دیلی صباح: غرب هرگز اهداف خیرخواهانه‌ای برای خاورمیانه نداشته‌ است

روزنامه ترکیه‌ای نوشت کشور‌های خاورمیانه نباید از اهداف مخرب قدرت‌های غربی پیروی کنند چرا که آن‌ها خیرخواه منطقه نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «دیلی صباح» چاپ ترکیه نوشت: جنگ سوریه این واقعیت را برجسته می‌کند که کشور‌های منطقه نباید از اهداف مخرب قدرت‌های غربی پیروی کنند چرا که آن‌ها هرگز رؤیا‌های خیرخواهانه‌ای برای خاورمیانه نداشته‌اند.

در ادامه این مطلب آمده است: کشور‌های غربی دو قرن است خاورمیانه را اشغال کرده اند. قرن اول شامل اشغالگری‌های واقعی نظامی بود در حالی که مبارزات برای کسب استقلال، ویژگی قرن دوم است. در پایان، تمام کشور‌های خاورمیانه استقلال خود را با پرچم ملی و عضویت در سازمان ملل متحد به دست آوردند. با این حال، تعداد کمی از آن‌ها قادر به دفاع از خود در برابر اشغالگری‌های نظامی جدید هستند.

این مطلب می‌افزاید: قدرت‌های غربی مستقیما اسلام را هدف قرار می‌دهند تا کشور‌های منطقه از طریق ارزش‌های متحد کننده اسلامی خودشان را پیدا نکنند. آمریکا تا به امروز یک زرادخانه عظیم به سعودی‌ها فروخته و با این کار به تنش‌ها در منطقه دامن زده است. لیبی در حال حاضر به دو قسمت تقسیم شده است. در حالی که کشور‌های غربی درگیری‌های منطقه‌ای را در کشور‌های اسلامی تحریک می‌کنند، هرگونه درگیری بین دو کشور مسلمان به سرعت به یک رقابت بین‌المللی تبدیل می‌شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار