راهنمای خرید پسته مرغوب

دانستن نکاتی که چه پسته ای خوب و مرغوب است و یا چه پسته ای شکل و شمایل یک پسته مرغوب را به خود گرفته و چطور می توان درجه مرغوبیت و کیفیت آن را تشخیص داد خالی از لطف نیست

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پسته از آن دسته آجیل های خوشمزه ای است که طرفداران آن برایش دست و پامی شکنند و چه شور و چه خام آن مشتریان خاص خودش را دارد و تقریبا کسی نیست که بتواند از این آجیل دوست داشتنی بگذرد.

نکته ای که در دل این آجیل خوشمزه پنهان شده مرغوبیت و قیمت آن است که در برخی موارد متاسفانه فروشندگان می توانند به راحتی سر خریداران را کلاه بگذارند و پسته هایی با درجه کیفیت پایین و یا حتی زیر صفر خود را با قیمت های گزاف به خریداران بفروشند.

راهنمای خرید پسته
دانستن این نکات که چه پسته ای خوب و مرغوب است و یا چه پسته ای شکل و شمایل یک پسته مرغوب را به خود گرفته و چطور می توان درجه مرغوبیت و کیفیت آن را تشخیص داد خالی از لطف نیست که ما سعی کرده ایم این نکات جالب را برای شما روشن کنیم.

شاید تابحال این نکته به ذهنتان رسیده باشد که اگر بخواهید پول کمتری بدهید یک پسته با درجه کیفی پایین و در مقابل با پرداخت پول بیشتر پسته با کیفیت بالاتری را خریداری کنید اما باید این را در نظر بگیرید که حتی آن پسته با کیفیت بالا هم شاید پسته ای با درجه کیفی خیلی ضعیف باشد که فقط شمایل زیبایی را به خود گرفته و خندان شده اند و در اصل پسته های آب خندان هستند و به جای اینکه کیلویی 20 تا 30 هزار تومان فروخته شود کیلویی 50 تا 60 هزار تومان بفروش می رسد.

راهنمای خرید پسته

جالب است بدانید، اصطلاح آب خندان در میان خشكبار فروشان بسیار معروف است و به پسته‌هایی گفته می شود در بسته اند و مغز آن ها از لحاظ كیفیت بسیار پایین است.


خشکبار فروشان این پسته ها را در میان یخ قرار می دهند و بعد از گذشت چند ساعت آن ها را در كوره گرم می‌كنند.

راهنمای خرید پسته
این کار باعث می‌شود تا دیواره پسته ترک بخورد و مغز آن نمایان شود، اما این پسته به دلیل وجود رطوبت یخ و حرارت بوی خاصی به خود می گیرد و به همین دلیل پسته را با جوهر لیمو و نمک بو می‌دهند تا مشتریان با دیدن ظاهر زیبای این پسته ها و با این تصور که پسته خندان خریدای می کنند برای آن پول گزافی دهند.

پیشنهاد می شود اگر می خواهید پسته بخرید به سراغ پسته های خام بروید، زیرا اگر پسته خام مانده باشد شکل و بوی کهنگی آن فریاد می زند و شما را با کیفیت واقعی خود روبرو می کند اما اگر قصد خرید پسته غیرخام یا همان پسته شور را دارید بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرد:

در زمان خرید پسته شور یک مشت از پسته ها در دستانتان بگیرید و تکان دهید ، اگر صدایی که از ترق و تروق مغز پسته ها به گوشتان رسید زیاد بود امیدوار باشید که شانس به شما رو کرده است و در حال خرید پسته آب خندان هستید.

راهنمای خرید پسته
اما برخی از خشکبار فروشان پسته ها آن را به همراه جوهر لیمو و نمک و كمی نشاسته بو می دهند که با این ترفند مغز این پسته های آب خندان به پوسته می چسبند و در زمان تکان خوردن صدای کمتری به گوشتان می رسد.

گونه ای دیگری از پسته ها که به پسته های قرصی معروف است  به دلیل وجود نمک،از طعم خوبی برخوردارند.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار