33 سال پیش در چنین روزی؛

مروری بر حادثه بمب‌گذاری نماز جمعه تهران از زبان ناطق نوری

33 سال پیش در چنین روزی حادثه بمب گذاری در نماز جمعه تهران به وقوع پیوست که توضیحات لازم درباره این حادثه را از زبان ناطق نوری وزیر کشور وقت مشاهده می کنید.

اظهارات ناطق نوری در مورد بمب گذاری در نماز جمعه تهرانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تهدید صدام مبنی بر بمباران نماز جمعه را می‌دانستیم و اطلاع داده بودیم آقای خامنه‌ای رئیس جمهور کشورمان خودشان در نماز جمعه حاضر شدند.

رخداد‌های ۲۶ اسفند ۶۳

نیزار‌های ساحل دجله از آخرین نفرات ارتش عراق پاکسازی شدندتلفات دشمن بعثی در نبرد‌های شرق دجله از ۷۰۰۰ کشته و مجروح گذشت.۱۱ شهر کشور مورد تجاوز هوایی جنگنده‌های رژیم عراق قرار گرفت.

ستاد تبلیغات جنگ: ایران سلاح‌هایی با قدرت تخریبی بیشتر به کار خواهد برد.

وزیر کشور: انفجار بمب در نماز جمعه تهران ۱۴ شهید و ۸۸ مجروح برجای گذاشت.

پاکسازی دجله از مزدوران بعثی

شمار تلفات ارتش عراق در پنجمین روز نبرد‌های شرق دجله از مرز ۷ هزار تن گذشت و رزمندگان اسلام با تصرف مواضع استراتژیک در جنوب عماره و شرق دجله راه خود را به سوی مواضعی جدید می‌گشایند. در همین حال نیزار‌های انبوه منطقه هور العظیم و شرق دجله از آخرین نفرات ارتش عراق پاکسازی شد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها شمار اسرا نیز از مرز ۱۰۰۰ تن گذشت و شمار تانک‌ها و نفربر‌های نابوده شده ارتش عراق در عملیات بدر نیز به ۱۶۴ دستگاه می‌رسد. طی این عملیات ۴ گردان از تیپ‌های پیاده عراق تقریبا متلاشی شدند و یک گردان نیروی مخصوص ارتش عراق به کلی نابود شد و فرمانده آن به اسارت نیرو‌های ایران درآمد.

طی نبرد‌های دیروز نیز جاده مهم و تدارکاتی و مواصلاتی خندق در شرق دجله به همراه مرکز فرماندهی منطقه به تصرف رزمندگان اسلام درآمد و ارتش عراق در آخرین ضدحمله خود هزار تن از نفراتش را به همراه ۳۹ دستگاه تانک از دست داد. 

شهادت ۱۱۹ تن در حملات هوایی عراق به شهر‌های کشور

شهر‌های تبریز، رشت، کاشان، باختران، ایلام، سنندج، سقز، کرند، دزفول، گیلان غرب، اندیمشک و اطراف همدان و قزوین دیروز و امروز هدف حملات هوایی و موشکی قرار گرفت. این حملات ۱۱۹ شهید و ۴۰۴ مجروح برجای گذاشت. در این حملات وحشیانه صد‌ها باب خانه و مغازه نیز ویران شد.

ساعت یک و نیم بامداد امروز نیز یک فروند هواپیمای عراقی به حریم هوایی تهران تجاوز کرد که با آتش پرحجم و به موقع ضدهوایی مجبور به فرار شد. آتش به موقع ضدهوایی امکان هر گونه عملیات را از هواپیما‌های متجاوز سلب کرد. هواپیمای عراقی هنگام فرار دیوار صوتی را شکست. 

هشدار ستاد تبلیغات جنگ به رژیم عراق

ستاد تبلیغات جنگ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت ادامه حملات عراق به مناطق مسکونی، ایران از سلاح‌های مخرب تری برای مقابله به مثل استفاده خواهد کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ملت مسلمان عراق با پوزش اخطار جمهوری اسلامی ایران جدی است و کلیه شهر‌ها به جز شهر‌های مقدس کربلا، نجف، کاظمین و سامرا را تخلیه نمائید که ادامه جنایات رژیم عراق را با قدرت بیشتر و سریع تری از گذشته پاسخ خواهیم داد و سلاح‌هایی با قدرت تخریبی افزون‌تر به کار خواهیم برد. 

توضیحات ناطق نوری در مورد بمب گذاری در نماز جمعه تهران

حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور دیروز با شرکت در یک مصاحبه مطبوعاتی در مورد بمب گذاری در نماز جمعه تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

وزیر کشور گفت: قبلا صدام تهدید کرده بود نماز جمعه تهران، تبریز و اصفهان را مورد حمله هوایی قرار خواهد داد و این تهدید به گوش مردم رسیده بود از طرف دیگر با وجودی که تهدید فوق را می‌دانستیم و اطلاع داده بودیم آقای خامنه‌ای رئیس جمهور کشورمان خودشان در نماز جمعه حاضر شدند.

ناطق نوری افزود: شما می‌دانید که آقای خامنه‌ای کمتر دیده شده است که به طور متوالی در نماز جمعه شرکت کنند، ولی این بار با این که هفته پیش هم ایشان تشریف داشتند این هفته نیز در نماز جمعه حاضر شدند.

وزیر کشور ادامه داد: ضدانقلاب نیز در هماهنگی با رژیم عراق ماموریت خود را وقیحانه انجام داد و در بین نمازگزاران بمبی را منفجر کرد ۱۴ نفر را شهید و ۸۸ نفر را زخمی کرد؛ که ۴۵ تن از آن‌ها به طور سرپایی معالجه و مرخص شدند.

جالب این که مردم نه تنها صحنه را ترک نکردند بلکه شور و هیجان فوق العاده نیز در مردم ایجاد شد؛ و در تاریخ سراغ نداریم که در میان انبوه جمعیت بمبی منفجر شود و مردم باقی بمانند و خطیب هم به صحبت خود ادامه دهد.

وزیر کشور در پایان این مصاحبه گفت: در محل انفجار مسئولین انتظامی افراد مشکوکی را دستگیر کرده اند که گویا بعضی از آن‌ها سابقه هواداری تشکیلاتی و سیاسی از منافقین را دارند و مسئله در دست تحقیق است. (۴)

منبع:فارس

انتهای پیام/

۳۳ سال پیش ناطق نوری در مورد بمب گذاری نمازجمعه توضیحاتی ارائه کرد

برچسب ها: نمازجمعه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار