تشکر پیشکسوت تئاتر از مدیر کل صداوسیمای همدان

پیشکسوت تئاتر از مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان به دلیل توجه به هنرمندان و پخش تیزر های تبلیغاتی تئاتر از وی تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید محمد جواد کبودراهنگی، کارگردان تئاتر گفت: مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان در انعکاس رویداد های هنری عملکردموفقی داشته است.
سید محمد جواد کبودرآهنگی متولد 1338 در همدان وکارشناس بازنشسته تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان است.
 
قدردانی جمعی از هنرمندان همدانی از مدیر کل صدا وسیمای مرکز همدان
او بیش از 40 سال از عمر خود را در تئاتر سپری‌ کرده و در این مدت حدود 50 نمایش را نیز به روی صحنه برده است. علاوه بر داشتن تحصیلات کارشناسی ارشد تئاتر، بیش از 30 سال هم به‌ عنوان مدرس نمایش، به خصوص در بخش بازیگری در دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های آزاد هنری و انجمن نمایش همدان به تدریس این هنر پرداخته‌ است.
کبودراهنگی عضو شورای نظارت بر نمایش همدان و سرپرست گروه نمایشی «بوعلی» نیز هست، یکی از آثار ارزشمند او نمایش «واگویه های گندابی» بود که زیر نظر حوزه هنری همدان ساخته و در ایام محرم علاوه بر همدان و تهران در نجف اشرف و کربلا نیز به روی صحنه رفت که با استقبال بی‌نظیری هم در داخل و هم در خارج از کشور روبرو شد.  
آخرین کار وی نمایش" بیرون جلوی در" است، این اثر نمایشی راویتگر زندگی مردانی است که از جنگ جهانی دوم جان سالم به دربرده‌اند اما به واسطه شرایط تلخ و دردناکی که پس از جنگ برای آنها به وجود آمده، زندگی از کشته شدن در جنگ برایشان تلخ‌تر شده است.
 
قدردانی جمعی از هنرمندان همدانی از مدیر کل صدا وسیمای مرکز همدان
خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت‌و‌گویی با این هنرمند پیشکسوت انجام داده است.

خودتون رو معرفی کنید و چه طور وارد عرصه تئاتر شدید؟

سید محمدجواد کبودرآهنگی هستم. کارشناس بازنشسته تئاتر اداره کل و ارشاد استان همدان، تحصیلاتم کارشناسی ارشد کارگردانی است و یک دوره 2 ساله بازیگری را در فرهنگسرای نیاوران گذراندم و کارشناسی ادبیات نمایشی هم دارم حدود 40 نمایش را کارگردانی کردم و در چند نمایش و چندین سریال بازی داشتم. چند عنوان کتاب در زمینه تئاتر شامل "تاریخچه نمایش در همدان"، "تعامل بازیگر و تماشاگر در اجرا" و اخیرا هم کتاب "بازیگردانی" را نیز تألیف کردم،مدرس دانشگاه و چندین دوره داوری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را نیز بر عهده داشته ام .

کدامیک از نمایش‌های خود را بیشتر دوست دارید؟

نمایش «آنتیگون، مرگ یزدگرد» را خیلی دوست دارم همچنین نمایش «دلقک‌ها» که در سال 65 کار کردیم و در همان سال‌ها ضبط تلویزیونی هم شد، ضمن اینکه اجرای صحنه‌ای نیز داشت، این نمایش در کل متفاوت با نمایش‌های آن روزهای همدان بود.
نمایش «واگویه‌های علی‌گندابی» بسیار دلچسب بود ، نمایش «آی کچل ها، از دیگر نمایش های پر مخاطب من در این حوزه بود.

برای داشتن آثار فاخر و ارزشمند در تئاتر باید چه کار کرد؟

متاسفانه در استان همدان تنها در چند روز مانده به جشنواره تئاتر ، دبیرخانه جشنواره تئاتر فعال میشود. در صورتی که بایددر طول سال دبیرخانه جشنواره فعال، و هنرمندان بیش از پیش با این بخش همکاری داشته باشند.
قدردانی جمعی از هنرمندان همدانی از مدیر کل صدا وسیمای مرکز همدان

نظر شما درباره جشنواره تئاتر چیست؟

تئاتر همدان بسیار پویا و گروه های هنری بسیاری در این عرصه فعال هستند، به برکت مردم هنر دوست همدانی صندلی سالن های نمایش همیشه پر است،و مخاطب های بسیاری نمایش ها را دنبال میکنند.اما متاسفانه الان بار تئاتر بیشتر بر دوش هنرمندان است، و حمایت ها در این حوزه کم.متاسفانه برنامه ریزی ها برای منابع مالی مناسب نیست.

مردم چه نمایش هایی را می پسندند؟

مردم بیشتر نمایش هایی که موضوعشان کودک و نوجوان و نمایش های سنتی علاقه مند هستند، متاسفانه نمایش های معنا گرا دچار مشکل هستند.
قدردانی جمعی از هنرمندان همدانی از مدیر کل صدا وسیمای مرکز همدان
 
رسانه چه تاثیری بر آشتی بین مردم و تئاتر دارد؟
خوشبختانه صدا و سیمای همدان در این زمینه همکاری های خوبی با هنرمندان داشته است،متاسفانه تا کنون ندیده ام مسئولی از تئاتر دیدن کند،اما در چند روز اخیر این اتفاق از سوی خانواده صدا و سیما افتاد،از صدا وسیما تشکر میکنم که با گروه همراهشان از نمایش های ما دیدن کردند، همچنین جامعه هنری همدان به دلیل تبلیغات و پخش بخش هایی از نمایش در رسانه ملی که موجب معرفی این نمایش ها برای مخاطبین شد، قدردانی میکند.
همچنین از باشگاه خبرنگاران جوان در پوشش به موقع و سریع اخبار جشنواره و تهیه گزارش های فاخر و پخش آن در شبکه های سراسری قدردانی میکنم، زیرا حمایت های صداوسیمای مرکز همدان از تئاتر موجب شده است تا جشنواره تثاتر همچنان پویا و زنده در همدان باقی بماند.
انتهای پیام
گزارشگر : الهام صریحی فاضل

قدردانی از مدیر کل صدا و مرکز همدان توسط هنرمندان تئاتر استان

برچسب ها: هنر ، تئاتر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار