انتشار یک هزار و ۳۴۶ عنوان کتاب در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی از انتشار یک هزار و ۳۴۶ عنوان کتاب در سطح استان خبر داد.

انتشار یک هزار و ۳۴۶ عنوان کتاب در آذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۱ ماه نخست سال ۹۶ تعداد یک هزار و ۳۴۶ عنوان کتاب منتشر شده که این آمار در ۱۱ ماه سال گذشته یک هزار و ۱۹۸ عنوان بوده و بر این اساس نشر استان با ۱۲ درصد افزایش، نسبت به ۱۱ ماه نخست سال گذشته همراه بوده است.

وی گفت: شمارگان کتاب در ۱۱ ماه نخست ۱۳۹۶ یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۱ عنوان بوده و این در حالی است که تعداد شمارگان کل کتاب در ۱۰ ماه نخست سال ۹۵ یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۲۰۰ عنوان بوده x. که در مقایسه با سال گذشته و در شمارگان کتاب‌ها رشد ۱۲ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از نظر تعداد تألیف در ۱۱ ماه نخست سال ۹۶، تعداد یک هزار و ۱۴۴ عنوان کتاب تألیف شده‌اند، که در مقایسه با تالیفی‌های ۱۰ ماه سال ۹۵ که یک هزار و ۴۹ عنوان بوده، با افزایش ۹ درصدی مواجهیم.

وی افزود: ۲۰۲ عنوان کتاب در سال ۹۶ ترجمه شده است که این رقم در سال ۹۵ یکصد و چهل و نه عنوان بوده، و از این حیث ضریب تغییرات سال ۹۶ نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد است.

این مقام مسئول گفت: در ۱۱ ماه سال ۹۶ تعداد چاپ اول یک هزار و ۱۵۱ مورد است که این رقم در ۱۰ ماه سال ۹۵ یک هزار و چهار عنوان بوده که با این احتساب ۱۵ درصد افزایش داشته است.

محمدپور اعلام کرد: بر اساس این آمار، از نظر تجدید چاپ در ۱۱ ماه نخست سال ۹۶، تعداد ۱۹۵ عنوان کتاب بیش از یک بار به چاپ رسیده‌­اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه، کتاب‌های منتشر شده در بازه زمانی مورد بررسی از سوی ۱۳۳ ناشر انتشار یافته که از این تعداد ۱۲۲ ناشرو ۱۱ مورد هم ناشر مؤلف بوده‌اند، افزود: بر اساس آمار اعلام شده در ۱۱ ماه سال ۹۶ از کل یک هزار و ۳۴۶ عنوان کتب منتشره در سطح استان، بیشترین پراکندگی جغرافیایی انتشار کتاب‌ها با یک هزار و ۲۶۵ عنوان در تبریز روی داده و بعد از آن شهر‌های اهر با ۲۸ عنوان، بناب ۲۷، مراغه ۲۰، میانه ۲، مرند ۲ و هشترود ۲ عنوان کتاب منتشره را به خود اختصاص داده‌اند.

 

انتهای پیام/ش

یک هزار و ۳۴۶ عنوان کتاب در آذربایجان‌شرقی منتشرشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.