وکیل ترامپ خواستار بسته شدن پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا شد

به دنبال اخراج معاون رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، وکیل ترامپ خواستار پایان دادن به تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا شد.

وکیل ترامپ خواستار پایان یافتن تحقیقات پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا شدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، جان دود، وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار پایان یافتن تحقیقات بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا شد. این درخواست به دنبال آن مطرح شد که روز گذشته وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اندرو مک کیب، معاون رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را اخراج کرده است.

وکیل ترامپ در بیانیه‌ای به سی ان ان و در واکنش به اخراج مک‌ کیب اعلام کرد: من درخواست می‌کنم که روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا و جف سشنز، دادستان کل، به تحقیقات خود درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا پایان دهند.

یکی از نزدیکان ترامپ به سی ان ان گفت بیانیه دود هنوز از سوی ترامپ اجازه صدور نگرفته است. با این حال وکیل ترامپ در این بیانیه اعلام کرد: به خاطر افشاساز‌ی‌های اخیر این تحقیقات را متوقف کنید.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از اظهار نظر درباره بیانیه وکیل ترامپ خودداری کرد.

شب شنبه ترامپ در پیامی توئیتری اعلام کرد تحقیقات رابرت مولر نباید هیچگاه شروع می‌شد و از استفاده از یادداشت‌های افسر اطلاعاتی سابق انگلیس موسوم به «پرونده استیل» انتقاد کرد و گفت این یادداشت‌ها مبنای تحقیقات مولر است.

پرونده استیل به 17 یادداشتی اشاره دارد که کریستوفر استیل، افسر اطلاعاتی ام آی سیکس، از ژوئن تا دسامبر سال 2016 درباره توطئه و تبانی میان کمپین ترامپ و دولت روسیه در قبل و زمان انتخابات آن سال نوشته است. با این حال سی ان ان گزارش داد که این یادداشت‌ها مبنای تحقیقات مولر نیست.

پیام توئیتری ترامپ و اظهارات وکیل او جدیدترین حملات صورت گرفته از سوی او و نزدیکانش به عوامل دخیل در بررسی پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 است. 

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا در بیانیه‌ای در این باره گفت: اظهارات وکیل ترامپ نشان‌دهنده این است که ترامپ و تیم حقوقی وی تمایلی برای همکاری با بازرس ویژه پرونده ندارند و از هر فرصتی برای تضعیف آن استفاده می‌کنند.

شومر در این بیانیه گفت: رئیس جمهور، دولت و تیم حقوقی او نباید هیچ اقدامی را برای محدود کردن، مداخله و یا توقف تحقیقات مولر انجام دهند. این اقدامات پیامدهای جدی از سوی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در پی خواهد داشت.

سناتور مارک وارنر، معاون رئیس کمیته اطلاعاتی سنا، نیز خواستار دفاع از تحقیقات مولر شد و گفت اعضای کنگره هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها باید حمایت خود از تحقیقات مولر را اعلام کنند.

روز جمعه وزارت دادگستری آمریکا اندرو مک کیب را که قرار بود روز یکشنبه بازنشسته شود، به دلیل همکاری نکردن با بازرسان پرونده روسیه از سمت خود به عنوان معاون رئیس اف بی آی اخراج کرد.

مک کیب در واکنش به اخراج خود گفت: این اقدام نه تنها حمله به اعتبار من است بلکه بخشی از یک تلاش بزرگتر برای تهمت زدن به شخص من، اف بی آی و اجرای قانون و متخصصان اطلاعاتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار