گرشاسبی: مسئولان باید مانع ورود AFC به اتفاقات دربی شوند

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: مسئولان باید حاشیه‌های دربی ۸۶ را مدیریت کنند تا AFC وارد این اتفاقات نشود.

حمید رضا گرشاسبی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عواقب پرتاب ترقه و سنگ در دربی 86 در حضور رئیس فیفا اظهار کرد: رفتار تماشاگران نسبت به قبل بهتر شده است و یک ترقه از طرف هواداران استقلال و یکی هم پرسپولیسی ها پرتاب کردند. به هر حال نمی شود از 100 هزار جوان پرشور انتظار داشته باشیم که ساکت بنشینند و بدون هیجان استادیوم را ترک کنند. همچنین مسئولان باید این اتفاقات را مدیریت کنند تا AFC به این اتفاقات ورود نکند و جرایمی این نهاد اجرایی برای فوتبال کشورمان در نظر نگیرد. 

فرهنگ سازی همانند یک آمپول یک شبه ترزیق نمی شود 

او ادامه داد: فرهنگ سازی باید صورت بگیرد تا شاهد چنین اتفاقاتی در ورزشگاه ها نباشیم. همچنین فرهنگ همانند یک آمپول نیست که یک شبه به فرد ترزیق شود تا رفتار درستی از خود نشان بدهد. لیدرهای باشگاه پرسپولیس طرح های موزائیکی در ورزشگاه ها ایجاد می کنند و بلندگو هم در اختیار لیدرهای تیم ها  گذاشته شده است تا شعارها سازماندهی شود. 

موضوع محرومیت را با حضور در فیفا پیگیری می کنم 

گرشاسبی درباره جلسه با رئیس فیفا بابت محرومیت نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس گفت: تلاش زیادی انجام دادیم و شخصا نامه ای را به رئیس فیفا دادم و پیگیر این موضوع هستم. همچنین سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه ای با رئیس فیفا تاکید ویژه ای بر ای حل محرومیت داشت. من هم 6 فروردین ماه عازم مقر فیفا می شوم تا موضوع محرومیت با وساطت مسئولان حل کنم. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان این تیم بیان کرد: مشکلی برای تمدید قرارداد بازیکنان نداریم و به علت اینکه در جو مسابقات هستیم بازیکنان تمرکزشان روی بازی هاست اما آنها به باشگاه می آیند تا قراردادشان را تمدید کنند. 

از خاکریز امارات به خوبی عبور کردیم 

او درباره برد برابر الوصل امارات تصریح کرد: خوشبختانه عیدی خوبی به هواداران دادیم و با توجه به اینکه سایر نمایندگان نتایج خوبی در این رقابتها نگرفتند تیم ما باعث شادمانی مردم ایران شد. جو سنگینی در ورزشگاه امارات بود و از این خاکریز به خوبی عبور کردیم. بازی با سایپا در 9 فروردین داریم و با یک نتیجه خوب قهرمانی خود را در این رقابتها قطعی می کنیم. البته نمی توانیم بعد از پایان این بازی جشن بگیرم و در انتهای فصل این کار را می کنیم. همچنین بازی برگشت ما برابر نسف قارشی ازبکستان 13 فروردین ماه برگزار می شود و با یک تساوی می توانیم به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیس در سال 96 ، 100 امتیازی شد، بیان کرد: هدفمان  در 5 بازی باقی مانده این است که رکورد تعداد امتیازات را هم به نام خود ثبت کنیم تا هواداران به تیم محبوب خود ببالند. 

محرومیت نقل و انتقالاتی جزء اتفاقات بد در سال 96 بود 

گرشاسبی درباره نمره اش به ورزش کشور و باشگاه پرسپولیس در سال 96 بیان کرد: ورزش ایران سال خوبی را سپری کرد و مقام های زیادی در این سال در رشته های مختلف کسب شد. پرسپولیس در سال 96 اتفاقات تلخ و شیرین برایش رخ داد. از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم شدیم و بهترین گلزن ما زمانی که جزء 4 تیم برتر آسیا بودیم 4 ماه و 10 روز محروم شد. همین موضوع باعث شد که کمر تیم از لحاظ مالی بشکند. به هر حال امسال قرار است جبران کنیم. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره حضورش در مراسم تقدیر از برترین های ورزشی استان تهران گفت: خدا را شکر می کنم که برنامه ریزی زیر بنایی برای استعدادهای ورزش ایران انجام می شود و با حمایت گل محمدی از ورزشکاران تجلیل شد و قهرمانان  شناسایی می شوند و آنها برای تهران و تیم ملی افتخار آفرینی می کنند.

بیماری ورزش استان تهران رفع شد 

او درباره اینکه استعدادیابی در دوران مدیر کلی  اش در استان تهران  کلید زده شد، بیان کرد: ورزشکارانی که مقام کسب کردند در تیم ملی هم حضور دارند و ویژگی این برنامه این است که مدال آوری باعث افزایش انگیزه جوانان می شود. تفاوت استان تهران با سایر استان ها این است که از لحاظ فرهنگی سخت می شود قهرمانی را از دست ورزشکاران گرفت. قهرمانان المپیک و جهانی از تهران بودند و به سایر استان ها هم سرایت پیدا کرد. ورزش استان تهران بیماری داشت اما نشاط و شادابی پیدا کرده است. 

گرشاسبی درباره سهم مدال آوری ورزشکاران استان تهران کم شده است، تصریح کرد: متاسفانه به صورتی شده بود که تهران جزء 3 استان برتر نبود اما اکنون گوی سبقت را از سایر استان ها ربوده است. 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار