودیم اظهار کردیم: در حالی که داشتیم آخرین نارنجک‌ها را آماده می‌کردیم صدای پای پدر محمد را شنیدیم که در حال وارد شدن به پشب بام است، در این زمان حمید که داشت نارنجک یک کیلویی را آماده می کرد با صدای محمد که گفت پدرم آمد هول کرد و مواد از دست‌ او به زمین پرت شد.

احسان ادامه داد: با پرت شدن نارنجک از دست حمید حدود 7 کیلو از مواد محترقه منفجر شد (که کارشناس‌های آتش‌نشانی قدرت آن را برابر با یک خمپاره 60 می‌دانستند) و انفجار به حدی بود که  بچه‌ها از زمین کنده و  محکم به اطراف پرت شدند، علاوه بر این درب پشت بام از جایش کنده و به حالت مچاله به حیاط پرت شد؛ همچنین کانال‌های، لوسترها، شیشه‌ها و پنجره‌های واحدها همگی کنده شدند و همچنین دیوار منزل ترک برداشت.

احسان با بیان اینکه بعد از انفجار به سختی اطراف را می‌دیدم گفت: خود را به حمید رساندم و متوجه شدم که مانند ماده‌ای لزج شده است؛ از پشت بام به سمت راه‌پله خانه رفته که به‌ دلیل از دست دادن خون زیاد فشارم افتاد و از حال رفتم.

وی با اشاره به اینکه محمد در این حادثه بینایی خود را از دست داد گفت: پس از عمل‌های جراحی بسیاری فقط بینایی یکی از چشم‌های محمد بازگشته و چشم دیگرش فقط نور کمی را می‌بیند.

احسان خاطرنشان کرد: به دلیل عمق زیاد سوختگی در پاهای خود مجبور شدم پس از عمل‌های بسیار، پوست جنین مرده را به اندام سوخته بدنم پیوند بزنم و قسمت‌های دیگر را از ران پا جدا کرده و به قسمت‌های آسیب دیده پیوند کنم و در نتیجه این سانحه با بیمه حدود 30 میلیون تومان خرج درمان کردیم.

وی با بیان اینکه از همان روز چهارشنبه سوری تا آخرین روز عید همه خانواده‌ها در بیمارستان بودند اظهار کرد: در این سانحه دست‌ حمید از ساعد قطع شد و محمد هم از آن زمان به بعد دچار افسردگی شده و از خانه خارج نمی‌شود.

انتهای پیام/

روایتی از اتفاقات چهارشنبه سوری پارسال در خیابان پیروزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار