گام های گنبد کاووس برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو

مشاورمدیرکل دفتربرنامه ریزی وتوسعه شهری وزارت کشور از تلاش هنرمندان و مسئولان شهرستان گنبدکاووس برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ موسی پژوهان مشاورمدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه شهری وزارت کشور گفت: یونسکو طرح شبکه شهر‌های خلاق یونسکو را در سال ۲۰۰۴ طراحی کرد و پتانسیل‌های فرهنگی و هنری این شهر‌ها در ۷ حوزه فرهنگی، خوراک شناسی، معماری، هنر‌های عمومی، هنر‌های رسانه‌ی وفیلم، ادبیات و شعر طبقه بندی میشود.

وی افزود: ۱۱۴ شهر از ۵۴ کشور دنیا جز شبکه شهر‌های خلاق هستند که در ایران، شهر رشت در خوراک شناسی و اصفهان در بخش موسیقی در این لیست قرار دارد.

وی ادامه داد: گنبدکاووس نیز علاوه بر بحث غذا در زمینه صنایع دستی و هنر‌های مردمی نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد:علاوه بر گنبد کاووس، به نظر میرسد شیراز هم در بخش ادبیات به شبکه شهر‌های خلاق جهان بپیوندد و از مزایای ملی و بین المللی این شبکه بهره‌مند شود.

رییس اداره سازمان‌ها ومجامع بین المللی مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور نیز دربازدید از گنبدکاووس گفت:: براساس پیشینه تاریخی گنبد کاووس با پیشینه تاریخی غنی و نیز باداشتن صنایع دستی و هنر‌های فولکلور ظرفیت تبدیل شدن به شهر خلاق و ثبت در فهرست جهانی یونسکو را دارد.

فاطمه جوانی گفت: گنبدکاووس پس از فرخوان سازمان شهرداری‌های کشور مبنی بر شرکت در شبکه شهر‌های خلاق، اعلام آمادگی کرد.

برج قابوس، فرش، موسیقی سنتی، امامزاده یحیی بن زید، مجموعه سوارکاری نمونه‌هایی از جازبه‌های فرنگی، هنری و تاریخی گنبدکاووس است.

انتهای پیام/فا
 

تلاش برای ثبت گنبدکاووس در فهرست شهرهای خلاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.