۱۲ نشانه‌ای که می‌گویند شما باهوش هستید، اما خودتان خبر ندارید!

افراد باهوش می‌توانند هیجانات ناگهانی خود را کنترل کنند و در مهار احساسات خود ماهرند. همچنین پیش از آنکه دست به کاری بزنند، به عواقب آن فکر می‌کنند.

۱۲ علامت اینکه واقعا باهوش هستیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛برخی از ویژگی‌ها یا مهارت‌های فردی ممکن است بیخود یا منفی تلقی شوند اما در واقع نشاندهنده‌ی سطح بالای فعالیت مغزی فرد هستند.

دست کم دانشمندان که اینطور فکر می‌کنند! حالا این ویژگی‌ها و مهارت‌ها کدامند؟ در این مطلب همراه ما باشید تا لیستی از علائمی را که به گفته‌ی محققان نشان از هوش بالای شما دارند برای‌تان رو کنیم.

1. چپ دست هستید (یا دو سو توان هستید)

دانشمندان آزمایشاتی روی گروهی از چپ دست‌ها و راست‌ دست‌ها انجام دادند و یافته‌ها نشان داد افراد چپ دست مثلا در ترکیب دو شی‌ء به روشی جدید و تشکیل یک شی‌ء سوم مهارت بیشتری دارند.

دانشمندان چپ دستی را با طرز تفکر دگرسان (متفاوت) ربط دادند؛ نوعی خلاقیت که به خلق ایده‌های جدید کمک می‌کند. همین را می‌شود در مورد افراد دو سو توان نیز گفت؛ افرادی که توان استفاده از هر دو دست در آنها یکسان است.

پس اگر شما راست دست هستید، سعی کنید بعضی از کارها را با دست چپ‌تان انجام دهید و برعکس. این تمرین‌ها بخش‌های کاملا رشد نکرده‌ی مغز را فعال می‌کنند.

2. اغلب در مورد جزئی‌ترین چیزها هم نگرانید

دانشمندان در مطالعه‌ای از 126 دانش آموز دوره‌ی ابتدایی خواستند به پرسشنامه‌هایی در مورد اینکه معمولا چقدر در مورد مسائل احساس نگرانی می‌کنند، به شایعه‌ها توجه می‌کنند و یا به چیزهای ناراحت کنند فکر می‌کنند جواب بدهند. معلوم شد بچه‌هایی که بیشتر از بقیه نگرانی و اضطراب داشتند، در تست هوش غیر کلامی امتیازات بیشتری کسب کردند.

دانشمندان این یافته‌ها را ناشی از این حقیقت می‌دانند که آنهایی که همیشه نگران و دلواپس هستند، بیشتر تمایل دارند که کارها را بهتر و درست‌تر انجام بدهند.

3. عاشق خنده و شوخی هستید

یک مطالعه‌ی جالب در دانشگاه مکزیک انجام شد که در آن 400 دانش آموز تست‌هایی در مورد توانایی‌های‌شان در بحث کردن روی موضوعاتی خاص دادند. بعد از انجام تست، از دانش آموزان خواسته شد برای تصاویری از کارتون‌ها، کپشن‌هایی انتخاب کنند. این کپشن‌ها توسط معیارهایی ارزیابی شدند و معلوم شد 86 درصد از دانش آموزان باهوش‌تر که در بالاترین امتیازها را در تست گرفته بودند، خنده‌دارترین کپشن‌ها را برای تصاویر انتخاب کردند.

بعدا تحقیق مشابهی روی کمدین‌ها انجام شد و تمامی آنها در تست هوش کلامی امتیازهای متوسط به بالا کسب کردند. به گفته‌ی دانشمندان، حس شوخ طبعی بر توانایی‌های هوشی تاثیر گذاشته و مغز و سیستم عصبی را در شرایط خوبی قرار می‌دهد و ما را باهوش‌تر می‌کند!

4. زیادی کنجکاو هستید

دانشمندان دانشگاه روانشناسی لندن می‌گویند: احتمال اینکه یک کودک فضول و کنجکاو، بر خلاف کودکی که چنین ویژگی ندارد، بعدها در زندگی‌اش یک مخترع شود بسیار بیشتر است. سرپرست این تحقیقات توضیح می‌دهد که چگونه کنجکاوی و یک «ذهن گرسنه» ما را باهوش‌تر می‌کند: کنجکاوی باعث می‌شود کودک به علم و هنر به عنوان ابزارهایی از درک و شناخت و ابراز وجود علاقه‌مندتر شود.
در یک تحقیق، دانشمندان 6000 نفر را که طی 50 سال گذشته متولد شده بودند مورد مشاهده قرار دادند. آنها درافتند بچه‌های 11 ساله‌ای که در تست IQ نمرات بالایی گرفته بودند، کنجکاوتر بوده و نسبت به تجربیات جدید در سالهای بعدی زندگی، پذیراتر پ مشتاق‌تر بودند.

5. ژن جغد شب دارید

اگر مثل جغد شب‌ها بیدار می‌مانید، احتمال اینکه هوش شما بالاتر از حد معمول باشد زیاد است. دانشمندان علت این نظریه را اینگونه توضیح می‌دهند که فعالیت مغز فرد باهوش آنقدر زیاد است که بیوریتم‌های عادی روزانه را مدام به چالش می‌کشد. در مطالعه‌ای، ارتباط میان هوش و عادات خواب هزاران فرد جوان مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد اکثر افراد باهوش عاشق بیدار ماندن تا دیروقت بودند، هم در طول هفته و هم آخر هفته‌ها. تحقیقات مشابه دیگر نیز همین یافته‌ها را ارائه دادند.

6. تاثیر پذیرید و خیلی راحت حواس‌تان پرت می‌شود

اگر معمولا با نوتیفیکیشن‌های شبکه‌های مجازی و ...، و یا حتی حین صحبت حواس‌تان پرت می‌شود، احتمالا باهوش‌تر از بقیه هستید. طبق مطالعه‌ای جدید، متمرکز و حواس جمع ماندن هر چقدر که برای شما دشوارتر باشد، یعنی شما باهوش‌ترید. دانشمندان توضیح می دهند تحت کنترل درآوردن سطح بالای فعالیت‌های مغزی کار سختی است.

7. زیاد راه می‌روید

دانشمندان آمریکایی طبق یک مطالعه‌ی آماری دریافتند افرادی که زیاد راه می‌روند و از وسایل حمل و نقل استفاده‌ی چندانی نمی‌کنند نسبت به بقیه باهوش‌ترند.

8. می‌دانید که هنوز چیزهای زیادی هست که نمی‌دانید!

اثر دانینگ کروگر (The Dunning-Kruger effect)، نتیجه‌ی مطالعه‌ای از جاستین کروگر و دیوید دانینگ است که در علم روانشناسی اجتماعی الگو شده است. نتیجه‌ی این مطالعه این است: فرد هر چه باهوش‌تر باشد، تردید بیشتری نسبت به توانایی‌های ادراکی و شناختی خود دارد. به عبارتی دیگر، افراد باهوش از گفتن «نمی‌دانم» نمی‌ترسند. اگر چیزی را ندانند می‌توانند به دنبالش بروند و چیز جدیدی یاد بگیرند. برای همین است که این افراد همیشه پرسش‌هایی در سرشان می‌چرخد و از سوال کردن هم واهمه‌ای ندارند.

9. مهارت خود کنترلی خوبی دارید

افراد باهوش می‌توانند هیجانات ناگهانی خود را کنترل کنند و در مهار احساسات خود ماهرند. همچنین پیش از آنکه دست به کاری بزنند، به عواقب آن فکر می‌کنند. یک مطالعه‌ی معروف اینچنین بود: از افراد خواسته شد بین دو گزینه یکی را انتخاب کنند: فورا پول کمتری به دست بیاورند یا اینکه در طول سال پول بیشتری به دست بیاورند.

نتایج نشان داد افرادی که پول بیشتر اما دیرتر را انتخاب کرده بودند (به عبارتی دیگر خود کنترلی بیشتری داشتند) در تست‌های گوناگون امتیازات بیشتری کسب کرده و در زندگی به موفقیت‌های بیشتری رسیده بودند.

10. معمولا امروز و فردا می‌کنید

طبق نظر دانشمندان آنهایی که به راحتی بهانه جور می‌کنند تا از انجام کاری طفره بروند، باهوش‌ترند. بیشتر افراد باهوش تمایل دارند کارهای خود را به تعویق بیندازند و این ویژگی در بسیاری از دانشمندان معروف دیده می‌شود.

مثلا آدام گرانت، نویسنده‌ی آمریکایی می‌گوید، امروز و فردا کردن کلید نوآوری است! استیو جابز نیز به طور استراتژیک از طفره رفتن استفاده می‌کرد! او با رفتن سراغ کارهای کاملا متفاوت و این پا و آن پا کردن، اجازه می‌داد مغزش استراحت کند!

11. مدام ذره ذره چیزهایی می‌خورید

معروف است که جویدن آدامس، فعالیت و تمرکز مغز را بالا می‌برد، اما متاسفانه فقط به مدت 20 دقیقه! اما دانشمندان اخیرا دریافتند افراد باهوش عادت دارند مدام چیزی مزه مزه کنند. به گفته‌ی خودشان وقتی چیزی می‌جوند، مغزشان آمادگی تامل و تجزیه و تحلیل را پیدا می‌کند!

12. در طول روز گهگاه چرت می‌زنید

می‌گویند لئوناردو داوینچی، خواب چند فازی داشت. او هر چهار ساعت، 20 تا 30 دقیقه می‌خوابید. چرا او این کار را می‌کرد؟ مغز افراد باهوش به سختی کار می‌کند و زود هم خسته می‌شود اما سریع‌تر هم شارژ می‌شود. برای رفع خستگی و نگاه به مسائل با دیدی تازه‌تر، شما باید مغزتان را مجددا شارژ کنید، برای همین دست کم 20 دقیقه چرت می‌زنید.

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

نشان‌هایی که به شما می گوید باهوش هستید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
از لحاظ بیولوژیکی مغز انسان یک اندام تغییر پذیره. اینکه دیفالت یک نفر رو باهوش و دیگری رو خنگ در نظر بگیریم کاملا غلطه. میتونه در برهه خاصی از زمان اینجوری باشه. بستگی به فعالیت های مفید برای مغز داره. اونی که این فعالیت هارو انجام داده نسبت به اونی که انجام نداده از بهره هوشی بالاتری برخورداره. اما قابل تغییره. یعنی اونی هم که این فعالیت های مفید برای مغز رو انجام نداده، انجامش بده میتونه بهره هوشی خودشو افزایش بده و به عکس اونی که این فعالیت هارو متوقف کنه بهره هوشی خودشو کاهش میده. درکل ایننجور مقیاس ها برای هوش در یک بازه زمانی میتونه درست باشه ولی اینکه بخوایم همه چیزو در این مورد یه کاسه کنیم درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۵۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
این علائم رو 90 درصد ایرانی ها دارن در حالی که باهوش ها در اقلیت هستند و این در تناقض هست پس توهم باهوش بودن نزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
پس بااین حساب همه باهوشن
Iran (Islamic Republic of)
بی اسم
۲۰:۴۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
من همه موارد فوق دارم . البته خیلی تنهام و جدیداً افسردگی گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۲۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
من یازده تا علامت‌ اول رو داشتم الان یه ماهه که هر روز هر چند ساعت نیم ساعت چرت می‌زنم و احساس می‌کنم خیلی باهوشم
Iran (Islamic Republic of)
یامته کوداسای
۲۲:۲۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
هیچ ربطی نداره مخاطب عزیزم هیچ انسانی خنگ نیست برادرم همه ی ما استعدادی تو وجودمون داریم که نمی‌توانیم ازش درست استفاده کنیم و بعضیا هم درک نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
من داشتم اکثرشو ولی باهوش نیستم
Iran (Islamic Republic of)
....
۰۸:۴۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
این دیگه چی بود
Iran (Islamic Republic of)
رزا
۰۱:۲۵ ۲۸ تير ۱۴۰۱
همه چیز درست ولی ۱۲ اشتباه بود عالی عالی
Iran (Islamic Republic of)
مرینت
۰۰:۴۹ ۰۲ تير ۱۴۰۱
بله من 8تا از این نکته ها رو دارم ... حالا مطمئن هستم که زرنگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
من اینها رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
سارا همتی
۱۶:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
سرما خوردگی
۱۶:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
عه سلام من خیلی باهوشم ولی فقط درس ریاضی را یاد میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من دست چپ هستم و بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
من‌خیلی‌خوشم‌اومد‌و‌باهوش‌بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
همه باهوش هستند کسی خنگ نیست
Iran (Islamic Republic of)
انا
۲۱:۱۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
مسخره است خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
همه شو دارم امااااا توی خانواده ایی بزرگ شدم که محروووم بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
من دست راستم شب. سر می‌خوابم حواسم بر هر چیز زود پرت می‌شود و... ولی روزا نمی‌خوابم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۰ دی ۱۴۰۰
همه رو دارم ولی چپ دست نیستم راست دستم اما میتونم با هر دو دستم بنویسم
Iran (Islamic Republic of)
پارسا رضائی
۱۶:۴۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
از تنظر علمی تمام این متون غیر عقلانی هستن.
باهوش کسیه که بروز نده و در رشته خودش موفق باشه
نه اینکه الکی بیاد و این دوازده کار رو انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
H
۲۱:۰۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
من تمام گزینه هارو بجز آخری و چپ دست بودن دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
من فقط ۳ و ۴ و ۵ و ۶ و ۸ و ۹و ۱۰و ۱۱ رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا سائلی
۱۰:۱۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
من همرو دارم جز دست چپ به نظر من خیلی باهوشم
Iran (Islamic Republic of)
النا
۰۹:۱۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
آبان ماهی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۵ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
با احترام ، خیلی مقاله مزخرفی بود
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۰:۱۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
منم ششمم رو تیزهوشان قبول نشدم (حالا نمیگم که همه ی باهوشا فقط تو تیزهوشان درس میخونم) چون قبلا علاقه ای به درس نداشتم(ولی باهوش بودم و از هوش خودم استفاده نمیکردم ا)لان پشیمونم که چرا الکی وقتم رو تلف کردم و بعضی موقع خودم رو سرزنش میکنم و خودم رو از بقیه پایین تر میدونم:(
بعضی موقع ها انگیزه میگیرم ولی وقتی این افکار و گذشته تو ذهنم میاد جا میخورم و انگیزمو از بین میبرم
واقعا باید چکار کنم خسته شدم دیگه:(؟ من تلاشم خوبه ولی اصلا انگیزه ای چیزی ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
سوجی
۱۴:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
سلام دوست عزیزم. ببین تو نباید ذهنت رو محدود به ارزش های مزخرف آموزش پرورش و سازمان سنجش درمورد تیزهوش بودن یا نبودن بکنی. تیزهوش بودن همیشه به ان معنی نیست که بتونی سوالات پیچیده رو زود حل بکنی.(قصد توهین به دانش آموزان مدارس تیزهوشان رو ندارم و براشون آرزوی موفقیت میکنم.) فرصت های زیادی توی دوره تحصیلت داری که میتونی قبول نشدنت رو باهاش جبران کنی. اگر معتقدی که از وقت و توانایی هات درست استفاده نکردی سعی کن که خودت رو اصلاح بکنی. افسوس خوردن هیچ فایده ای نداره.
موفق باشی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۱۲:۳۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
مهم ترین عامل برای پی بردن به هوش بالا رد هرگونه قدرت برتره.هیچ انسان کم توان ذهنی ای تو ایران به همچین دستاوردی نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
آیدا
۱۹:۰۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
اگه اینطوری باشه که من خیلی باهوشم اما بیشتر احساس خنگی پوچی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۲۱:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مثلا بگم همه رو دارم ،بگم ندارم ،چ فایده ؟!!!
چ فرقی داره وقتی در هر صورت امکانات برای رشد آدم نیست ،چ خنگ باشه،چ نابغه !
خدا میدونه چند میلیون نابغه دارن تو روستا ها و شهرستان های ایران حیف میشن .‌..
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۵:۵۹ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
همرو دارم و حتی چپ دست هستم و هوش بالایی دارم ولی اینکه آخری رو نداشتم ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
من باهوشم .یهو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوبه عالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان من همه ی اون نشونه ها رو دارم به جز اولی بعدخیلی خنگم
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۳:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
من همه این ویژگی ها رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
من نصف این ویژگی هاراهم ندارم
درحالی که تست هوشم خیلی خیلی بالا بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
همش دروغهههههه...چیزی که من کشف کردم اینه که هیچ انسانی باهوش نست.... و هیچ انسانی هم خنگ نیست...بلکه نسبت به خودش هوش داره...و نه هیچ چیز دیگه ای...میفهمین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۷:۳۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
من فقط چپ دست نیستم... بقیه موارد رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۱۶:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
من توی 1.9.و آخرین مورد برعکس هستم
دست راستی.
نمیتونم احساساتم کنترل کنم.
و در مورد آخری هم اصلا توی روز چرت نمیزنم ممکنه یه کوچولو خوابم بگیره اما اصلا نمیتونم بخوابم
و در خصوص اینکه شب بیداری منظور اینه که کل شب بیدار و صبح خوابمون میبره؟؟
من زیاد میخوابم اما وقتی میخوام بخوابم از وقتی که برم رو تخت، بعد دو تا چهار ساعت طول میکشه خوابم ببره و معلوما به کلی چیز مختلف فکر میکنم
به نظرتون من باهوشم؟ فک نمیکنم چون تو 3. 4 مورد برعکس بودم
Iran (Islamic Republic of)
شروین
۱۹:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
من اکثر این ویژگی هارو جزو دوتاشون دارم و تست هوش که دادم ضریب هوشیم ۱۶۰ بود
اما تیز هوشان که شرکت کردم با سه درصد اختلاف شکست خوردم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
پس شما نابغه سرامدی جون من! مگه بچه بازی تیزهوشان باید تلاش کنی طرف ضریب هوشیش بالاس ولی تنبل ترین دانش اموز کلاسه هیچی بلد نیست از ریاضی نمیخواد سر در بیاری جمع کن اینارو بابام و تازه اگه 160بودی الان تو المپیاد جهانی ریاضی چرا نیستی ؟ من خودم تو ریاضی خوبم چپ دست نیستم و تازه چپ دستا تو کارهای هنری موسیقی خوبن ریاضی فلسفه متعلق به راست دستاست ولی دروغ نگو 160 خب ! راستگو باش
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
تو که باید نخبه باشی ضریب هوشی 1۶۰
Iran (Islamic Republic of)
Amir.r
۲۲:۰۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام خودم کل این ویژگی هارو دارم حتی چپ دستی اما براساس تست هوشraven کاملن معمولیم حدود ۱۲۰-۱۱۰ توی اینجا هم خیلی ها اومدن گفتن که آره ما همه رو داریم خب اگه اینجوری باشه همه ما ایرانیا نابغه ایم اما نمره هوشمون حدود ۹۰-۱۰۰ حتی شایدم کمتر درضمن اینشتین هم که میگن فوق العاده بوده قطعن اینطور بوده اما مثل این عزیزای بیکار و بی حوصله توی کشور ما نبوده که میان اینجا ومیگن که ما بی حوصله ایم یا ک یکی بیاد مارو کشف کنه نابود شدیم و... خود اینشتین هم همین طوری بذهنش نرسیده که نسبیت عام رو کشف کنه درباره هوش واستعداد هم میگه من استعداد خاصی ندارم(قابل توجه اون فوق نوابغ اینجا که در مورد هوش غیر قابل اندازه گیریشون حرف زدن اون حتی اسمی از هوش هم نبرده متفکران مغرور)اما بشکل دیوانه واری کنجکاوم.اینهم که میگن نیوتن از روی افتادن سیب به کشف جاذبه رسید دروغ اشتباهیه هیچ کس همین طوری به چیزی نمیرسه حتی با بالا ترین هوش ممکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
دقیقا همه رو دارم الا چپ دست و از نظر اطرافیانم خیلی باهوشم
Iran (Islamic Republic of)
لیسا می
۱۴:۵۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
اینا دلیلی دارن و دلیلش اینه که افراد باهوش روحشون در حال تکامله،احتمالا اونا چندین دوره تو جهان زندگی کردن و تجربیات مناسبی کسب کردن و روحشون در حال رسیدن به تکامله!مثلا کسی که تنهایی رو ترجیح می ده یا بی دلیل و بدون هیچ کلاسی استعداد خاص و چشمگیر یا تشنه بودم برای فهمیدن خب این فقط ی نظریه است
Iran (Islamic Republic of)
فتطمه
۲۲:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
واقعا خیلی خوبه من همه ی اینهارو دارم اما فک میکردم خنگم وقتی اینارو دیدم و خواندم حالا فک میکنم باهوش تر از همه هستم واقعا خوبه ممنون که راهنمایی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۲۲:۵۱ ۲۴ دی ۱۳۹۹
منم اکثر این خصوصیات دارم و اینکه خیلی با خودم حرف میزنم بعضی اوقات بعضیا فک میکنن دیوانه شدم و این که انگار دو تا مغز دارم بعضی اوقات با اون یکی حرف میزنم نمی‌دونم شاید ی تلپاتی با کسی باشه که نمیبینم بقیه اطرافیام میگن باهوشم ولی خودم درباره خودم نظر نمیدم خوب البته همه میتونن باهوش باشن و دست خودمونه چقدر از مغزمون استفاده کنیم. البته همون بهتر استفاده نکنیم مثلا تو این دو میلیون سال که رو زمین بودیم چه فایده ای داشتیم فقط اومدیم زمینو نابود کردیم چند تا گونه رو منقرض کردیم و کلی کارای دیگه :(((
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۰۴ ۲۰ دی ۱۳۹۹
هیچ کس خنگ نیست هرکس یه استعداد داره یکی استعدادش
ریاضی یکی دیگه ادبیات یا چیز های دیگه
Switzerland
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ای خدا من همه اینارو دارم.ولی نمیدونم چرا درسارو نمیتونم بفهمم.کسی هست مثله من؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۲ دی ۱۳۹۹
سلام دوستان این چیزا ملاک نمیشن فقط برای افرادی که ترسو هستند و نمیخوان تست هوش بدن خوبه تا دلداری خودشون بدن پس برید تست هوش بدید و نظر اونایی که میگن هوش ما ۱۶۰ هست کسی هوشش ۱۶۰ باشه نمیان ثابت کنند و بگن ما چی هستیم فلانیم و از بچگی چکار کردیم و امارم چیز دیکه ای ثابت کرده من یک انسان معمولی بلکه ضعیف هستم اما باز خود دانید به نظرم اینا ملاک نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
هندونه نزار زیر بقلمون
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۲۱:۰۵ ۱۰ دی ۱۳۹۹
قابل توجه دوستانی که دارن از خودشون تعرفه میکنن مثلا من باهوشمو همه ی این خصوصیات و دارم قبل از هر چیزی بگم که کسایی که از خودشون تعریف میکنم باهوش نیستن پس الکی دل خودتون رو خوش نکنین تامام
Iran (Islamic Republic of)
Rei
۱۱:۰۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
حدود 15 درصد از مغز ما فعاله مهم اینه ک خودمون به حداکثر برسونیمش:)
مثلا اگه از 100 درصد هوشمون استفاده میکردیم وضعیت تکنولوژی هزار سال بعد رو داشتیم:)
Iran (Islamic Republic of)
Rei
۱۱:۰۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اکثر این خصوصیاتو دارم ولی معتبر نیستن
من حدود 13 سالمه.... بقیه بم میگن باهوشم ولی حقیقتا خودم قبول ندارم
رو هیچی تمرکز کافی ندارم دریغ از ی مداد
Iran (Islamic Republic of)
Msm
۰۸:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
چه جالب
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۵۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
من تمام این خصوصیات رو دارم۱۲ساله ام خیلی کنجکاوم آخرین ضریب هوشیم ۱۶۳ از همون بچگی ام اهل مطالعه بودم
Iran (Islamic Republic of)
مبین قلیزاده
۲۲:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام من همه این گزینه ها رو دارم به غیر از اولی خیلی هم دارم واقعا اینا راستن
Iran (Islamic Republic of)
ايسل
۲۰:۱۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
من هم خيلى باهوشم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۰:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
من تعداد کمیشو داشتم
من فک میکنم که همه ما باهوشیم
ولی درجاتش فرق داره که اونم مهم نیست
مهم اینه که آیا از همون درجه هوشم میتونید استفاده کنید؟!
وقتی از مغزتون استفاده نمیکنید درحالی که باهوش هستید
خودتون فکر میکنید خنگید درصورتی که اینطوری نیست
و این رو هم درنظر بگیرید که این فکرا همشون عادی و طبیعی هستن مخصوصا توی دوران بلوغتون تا بتونید خودتونو بشناسید و استعداداتونو کشف کنید باید یه دوره ای رو طی کنید
نگران این فکرا نباشید همشون گذرا هستن فوقش یک سال اصلا ولی تموم میشه و قرار نیست تا آخر عمرتون دچار خود درگیری باشید :)
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
من توی ریاضی،فیزیک و اینجور چیزا رو خیلی راحت می فهمم ولی نمی دونم چرا توی فارسی ، عربی و ...و از این قبیل هر کاری میکنم یاد نمی گیرم. کسی مثل من هست؟اگر هست بگه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۵۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
منم یه دختر۱۱ساله باهوشم آخرین ضربب هوشیم در اومد۱۶۰
خیلی کنجکاوم میخوام همه چیز رو کشف کنم از همون بچگی ام خیلی اهل مطالعه بودم
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۴:۴۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
من اصلا این خصوصیات را ندارم ولی 9 بار تو ریاضی مقام آوردم و خیلی زرنگ هستم خودشیفته نیستم
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۰۰:۰۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
من تمام این ویژگی ها رودارم ولی اصلا باهوش نیستم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۴۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
من احساس میکنم باهوش نیستم و باید حتما یه چیزی رو بدونم نمیتونم حدس بزنم یعنی گاهی مبگم چقدر خنگم
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۰:۴۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
منم باهوشما ولی نمیدونم چرا تو ریاضی خنگه خنگم لعنتتتتتتتتتتتتتتتتتتت خدا ریشه هرچی درس فهمیدنیه برو ببره.راسی کلاس یازدهمم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
هوش ربطی به درس ریاضی نداره. از نظر من هوش اصن ربطی به درس نداره
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۱۲:۳۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
وایییی خدا یعنی من باهوشم من همه ی اینا رو دارن خدا یا شکرت پس چرا من دردرسم خوب نیستم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ترنم قاقانی
۱۵:۴۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
من خیلی خیلی باهوش هستم ضریب هوشی من زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید همه ی دانشمندان به خواب کافی اعتقاد دارند
Iran (Islamic Republic of)
لزوم نداره اسم بگم
۰۰:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
N.M
۲۳:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
من این خصوصیات را دارم ولی تیزهوشان قبول نشدم

واقعاً خودم را نمی شناسم وقتی توی آینه نگاه می کنم سرم درد می گیره و مدام خودم رو از یاد می برم به نظرم از همه آدم ها فرق دارم و عاشق تنهایی هستم و عاشق ستاره و سیارات و فیزیک هستم
شایدم دیوانه هستم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۱۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
این هایی که اینجا نوشته خودمممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
واییییییی من همه ی اینارو دارم یعنی باهوشم فک نکنم
Iran (Islamic Republic of)
رحمان دوستی
۱۳:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
من همه ی اینایی که گفتین و دارم یعنی من باهوشم
Iran (Islamic Republic of)
عذاب دیده
۱۶:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
من‌ اینا رو باور ندارمم
باید تست هووش انجام داد...
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
من فقط زیاد راه نمیرم وگر نه بقیه ویژگی هارو دارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
هیچ کدوم صفات 7 جد ما نیست. خدا رو شکر اسکل به دنیا اومدیم و اوسکل از دنیا میریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
همانطور که ادیسون میگه ۱درصد هوش و ۹۹ درصد تلاش راز موفقیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
اینجوری که من خیلی باهوشم
Iran (Islamic Republic of)
مريم
۱۹:۰۳ ۲۸ تير ۱۳۹۹
نكنته اى كه بنظرم گفته نشد واغلب بهش توجه نميشه اينه كه اينا خصلت هاى انسان هاى باهوشه امادليل نميشه اگه كسى اين خصلت هاروداشت باهوش باشه يعنى خودهوش مهم تره بعد ويژگى شمابراى اطمينان ازهوش خود بايد تست هوش بدهيد درضمن اونى كه گفت يكو ميشناسه كه تست داده وپايين بوده اما آدم باهوشىيه اون آدم باهوشى نيست بلكه هوشمندانه عمل ميكنه وتجربه زيادى داره همه مااگه هوشمندانه تر عمل كنيم باهوش تر بنظرميرسين اماضريب هوشى كاملا مسئله مجزاييه
Iran (Islamic Republic of)
سجادمحمدزکی
۱۶:۰۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
همه ی ماها باهوش هستیم ولی باید اون رو پرورش بدیم وتقویت اش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
من ۱۲سالمه چند من از بچه گی عادت داشتم خیلی زیاد فکر میکردم و سر موضوعات مختلف خیلی فکر میکردم وراه میرم و بعضی وقتا هم باخودم حرف میزنم چون بعضی از حرفت ها رو به بقیه نمیشه بگی آخه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۰۷ ۰۱ تير ۱۳۹۹
دست چپم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۲۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
آقا من تو اینستا همیشه چیز های انگیزشی برای آیندم فالو میکنم یه سری چیزایی رو یاد گرفتم اما بهترین جمله ای که تو ذهنم مرور میکنم اینه:
مرگبار ترین سلاح هر بشری اراده خودشه
آدم اگه اراده مصصم داشته باشه شک نکنید که به همه چی میرسه دوستان
پس از نهایت زندگیتون لذت ببرید و به آرزوهاتون امید وار باشید
من خودم به شخصه آدم باهوشیم و دوست دارم برنامه نویسی بخونم برام دعا کنید به امید رسیدن به هدفاتون اگه از حر فم خوشتون اومده لایکو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
اینا ملاک نیست،یه تست هوش ریون بدید iq تونو بسنجید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۱۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
خخخ چی میگی بعضیارو میشناسم این تست مسخره دادن ولی قبول نشدن اما باهوشند
France
علی
۱۲:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
من دادم در اومد 130یعنی نخبه وهم کلاسیمم داد شد 90 یعنی متوسط جالب اینجاست اون شاگرد ممتازه و من شاگرد تنبل
Iran (Islamic Republic of)
Mohadese
۱۱:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
عالی بود حالا فهمیدم که من باهوش هستم یا نه که خوشبختانه باهوش هستم یعنی ایرانی ها باهوش ترین انسان های دنیا هستند من بیشتر این نشانه هارو دارم به جز دست من می خوام چیز های جدید تر ی یاد بگیرم تا یه روزی دنیا منو بشناسه

نگویید خیلی خیال پردازی می کنم چون هنوز من یه بچه ششمی هستم و مطمئنم که یه روزی دکتر خیلی خوبی میشم مطمئنمممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
همه ی این نشونه ها رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ممنون از اطلاعات خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
سعید 09170696924
۰۱:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
من همشو دارم جز دست ولی همیشه خودم احساس میکنم خیلی باهوشم اما تو درسو اینا نه همش میخوام در مورد چیزایی که دیگران بلد نیسن و نمیدونن من اولین نفری باشم که میفهمم دوس دارم خیلی چیزا رو یاد بگیرم و ببینم ....ولی پولشو ندارم هیچ کاری کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اون مقدار هوش لازمو همه ماداریم منم از بچگی همه فامیل حس میکردن من خیلی باهوشم هر چیزی رو که فکر کنی در ۳۰ ثانیه یاد میگیرم جدول مندلیف رو در ۴ساعت مثل آب خوردن باخواصشو یاد گرفتم . استعداد کلامی و مخصوصا غیر کلامی رو همشو خیلی خوب بدون غلط جواب میدم اما دقتم خیلی کمه خیلی استرسی هستم و خیلی هم خوابالو و رویا پرداز و تنبل اما اراده ی خوبی دارم که اونم هر چند ماهی میره بعد که صداش کنم میاد ریضیمم رو همین حساب بی دقتی خراب می کنم و اصلا حوصله حل کردنه مسئله رو ندارم الان مامانم فکر می‌کنه خیلی خنگم حالا نمی‌دونم چیرو باور کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام
اینکه دست راست یا چپ دست بودن نشون میده کسی کاملا باهوشه یانه اشتباهه اما اینکه بیشتر چپ دست ها باهوش هستند رو قبول دارم با اینکه خودم راست دستم البته اینکه هیچوقت از رو ظاهر میشه هوش شخصیو فهمید مثل انیشتنگ
Iran (Islamic Republic of)
Armin
۱۳:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
من ۷سالگی میخواستم به ناسا بروم سرزنش میشوم اما توجه ای نمیکنم من ۱۵ساله از کردستان یک نابغه به تمام معنا که ضریب هوش من را انیشتن هم نمی‌تواند شکست دهد هیچکس من را نمی‌شناسد اما من معادله جدید به دست آوردم که داخل سیاه چاله چه اتفاقی می‌افتد نه جهان دیگری است نه زمان فقط من میدانم کا ۴سال روش کار کردم و اگر روزی دستگاهم را به پایان نشاندم و معروف شدم مرا بشناسید من طولانی ترین معادله دنیا رو نوشتم که رکورد دیفرانسیل و معادله هاوکینگ انیشتین را شکست میدهد پیشبینی کردم که یک سیاه چاله در کناره زمین به وجود می‌آید و دانستم که خودم یک نابغه هستم پس هیچوقت از خودتان ناراحت نشوید.......
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۱۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
خخخ برو خودتو جای دیگه مسخره کن فهمیدیم تو اصلا میدونی دیفرانسیل ماشین چیه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
خخخ ماشالاه عجب اعتماد به نفسی داری تو خخخخخ پس منم ماه رو کشف کردم .چیزی ساختم که میشه باهاش رفت به زمان دایناسور ها .
Iran (Islamic Republic of)
N.M
۱۷:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
ای کاش منم اینقدر اعتمادبه‌نفس داشتم
Iran (Islamic Republic of)
Mmaj
۱۹:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من تو خونه زیاد راه میرم و فکر می کنم شبم دیر میخوایم چپ دست هم هستم ولی روزا نمیخوابم ولی اگه بخوابم ۴ یا ۵ ساعت میخوابم ینی منم باهوشم
Iran (Islamic Republic of)
Gh
۱۳:۲۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من ضریب هوشیم ۱۵۷هست
ازبچگی بهم گفتن که نابغه ام
اما تو مدرسه موفق نبودم چون از همه بچه ها بالا تر بودم و آموزشای مدرسه به دردم نمی خورد با اینکه تو ریاضی عالی هستم اما عاشق ادبیات و جامعه شناسی هستم
مدرسه رو ول کردن و با استاد خصوصی درس خوندم بعد بورسیه گرفتم و به آلمان رفتم و جامعه شناسی می خونم
اولا من دست راستم و این چیزا ربطی به با هوشی نداره
دوما ارزش اقتصاد و جامعه شناسی و ادبیات تو دنیای امروز از ریاضی بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۰۰:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم ۱۲ سالمه اما من روز ها نمی خوابم ولی بقیه کار ها را میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من خیلی باهوشم دوازده سالم است وشاگرد اولم ولی تو کارکردن تنبلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
دقیقا منم همینطورم
Iran (Islamic Republic of)
Ramin
۲۰:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام
هر وقت ب اون چیزی که خواستی و واسش تلاش کردی و بهش رسیدی یعنی تو فرا تراز اون چیزی هست ک تو این سایت نوشته شده موفق باشین باهوشا .!.!.
Netherlands
محمد مختاری
۱۵:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من ازبچه گی خیلی برنامه های علمی نگاه میکردم وبعد درمدرسه کلی اختراع می کردم ۶۸ تا طرح و۹ تارا ساختم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام
ولی من خوندم انیشتین راست دست بوده و در بچگی به اون خنگ میگفتن هیچکس از فرداش خبر نداره الان من هم به نظر خودم خنگ هستن اما وقتی زندگینامه ی دانشمندان رو میخونم به خودم امیدوار میشم ☺☺☺
Iran (Islamic Republic of)
بنده خداوند متعال
۲۱:۱۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم.
با سلام خدمت همه.
بنده مطالبی اعم از منابع فارسی، انگلیسی و عربی که مورد مطالعه قرار داده بودم، دریافتم که به لطف خداوند متعال، بنده نیز باهوشم، ولی یک نقطه مهمی که وجود دارد این است که قدرت تلاش کردن، بسیار موثر تر از هوش عمل میکند؛ هوش یکی از عواملی است که اگر ما فردی تلاشگر باشیم، ما را به سرعت به هدف می رساند.
پس باید تلاش کرد و فقط به هوش، غره(مغرور)، نشد.
إن شاء الله.
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۰۰:۳۸ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
بلاخره مدرک بدست آوردم
Iran (Islamic Republic of)
هرچی
۱۴:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
کاری به بفیه نظر ها ندارم ولی اینو بگم که معمولا و بیشتر چب دست ها باهوش تر از راست دست ها هستند و کلا دیدگاهشان فرق میکنه
Germany
میلاد
۱۳:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
باوا شما خودتونو زیاد دست بالا میگیرید ، و همونطور که شکسپیر میگه ادمای احمق خودشونو بسیار باهوش میدونن و زیاد ادعاشون میشه درحالیکه ادمای باهوش تضاد همچین ادمایی هستن.دوما دست چپ بودن هیچ ربطی به هوش نداره و بستگی به نخاع داره . من خندم به پسر 10 ساله با ای کیو 135 میاد نمیری نابغه.
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۷:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
من 10 سالمه و ضریب هوشیمم 135 هستش ولی سوال من اینه که چرا من تنها هستم
۱۲
آخرین اخبار