فرانس ۲۴: انتخاب سوئد به عنوان میانجی بین آمریکا و کره شمالی غافلگیرکننده نیست

به دلیل نقش آفرینی سوئد در شبه جزیره کره، انتخاب این کشور به عنوان میانجی بین پیونگ یانگ و واشنگتن اتفاق غافلگیرکننده‌ای نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، به دلیل نقش‌آفرینی سوئد در شبه جزیره کره، انتخاب این کشور به عنوان میانجی بین پیونگ یانگ و واشنگتن اتفاق غافلگیرکننده‌ای نیست.

وزیر امور خارجه کره شمالی در استکهلم به سر می‌برد. سوئد حافظ منافع آمریکا در پیونگ یانگ است. دپیلمات کره شمالی پیش از دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، با نخست وزیر سوئد گفت و گو و رایزنی کرد.

گزارشگر این شبکه درباره اهداف این سفر گفت، سفر وزیر امور خارجه کره شمالی به سوئد، سفری تاریخی و سری قلمداد می‌شود. وزیر امور خارجه کره شمالی در سوئد بیانیه‌ای صادر نمی‌کند و در نشست خبری شرکت نخواهد کرد. ری یونگ هو وزیر امور خارجه کره شمالی با همتای سوئدی خود دیدار و گفت و گو کرد.

وی صبح امروز نیز با نخست وزیر این کشور ملاقات کرده است. در این دیدار مسایل حساسی، چون برنامه هسته‌ای کره شمالی، تحریم‌های غرب علیه پیونگ یانگ، برقراری امنیت در شبه جزیره کره، احتمال برگزاری نشست سران کره شمالی و آمریکا و سرنوشت سه آمریکایی زندانی در کره شمالی محور اصلی گفت و گو‌ها بودند.

انتهای پیام/

احتمال دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی در سوئد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار