مناطق زلزله‌زده کوهبنان محل برگزاری اردو‌های جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه یزد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزدگفت: 70 دانشجوی بسیجی دانشگاه یزد به کوهبنان کرمان اعزام شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به تداوم اردوهای جهادی گروه فاطمه الزهرا (سلام‌الله علیها) دانشگاه یزد در آستانه سال جدید و ایام نوروز گفت: مناطق زلزله‌زده کوهبنان محل برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی این دانشگاه در این ایام است.

مختاری بابیان اینکه 70 دانشجوی جهادگر این دانشگاه شامگاه امروز با استقبال جمعی از مسئولین دانشگاهی و بسیج دانشجویی از جوار معراج شهدای گمنام دانشگاه عازم مناطق زلزله‌زده کوهبنان شدند، یادآور شد: این جهادگران بسیجی در کنار دیگر گروه‌های جهادی که در منطقه حضور دارند به فعالیت‌های متنوع عمرانی، بهداشتی و فرهنگی خواهند پرداخت.

وی بابیان اینکه بیکاری یکی از معضلات این منطقه است که پیش از زلزله نیز مشکلاتی زیادی برای اهالی این شهر به همراه داشته، اذعان کرد: برنامه‌های متنوعی در راستای حل این معضل؛ ازجمله ارائه آموزش به خانواده‌ها، بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه و مطالبه گری از مسئولین در دستور کار جهادگران قرار دارد.

 مختاری با اشاره به اینکه هسته اقتصادی و کارآفرینی گروه جهادی دانشگاه یزد پیش‌ازاین نیز اجرای برنامه و فعالیت‌های متنوع و مؤثری در بسیاری از مناطق کمتر توسعه‌یافته استان و خارج استان را در کارنامه دارد و توانسته در جشنواره‌های کشوری نیز موفقیت‌هایی خوبی را به دست آورد، بیان داشت: بحث اقتصاد و کارآفرینی و حل مشکلات معیشتی مردم مناطق کمتر توسعه‌یافته از طریق توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای آن‌ها همواره موردتوجه فعالین اردوهای جهادی دانشگاه یزد قرار داشته است.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در ادامه بابیان اینکه با توجه به نیازهای منطقه، فعالیت عمرانی اصلی‌ترین فعالیت جهادگران در مناطق زلزله‌زده کوهبنان است، ادامه داد: روستای جور ،گور، محل اصلی فعالیت این جهادگران خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: این اردوی جهادی صرفاً به این مدت معطوف نخواهد شد و فعالیت جهادگران در طول سال با تعریف پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در قالب طرح آخر هفته‌های جهادی تا رفع کامل محرومیت و بهبود وضع معیشت مردم این روستا تداوم خواهد داشت.

مختاری در پایان بابیان اینکه اردوهای جهادی علاوه بر اینکه گامی مؤثر در محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: این اردوها فرصتی برای خودسازی دانشجویان است و جوانان بسیجی در این اردوها می‌توانند روحیه انقلابی را در خود تقویت کرده و با کار تشکیلاتی و جهادی بهتر و بیشتر آشنا شوند.

مدیریت بحران استان یزد اقدامات اولیه جهت امدادرسانی به زلزله‌زدگان کوهبنان را از ساعات اولیه وقوع زلزله آغاز کرد.

امسال محموله هدایای مردم یزد به مناطق زلزله‌زده کوهبنان در دو مرحله ارسال شد.

به همت خادمیاران رضوی موکب امام رضا (ع) یزد در منطقه زلزله زده کوهبنان استان کرمان روزانه ۲ هزار پرس غذای گرم از سوی خادمیاران رضوی طبخ و بین زلزله‌زدگان این مناطق توزیع شد.

لازم به ذکر است: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر، ۳۰ آذرماه کوهبنان در استان کرمان را لرزاند که در این زمین لرزه به یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرستان کوهبنان آسیب جدی وارد شد.

انتهای پیام/ی

  تداوم اردوهای  جهادگر دانشگاه یزد به  زلزله‌زدگان کوهبنان در نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.