به مدت 10 روز؛

برگزاری جشنواره نوروزگاه در اهواز

رییس اداره میراث فرهنگی اهواز گفت: جشنواره نوروزگاه به مدت در 10 روز در تعطیلات نوروز 97 در این کلانشهر برگزار خواهد شد.

غلامرضا جلیلی‎ نیا، رییس اداره میراث فرهنگی اهواز در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نوروز را یکی از آئین‎های کهن ایرانیان دانست که باید حفظ شود بیان کرد: نوروز در کشور ملی و فراگیر شده است و در این زمینه برنامه ‌های متنوعی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی اذعان داشت: جشنواره نوروزگاه در شهرستان اهواز یکی از رویدادهای فرهنگی است که برای ایام نوروز به مدت 10 روز در جاده ساحلی شرقی اهواز جنب کتابخانه مرکزی برگزار می گردد.

جلیلی‎ نیا، اجرای موسیقی اقوام، اجرای آئین‎های نوروزگاهی، ایجاد ایستگاه‎های اطلاع ‎رسانی گردشگری، ارائه غذاهای محلی و سنتی و نمایشگاه صنایع دستی را به عنوان بخش‎های مختلف این جشنواره عنوان و تصریح کرد: آشنایی گردشگران و مهمانان نوروزی با آداب، رسوم و آئین‎های استان و نیز ایجاد نشاط میان مردم در ایام نوروز از اهداف این جشنواره است.

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز اظهار داشت: امیدواریم با اجرای طرح نوروزگاه بتوانیم نقش مؤثری در شناسایی و معرفی میراث معنوی نوروز و آداب و سنن اقوام خوزستان ایفا نماییم.

جلیلی ‎نیا در پایان افزود: این برنامه توسط اداره‎ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و نیز اداره میراث فرهنگی شهرستان اهواز و با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری اهواز برگزار می شود.

انتهای پیام/گ

جشنواره نوروزگاه در اهواز برگزار می شود

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار