زندانی را نمی‌توان با جراحی از جامعه حذف کرد

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت:زندانی را نمی‌توان با جراحی از جامعه حذف کرد و زندانی پس از پایان دوران محکومیتش به عنوان شهروند عادی تلقی می‌شود و باید همه ما این موضوع را بپذیریم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رحیم مطهرنژاد عصر امروز در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های زندانیان شاغل در کارگاه‌های زندان‌های استان اصفهان اظهار کرد: علیرغم فضای منفی که در رسانه‌های کشور هستم می‌خواهم خبر خوبی به همه بدهم و آن این است که از همه مردم می‌خواهم که به زندان و زندانیان توجه کنند و به آن‌ها شغل دهند.

وی ادامه داد: هر سال در جشن‌های گلریزان مردم به زندانیان برای آزادیشان کمک می‌کنند و آن‌ها را آزاد می‌کنند اما نیاز است این کمک ادامه‌دار باشد و پس از آزادی آن‌ها به آن ها شغل نیز بدهیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان این که آمار نشان داده است هر کجا به زندانیان آزاد شده اعتماد کردیم و شغلی را در اختیار آن‌ها قرار دادیم، بازگشت آن‌ها به زندان و جرم کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: زندانی محصور همه دستگاه‌هایی است که به نوعی کم کاری داشته‌اند و از همین رو همه  باید به بازگشت سعادتمندانه او به جامعه نیز کمک کنیم، امروز شاهد 2 هزار نوع محصولات ساخته دست زندانیان در نمایشگاه خواهیم بود.

وی با بیان این که در این 65 سال فعالیت بنیاد تعاون زندانیان، هیچ کمکی از دولت‌ها دریافت نکردیم در پایان گفت: زندانی را نمی‌توان با جراحی از جامعه حذف کرد و زندانی پس از پایان دوران محکومیتش به عنوان شهروند عادی تلقی می‌شود و باید همه ما این موضوع را بپذیریم؛ آبرومندانه‌ترین و بهترین نوع کمک به زندانیان اشتغال است چرا که به دریافت پول دست رنج خود برای بازگشت به جامعه، توانمندتر می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم افتتاح اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های زندانیان شاغل در کارگاه‌های زندان‌های استان اصفهان

برچسب ها: زندان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.