باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد :

چند کیلومتر تا قصه تلخ سفر به  مازندران

برخی نقاط حادثه خیز مازندران در جاده‌ های هراز و سوادکوه با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی در آستانه نوروز اصلاح شد و امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مازندران به دلیل وجود ۴ جاده اصلی  شاهد تردد سالانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگر به این استان است نتیجه گردشگر پذیری مازندران و نامناسب بودن جاده‌ ها، افزایش تعداد تصادفات در این استان است.

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌های سفر به  مازندران

نقاط حادثه خیز مازندران بلای جان مسافران و مردم منطقه

جاده سوادکوه یکی از ۲۱۹ نقطه حادثه خیز مازندران است که سالانه بیش از ۱۹۰ تصادف مرگبار را به خودش دیده است ۱۱ ماه گذشته در این جاده بیش از ۵۰ نفر کشته شده اند.

حاجیه  سکینه ۵۰ ساله خانه اش  کنار جاده سوادکوه قرار دارد او سالهاست که لباس مشکی را از تن در نیاورده است.

حاجیه سکینه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، می‌ گوید: همسرش در جاده شیرگاه - محدوده سرخ کلا تصادف کرد و به دلیل ترافیک سنگین این منطقه اورژانس دیر آمد و همسرش نتوانست به موقع به بیمارستان منتقل شود و جان باخت.  

وی افزود: سالهاست این جاده هفته‌ای دو یا سه بار تصادف می‌ شود و جوانان زیادی جان خودشان را ازدست داده اند.

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌های سفر به  مازندران

باقری یکی دیگر از اهالی روستای سرخکلا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: این جاده بیش از ۶۰ نفر از روستاییان سرخکلا به علت باریک بودن و پیچ زیاد جانشان را از دست داده اند.

مرگ بیش از ۵۰ نفر در جاده سوادکوه

به جز حاجیه سکینه، رانندگان عبوری  و مردم منطقه از این جاده دلخوشی ندارند.

یکی از رانندگان عبوری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: پیچ خطرناک و دید خیلی کم جاده سوادکوه در محدوده سرخکلا سبب می‌ شود هر هفته تصادف رخ دهد.

یکی از رانندگان تاکسی در منطقه سرخکلا گفت: این جاده به دلیل نداشتن شانه خاکی در  روز‌های بارانی لغزنده می‌ شود و تصادف زنجیره‌ ای زیاد در این منطقه اتفاق می‌ افتد و تعداد مصدومان در هفته به بیش از ۱۰ نفر هم می‌ رسد.

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌ های سفر به  مازندران

 مرگ ۵۱۰ نفر در تصادفات رانندگی مازندران

آمار‌های سازمان اورژانس و پزشکی قانونی مازندران هم مهر تایید بر حرف‌ های حاجیه سکینه، رانندگان و مردم منطقه می‌ زند.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۵۱۰ نفر امسال در تصادفات رانندگی مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۵۵۱ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، ۷ درصد کاهش نشان می‌ دهد.

وی افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی امسال در مازندران ۳۸۲ نفر مرد و بقیه نفر زن هستند.

عباسی گفت: شهر‌های ساری و میاندرود با ۸۳، آمل با ۶۳ بابل با ۶۰ فوتی بیشترین شهر و رامسر با ۷ فوتی کمترین شهر‌هایی هستند که در آن گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با ۳۵۱ مورد در جاده‌های برون شهری و پس از آن  با ۱۳۷ مورد در تصادفات درون شهری و ۲۲ مورد در جاده‌های روستایی گزارش شده است.

عباسی گفت: ۱۳ هزار و ۶۸۹ نفر، امسال در تصادفات رانندگی مازندران زخمی شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش داشت.

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌های سفر به  مازندران

انجام روزانه ۹۰ ماموریت اورژانسی برای نجات مردم

صالحی طبری رییس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: اورژانس استان ۱۹ هزار و ۲۶۰ ماموریت اورژانسی برای  سانحه دیدگان حوادث جاده‌ ای انجام داد.

وی افزود: تکنسین‌های اورژانس روزانه ۹۰ ماموریت اورژانسی در ارتباط با تصادف در استان انجام می‌ دهند.

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌های سفر به  مازندران

ویژگی نقاط حادثه خیز مازندران

تعداد نقاط حادثه خیز مازندران از ۸۳۵ نقطه در ۱۰ سال گذشته هم اکنون به ۲۱۹ نقطه رسیده است.

سرهنگ باقری کارشناس پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: علت تصادفات جاده‌ای در مازندران علاوه بر وسایل نقلیه و عوامل انسانی، وجود نقاط حادثه خیز است.

وی افزود: نقاط حادثه ‏خیز به نقاطی گفته می‏شود که بر اثر وجود ناهماهنگی در احداث و تعریض جاده یا به علت شیب زیاد، دید کم، گردنه‏‌های متعددبا، ریزش سنگ یا بهمن، لغزنده بودن جاده در زمان بارش نزولات جوی امکان بروز حوادث رانندگی در این نقاط بیش از سایر نقاط در یک مسیر است.

سرهنگ باقری گفت: بیشترین نقطه حادثه خیز جاده‌ های مازندران در شهرستان‌های  ساری، میاندرود، بابل و آمل قرار دارد که تصادفات منجر به مرگ در این نقاط رقم می‌خورد.

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌های سفر به  مازندران

اعتبار میلیاردی برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز مازندران

عباسعلی نجفی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: برای اصلاح و ایمن سازی ۲۱۹ نقطه حادثه خیز در استان بسته به نوع مسیر، و تعداد تصادفات و خطر پذیری بودن به ۱۰۰ میلون تومان تا ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در ساخت جاده‌ها، افزود: ساخت جاده‌ها بدون در نظر گرفتن این مشخصه‌ها نمی‌تواند منجر به افزایش ضریب امنیت و آسایش افراد شود.

نجفی از انجام هرگونه فعالیت‌ها برای ایمن سازی راه‌ها بعد از ساخت مسیر به عنوان وظایف و اقدامات حوزه فعالیت اداره کل راهداری نام برد و گفت: نصب روشنایی، خط کشی، نصب علائم هشداردهنده، لکه گیری و روکش آسفالت بخشی از فعالیت‌های ایمن سازی جاده‌های مازندران است.

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌های سفر به  مازندران

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌ های سفر به  مازندران

ایمن سازی ۵۱ نقطه حادثه خیز جاده‌های مازندران برای نوروز ۹۷

احمد آفرین محمدزاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه بیش از ده درصد تردد کل کشور در ۱۰ هزار ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان صورت می‌گیرد، گفت: مازندران سالانه با توجه به گردشگر پذیر بودن رتبه نخست ثبت تردد در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد‌های استان در جاده‌ های هزار، سوادکوه و چالوس صور ت می‌گیرد افزود:برای ایمن سازی این جاده‌ها می‌طلبد تا از لحاظ تخصیص اعتبار ملی دیده شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه تعداد نقاط حادثه خیز استان از ۸۳۵ نقطه در ۱۰ سال گذشته هم اکنون به ۲۱۹ نقطه رسیده است، گفت: با تشکیل تیم مشترک پلیس راهور و راه و شهرسازی ۲۱۹ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و با نصب تابلو علائم هشدارآشکار سازی شده است.

محمدزاده افزود: از آغاز امسال تا کنون ۵۱ نقطه حادثه خیز برای ایمنی سازی انتخاب شد که تاکنون ۳۵ نقطه به صورت کامل مشکل حادثه خیز بودن آن در منطقه برطرف شده است.

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌های سفر به  مازندران

جاده مرگ در شهر‌های سوادکوه و هراز ایمن شد

رستمی نماینده شرکت زیر ساخت و توسعه مازندران در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: دو نقطه گلوگاهی جاده سوادکوه در محدود شیرگاه و سرخ کلا امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد.

وی افزود: برای اجرای و ارزیابی این دو نقطه گلوگاهی ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رستمی گفت: حجم زیادی از ترافیک جاده سواد کوه با زیر بار ترافیک رفتن این دو گلوگاه کاهش می‌ یابد.

نماینده شرکت زیر ساخت و توسعه مازندران از بهره برداری ۸ کیلومتر از جاده هراز در منطقه پل لهاش و کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی سه پل بزرگ دراین محور راهبردی خبر داد و گفت: دو تونل به طول ۷۵۰ و ۱۰۶۰ متر امروز در جاده هراز به بهره برداری رسید.

وی گفت: برای ساخت و بهره برداری این محدوده ۸ کیلومتر که در نقاط مختلف جاده هراز است حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌ های سفر به  مازندران

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌های سفر به  مازندران

اجرای طرح راه آهن رشت به آستارا و رشت به قائم شهر و پردیس تهران به آمل

عباس آخوندی وزیرراه وشهرسازی درحاشیه سفر به مازندران گفت: طرح راه آهن رشت به آستارا و رشت به قائم شهر و پردیس تهران به آمل در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح در شرایط فعلی در حد پیشنهاد مطرح است و پس از طرح مطالعاتی و دریافت مجوز این شبکه ریلی برای پیوستن مازندران به رینگ شبکه ریلی سراسری اجرا خواهد شد.

آخوندی جاده دیگر ریلی برای مازندران را اتصال راه آهن پردیس به لاریجان و آمل اعلام کرد و گفت: این طرح اکنون در حال اجرا است.

وزیرراه وشهرسازی با بیان اینکه طرح چهارخطه هراز (تهران- آمل) تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌ شود، افزود: حدود ۱۰۱ کیلومتر از محور هراز در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد که تاکنون ۶۴ کیلومتر از این محور چهارخطه شد.

وی گفت: حدود ۷ کیلومتر نیز زیرسازی آن خاتمه یافته و برای تعطیلات تابستانی زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای ۳۰ کیلومتر انتهایی نیز کارگاه‌ های جاده سازی در این جاده فعال است و تلاش می‌شود تا در چهار سال آینده این جاده تکمیل شود.

آخوندی دلیل طولانی شدن اجرای طرح چهارخطه هراز را ناشی از وضعیت فیزیکی جاده و ساخت تاسیسات و ابنیه اعلام کرد و گفت: برای ساخت هر کیلومتر از چهارخطه جاده هراز نیاز به ایجاد تونل، دیوار و یا پل داریم که این تاسیسات کار ساخت را با تاخیر مواجه می‌ کند و به نسبت سایر پروژه‌های راهسازی وقت گیر است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال کشور نیز گفت:: برای تکمیل چهار کیلومتر پایانی محور فیروزکوه - قائمشهر با اجرای تاسیسات و ابنیه و تملک اراضی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد

 

چند کیلومتر تا قصه تلخ نازیبایی‌های سفر به  مازندران

گزارش  ندا فاضلی

انتهای پیام/ م

برچسب ها: وضعیت راه ها ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار