امسال؛

۵ میلیون دلار میگو از سیستان وبلوچستان به کشور‌های اروپایی و آسیایی صادر شده است

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بابیان اینکه سواحل مکران بهشت آبزی پروری ایران است، گفت: امسال ۵ میلیون دلار میگو از استان به کشور‌های اروپایی و آسیایی صادر شده است.

هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، افزود: امسال از طریق فروش میگو ۵ میلیون دلار ارزآوری به کشور داشتیم و حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در مزارع و بخش فرآوری آبزی‌پروری ما مشغول به کار بودند.

وی گقت: در سال کشت میگوی جاری حدود ۷۰۰ هکتار از مزارع کشت میگوی گواتر در شرق چابهار به زیر کشت رفت و یک هزار و ۳۲۵ تن میگو نیز تولید شد که بیش از ۸۰ درصد آن یعنی بیش از هزار تن به کشور‌های روسیه، امارات، ویتنام، چین، روسیه و برخی از کشور‌های اروپایی صادر شد.

وی افزود: میگویی که در مزارع سیستان و بلوچستان تولید می‌کنیم از نوع وانامی شیشه‌ای است که میگویی بسیار بازارپسند برای آسیایی‌ها و اروپایی‌هاست و قبل از آن‌که در مزارع ما تولید شود به دلیل بازارپسند بودنش در کشور‌هایی که نام برده شد از سوی خریداران پیش‌خرید می‌شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برنامه داریم که حاشیه سود و اشتغال در صنعت میگو را افزایش هم بدهیم بنابراین ۷۰ هکتار شهرک شیلاتی را در چابهار احداث خواهیم کرد و در این شهرک کشت فوق متراکم میگو را در پیش می‌گیریم یعنی با افزایش عمق آب در استخر‌های پرورش میگو حدود ۷ تن در هکتار برداشت می‌شود که این رقم در حال حاضر در مزارع خاکی کشت میگوی ما در «گواتر» حدود ۴ تن در هکتار است.

انتهای پیام/گ

فروش و صادرات میگو از سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار