شهردار یزد خبرداد؛

شهر یزد به همان اصالت خود شهر دوچرخه‌ها برمی گردد

شهردار یزد از راه‌اندازی مسیر دوچرخه سواری در نقاط مختلف شهر یزد خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ شهردار یزد گفت: مقرر شده در نقاط مختلف شهر یزد مسیر دوچرخه سواری راه‌اندازی شود و همچنین در مسیر اصلی یزد رینگ دوچرخه ایجاد خواهد شد تا با به دوخته شدن این مسیر‌ها به هم شبکه کاملی از مسیر دوچرخه در یزد ایجاد شود.

جمالی نژاد در مراسم بهره‌برداری از اولین مسیر دوچرخه سواری شهر یزد واقع در میدان عالم به سمت میدان پژوهش اظهار کرد: شهر و استان یزد در حال سپری کردن دوران طلایی است و استانداری، دستگاه‌های مختلف اجرایی، دستگاه‌های مرتبط به شهر و شهرداری و مردم یزد دست به دست می‌دهند تا اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه تحول در شهر یزد با همدلی و هم افزایی و حضور مردم در صحنه ممکن می‌شود، ادامه داد: شهر یزد ویژگی‌های زیادی دارد و گفته‌های بسیاری در مورد آن هست، و به عنوان شهری که به شهر دوچرخه‌ها معروف بوده حیف است که مدیران شهری و استانی در این خصوص کاری انجام ندهند.

 جمالی نژاد اعلام کرد: در چشم اندار برنامه‌های شهری، برنامه یزد ۱۴۰۰ و بودجه سال آینده پیش بینی‌های خوبی برای بسترسازی در زمینه دوچرخه‌سواری، ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و فرهنگ استفاده از دوچرخه انجام شده است و تمام همکاران شهرداری دست به دست هم دادند تا شهر یزد به همان اصالت خود یعنی شهر دوچرخه‌ها برگردد.

جمالی‌نژاد گفت: مقرر شده در نقاط مختلف شهر یزد مسیر دوچرخه سواری راه‌اندازی شود و همچنین در مسیر اصلی یزد رینگ دوچرخه ایجاد خواهد شد تا با به دوخته شدن این مسیر‌ها به هم شبکه کاملی از مسیر دوچرخه در یزد ایجاد شود و خانواده‌ها و فرزندانشان بتوانند با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دوچرخه‌سواری صرفا یک ورزش نیست، ادامه داد: دوچرخه سواری علاوه بر اینکه یک ورزش شاد و مفرح هست می‌تواند بحث حمل و نقل را نیز ساماندهی کند و در طرح جامعه حمل و نقل مسیر‌های دیگری را در این زمینه پیش بینی می‌کنیم.

شهردار یزد عنوان کرد: علاوه بر ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری این قول را نیز می‌دهم که بحث ملزومات این حوزه از جمله مراکز تعمیر دوچرخه و اماکنی برای پارک دوچرخه نیز فراهم شود و محل‌هایی نیز برای اینکه دوچرخه در اختیار مردم قرار گیرد ایجاد شود و این کار به ضورت نظام‌مند مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

راه‌اندازی مسیر دوچرخه سواری در نقاط مختلف شهر یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار