قاسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت تجهیزات پزشکی در انجمن تولید کنندگان/ ضرورت توجه به منافع شرکت‌های پزشکی در تشکیل کنسرسیوم

دبیر انجمن تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: منافع شرکت های تولیدی تجهیزات پزشکی در ایجاد کنسرسیوم باید مدنظر قرار گرفته شود.

خبر تاپ ////به خطر افتادن منافع تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با تشکیل کنسرسیوم / لزوم مدنظر قرار دادن منافع شرکت های تولیدی تجهیزات پزشکیمریم قاسمی دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی،دندان پزشکی، آزمایشگاهی و داروئی درگفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد:کنسرسیوم، ایجاد اتحاد و بهره گیری از خرد جمعی مفاهیم ارزشمند و زیبایی است که حرکت های گروهی و تشکیلاتی را به ذهن می آورد، بی شک ایجاد وحدت رویه و برون سپاری با نگاه کاهش تصدی گری و افزایش نظارت بخش دولتی، امری است که به ذات، اشکالی ندارد؛ ولی تفاوت ساختاری بین تشکل ها که فلسفه وجودی هر کدام را تشکیل داده بسیار حائز اهمیت است.

دبیر انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی با بیان اینکه انجمن متخصصین، مامور اجرای کنسرسیوم شده اند، افزود:  اگر بر سر اشتراکات تشکل ها و پیگیری منافع مشترک تشکل ها باشد، یک رویکرد می طلبد و اگر راجع به اموری باشد که تضاد منافع تشکل ها بیشتر جلوه کند، رویکرد دیگری باید در پیش گرفت، اینجاست که ساختار کنسرسیوم و اهداف آن دو مسئله مهم است.

لزوم تامل بیشتر در تشکیل کنسرسیوم

وی عنوان کرد: از مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درخواست کردیم که با تامل بیشتری راجع به این موضوع تصمیم گیری شود، چون سرنوشت شرکت ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت که بر اساس این تصمیم مقرر شد تا پایان اردیبهشت ماه 97 موضوع تشکیل کنسرسیوم انجمن‌ها و اتحادیه‌های تجهیزات پزشکی به تعویق بیافتد.

قاسمی با اشاره به اینکه نمی شود یک شبه کنسرسیوم را تعریف کرد، گفت: بدون در نظر گرفتن انتظارات از این کنسرسیوم و بدون اهداف مشخص، نمی شود جلو رفت و البته نمی توانیم فقط اهداف را ببینیم و چیدمان و ساختار و وزن دهی تشکل ها را نبینیم.

قاسمی تصریح کرد: همه این موضوعات باعث می شود مسئله کنسرسیوم جدی و با تامل دیده شود، باید مواظب باشیم بنگاه خصوصی درست نکنیم و اگر هدفمان خصوصی سازی و برون سپاری است، درست خصوصی سازی کنیم؛ انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی با 20 سال تجربه و قدمت دارای بیش از 200 شرکت تولید کننده عضو، زیرساخت لازم برای به عهده گرفتن امور مرتبط با تولید را داراست. 

وی تاکید کرد: اینکه مجموعه ای متشکل از تمام تشکل ها تشکیل شود تا اداره کل بتواند نظرات جمعی و هم اندیشی را دریافت و تصمیم گیری کند بسیار ارزنده است، اما اینکه با ضرب العجل و بدون در نظر گرفتن تفاوت ها و منافع، فلسفه وجودی انجمن ها و اتحادیه ها را نادیده بگیریم شایسته نیست.

قاسمی گفت: باز هم تاکید می کنم سرعت و عجله در این تصمیم اشتباه است، کما اینکه شائبه ایجاد به نگاه خصولتی و بهره گیری از رانت، اجرای اصل 44 قانون اساسی را با معضل مواجه کرده است.

وی یاد آور شد: امیدواریم در خانواده بزرگ تامین کنندگان تجهیزات پزشکی کشور با نظارت و هدایت اداره کل تجهیزات پزشکی، شاهد اجرای برنامه ششم توسعه و "دفاتر الکترونیکی خدمات سلامت" به صورت کاملا شفاف و به دور از هر گونه شائبه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار