به دلیل نقص در عملکرد کیسه هوا؛

تحقیقات آمریکا درباره خودرو‌های تولیدی شرکت‌های کره‌ای

در پی آنکه کیسه‌های هوا در برخی از خودرو‌های ساخته شده توسط شرکت‌های هیوندای و کیا در زمان تصادف در آمریکا عمل نکردند، اداره امنیت جاده‌ای دولت آمریکا تحقیقاتی را برای پیدا کردن دلیل این مسئله آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، در پی آنکه کیسه‌های هوا در برخی از خودرو‌های ساخته شده توسط شرکت‌های هیوندای و کیا در زمان تصادف در آمریکا عمل نکردند، اداره امنیت جاده‌ای دولت آمریکا تحقیقاتی را برای پیدا کردن دلیل این مسئله آغاز کرده است.

اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراهِ آمریکا اعلام کرده است که تحقیقاتش ممکن است بر ۴۲۵ هزار خودروی تولیدی توسط شرکت‌های کره‌ای تاثیر بگذارد. این نهاد همچنین به دنبال است تا متوجه شود آیا امکان دارد مشکل مشابهی در خودرو‌های تولیدی شرکت‌های دیگر رخ دهد یا خیر.

اداره امنیت جاده‌ای با انتشار سندی بر روی سایت اینترنتی اش گفت:، این تحقیقات نشان داد که مشکل عمل نکردن کیسه هوا به دلیل بروز اتصالی در کامپیوتر کنترل کیسه هوا رخ داده است. در حال حاضر تحقیقات بر روی خودرو‌های دیگر شرکت‌هایی در جریان است که از مدل کامپیوتر‌های مشابهی در محصولات خود استفاده کرده‌اند.

در ۲۷ فوریه، شرکت هیوندای به دلیل نقص در عملکرد کیسه هوا، به ۱۵۵ هزار خودروی مدل سوناتا فراخوان داد. خواهر خوانده این شرکت، یعنی شرکت کیا نیز که محصولات مشابهی به فروش می‌رساند، هنوز تصمیمی برای فراخواندن محصولات خود نگرفته است. طبق مدرک منتشر شده‌ای در اوایل ماه مارس، هیچ آماری از کشته و یا مجروح شدگان، در میان اسناد فراخوان شرکت هیوندای دیده نشده است.

در پی این موضوع، جیم ترینور، سخنگوی شرکت هیوندای اعلام کرده است این مشکل در تصادفات با سرعت بسیار بالا رخ می‌دهد. وی گفت: «این نوع تصادفات خیلی کم پیش می‌آیند.»

انتهای پیام/

نقص در عملکرد کیسه هوا در خودرو‌های تولیدی کره

برچسب ها: آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار