توسط صندوق بیمه کشاورزی؛

14هزار میلیارد ریال غرامت جبران خسارت کشاورزی در سال ۹۶ پرداخت شد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: از آغاز سال 96 تاکنون نزدیک به 14 هزار میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.

14هزار میلیارد ریال غرامت جبران خسارت کشاورزی در سال ۹۶ پرداخت شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی، محمدابراهیم حسن نژاد در نشست سراسری مدیران ستادی و استانی مدیریت بحران کشور، خدمات بیمه کشاورزی در جهت تعدیل نوسان درآمدی کشاورزان از طریق نقش آفرینی در مدیریت ریسک‌های مالی بخش کشاورزی را تشریح کرد.

وی با اشاره به وضعیت و روند رو به افزایش خسارات در جهان و پدیده تغییر اقلیم، اظهار کرد: در دهه گذشته بیش از 90 درصد از بیمه گذاران بیمه کشاورزی از صندوق بیمه کشاورزی غرامت دریافت کرده‌اند که نشان از حجم بالای خسارات بخش کشاورزی دارد؛ به گونه‌ای که خسارات مستقیم سالیانه این بخش بیش از 200 هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود و جبران این خسارات و کاهش اثرات آن نیازمند یک عزم ملی و همکاری همگانی است.

حسن نژاد افزود: از آغاز سال 96 تاکنون نزدیک به 14 هزار میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است که از این میان؛ فقط درپی شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال بابت طیور تخمگذار تجارتی، غرامت به مرغداران زیان دیده پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: 100 درصد غرامات مربوط به زراعت دیم و نیز 80 درصد زراعت آبی و 70 درصد محصولات باغی که تحت پوشش بیمه بوده اند، در کنار سایر زیربخش ها پرداخت شده است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اجرای برخط عملیات بیمه گری، نظارت، پایش و ارزیابی خسارات در کشور بر شفافیت عملیات بیمه‌ای در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار