نمایش مسیر‌های ویلچر؛ قابلیت جدید گوگل مپ

گوگل مپ از قابلیت جدیدی رونمایی کرده که براساس آن، مسیر‌های قابل دسترس برای ویلچرنشین‌ها نیز نمایش داده می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛معلولان و به ویژه ویلچرنشین‌ها به دلیل شرایط خاص حرکتی که دارند گاهی برای حرکت در خیابان‌ها دچار مشکل می‌شوند، اما گوگل مپ با ویژگی نسخه جدیدش این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده است. در این نسخه جدید، معلولان می‌توانند مسیر‌های قابل دسترس خود را شناسایی کنند.

هدف از راه‌اندازی این قابلیت، این بوده که افراد ویلچرنشین یا معلولانی که با عصا حرکت می‌کنند، بتوانند مسیر‌های حمل و نقل عمومی را به راحتی پیدا کنند. استفاده از این قابلیت در حال حاضر در نیویورک، بوستون، مکزیکوسیتی، سیدنی، توکیو و لندن امکان‌پذیر است. گوگل امیدوار است که بتواند به زودی این امکان را در سراسر دنیا قابل استفاده کند.

گوگل مپ ساخته شده تا به افراد در ردیابی و کشف جهان اطراف و یافتن مسیر‌ها کمک کند تا آن‌ها بتوانند با ماشین، دوچرخه یا پای پیاده مسیر‌های رفت و آمد را راحت‌تر پیدا کنند. اما در مراکز شهرها، اتوبوس‌ها و قطار‌ها بهترین وسایل حمل و نقل هستند که بزرگ‌ترین چالش را برای ویلچرنشین‌ها و افراد معلول ایجاد می‌کند.

برای فعال کردن این قابلیت، به قسمت گزینه‌ها در گوگل مپ رفته و مسیری را که به دنبال آن هستید، انتخاب کنید. از این طریق می‌توانید نزدیک‌ترین و کوتاه‌ترین مسیری را که پیاده‌روی کم‌تری دارد، مشاهد کنید. گوگل از کاربران خواسته تا اطلاعات بیشتری را که درباره مسیر‌های قابل دسترس برای معلولان دارند، در اختیار گوگل مپ قرار دهند.

گوگل مپ، آپدیتی از تصاویر سرویس Street View از مراکز حمل و نقل ارائه داده است؛ به طوری که افراد می‌توانند قبل از رسیدن، ایستگاه‌ها در تصاویری ۳۶۰ درجه را مشاهده کنند.

منبع:جی پلاس

انتهای پیام/

خبر خوش برای معلولان!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار