ملی شدن صنعت نفت برگ‌ زرین تاریخ کشور در مبارزه با استبداد داخلی

خطیب جمعه شادگان گفت: ملی شدن صنعت نفت ایران یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشور در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجید شرفی، خطیب جمعه شادگان بیان داشت: ملی شدن صنعت نفت ایران یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشور در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که روحانیت مثل همیشه نقشی مهم در آن داشت در تمام مراحلی که صنعت نفت برای ملی شدن طی کرد، علما و از جمله آیت‌الله کاشانی نقش محوری و رهبری داشته‌اند.

وی افزود: تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ۲۹ اسفندماه سال‎۱۳۲۹، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران برای نجات سرمایه‌های ملی این مرزوبوم از دست بیگانگان به شمار می‌رود.

امام جمعه شادگان عنوان کرد: عملیات غرورآفرین فتح المبین یکی از افتخارات بزرگ رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که پیروزی‌های درخشانی برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی از عملیات فتح المبین به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس یاد کرد.

حجت‌الاسلام شرفی گفت: انسان‌ها نیز باید هم‌زمان با تحول طبیعت، با تطهیر درون، دل‌ها را از کینه، حسادت، تنگ‌نظری و گناه پاک کنند و ایام نوروز فرصتی بسیار ارزشمند برای صله‌رحم است که سبب برکت عمر، فزونی مال و دوری از فقر در جامعه می‌شود.

خطیب جمعه شادگان تاکید داشت: در دیدوبازدیدهای نوروزی اقوام و خویشان فقیر و نیازمند فراموش نشوند و کمک عزتمندانه به آن ها با حفظ آبرو مورد توجه باشد.

انتهای پیام/م

روز ملی شدن صنعت نفت یکی از وقایع مهم ملت ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.